Sommerfugl78 Skrevet 22. januar 2013 #1 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg var på kontroll i dag, og legen greide ikke å kjenne hvordan lille i magen ligger. For en uke siden kjente hun hode helt nederst, men nå var det "tomt", som hun sa. Hjertelyden hun hørte med dette apparatet sitt, var litt høyere opp på min mage. Hun mistenkte tverrleie :-/ Så i morgen skal jeg på sykehuset til ny UL for å finne ut hvordan den lille ligger inni der. Første barnet mitt ble født i seteleie, men han lå feil vei "hele tiden" (ventet på at han skulle snu seg med hodet ned, men det gjorde han ikke). Så får bare krysse fingrene og håpe at mini der inne legger seg med hodet ned igjen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011812-370-og-n%C3%A5-har-den-lille-kanskje-snudd-seg-feil-vei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl78 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 23. januar 2013 :-) Lille der inne ligger med hodet ned!! Legen som foretok UL greide ikke helt å kjenne hodet, men så det på skjermen. Det kom inn ei jordmor som også kjente, og de fant ut at hodet var godt festet i bekkenet :-) (Det var det ikke på kontrollen for en uke siden). Mini ligger med ryggen ut, fra nede til høyre og med rompa opp til venstre (på min mage). Er så glad og lettet at den lille ligger i hodeleie, og i tillegg har den festet seg! Så nå er det bare å vente på riene, som de sa på sykehuset :-) Er 37+1 i dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011812-370-og-n%C3%A5-har-den-lille-kanskje-snudd-seg-feil-vei/#findComment-144971473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbabyen Skrevet 24. januar 2013 #3 Del Skrevet 24. januar 2013 Er det lov å spørre hvordan det var å føde seteleie? Her ligger mini i seteleie, 37uker på vei nå med første, så er usikker på om jeg vil føde eller ha ks. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011812-370-og-n%C3%A5-har-den-lille-kanskje-snudd-seg-feil-vei/#findComment-144972847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl78 Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 24. januar 2013 Follo Feb 13: Jeg syntes det gikk veldig fint å føde i seteleie! Var selvfølgelig skeptisk på forhånd, og gledet meg ikke akkurat til det. Det startet med at vannet gikk, ble hentet i sykebil (fare for at navlestrengen skal komme i klem). Riene begynte etter et par timer. Fikk lystgass. Grudde meg til stikket i ryggen, så ville utsette epiduralen lengst mulig, hehe. Men det gikk fint Riene avtok, og jeg fikk noe drypp etter en tid. Epiduralen virket så godt at riesmertene ble nærmest borte, så bare på en tv-skjerm at jeg hadde rier. Pressrier i tre kvarter. Var ikke vondt i den forstand, men var helt utslitt og omtåket likevel De klipte to klipp, likevel satt hodet litt fast. Det var to fødselsleger som fikk han ut. Og de hadde på forhånd sagt at de ville ta han med på et annet rom med det samme han var født. Han fikk oksygen (-maske?), og jeg fikk han tilbake etter få minutter. Syntes det var en rolig og fin fødsel, varte i 15,5 time fra vannet gikk. Han ble født 17 dager før termin og veide 3,3 kg. Noen dager før fødselen tok de røntgen av bekkenet for å se at det var stort nok. Er vel litt mer risiko med setefødsel. At de kanskje må ta hastesnitt. Barnet må fort ut på slutten siden navlesnora kommer i klem der inne før hodet er ute. Måtte ha epidural i tilfelle de måtte bruke tang, sa de (jeg slapp det), og sikkert i tilfelle hastesnitt. I tillegg måtte jeg ligge hele tiden pga navlesnora som ikke måtte komme i klem. Jeg fikk reise meg litt en gang. Siden bekkenet mitt var stort nok, snakket de aldri om KS. Jeg tenkte vel at det var enda verre med KS, men hel operasjon! Men om en ønsker det, så får en nok det. Jeg syntes setefødselen gikk veldig fint. Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011812-370-og-n%C3%A5-har-den-lille-kanskje-snudd-seg-feil-vei/#findComment-144973690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbabyen Skrevet 24. januar 2013 #5 Del Skrevet 24. januar 2013 Follo Feb 13: Jeg syntes det gikk veldig fint å føde i seteleie! Var selvfølgelig skeptisk på forhånd, og gledet meg ikke akkurat til det. Det startet med at vannet gikk, ble hentet i sykebil (fare for at navlestrengen skal komme i klem). Riene begynte etter et par timer. Fikk lystgass. Grudde meg til stikket i ryggen, så ville utsette epiduralen lengst mulig, hehe. Men det gikk fint Riene avtok, og jeg fikk noe drypp etter en tid. Epiduralen virket så godt at riesmertene ble nærmest borte, så bare på en tv-skjerm at jeg hadde rier. Pressrier i tre kvarter. Var ikke vondt i den forstand, men var helt utslitt og omtåket likevel De klipte to klipp, likevel satt hodet litt fast. Det var to fødselsleger som fikk han ut. Og de hadde på forhånd sagt at de ville ta han med på et annet rom med det samme han var født. Han fikk oksygen (-maske?), og jeg fikk han tilbake etter få minutter. Syntes det var en rolig og fin fødsel, varte i 15,5 time fra vannet gikk. Han ble født 17 dager før termin og veide 3,3 kg. Noen dager før fødselen tok de røntgen av bekkenet for å se at det var stort nok. Er vel litt mer risiko med setefødsel. At de kanskje må ta hastesnitt. Barnet må fort ut på slutten siden navlesnora kommer i klem der inne før hodet er ute. Måtte ha epidural i tilfelle de måtte bruke tang, sa de (jeg slapp det), og sikkert i tilfelle hastesnitt. I tillegg måtte jeg ligge hele tiden pga navlesnora som ikke måtte komme i klem. Jeg fikk reise meg litt en gang. Siden bekkenet mitt var stort nok, snakket de aldri om KS. Jeg tenkte vel at det var enda verre med KS, men hel operasjon! Men om en ønsker det, så får en nok det. Jeg syntes setefødselen gikk veldig fint. Lykke til :-) takk for svar. Jeg er veldig usikker på hva jeg vil og ikke vil. Får forhåpentligvis vite mer i morgen, skal til jordmor da, og etter det hun sa sist gang, så er det siste sjans før jeg blir sendt på vurdering på sykehuset pga seteleie. Han har ikke snudd seg hittil, så jeg regner egentlig med at det blir en tur på sykehuset for å sjekke status ihvertfall, de siste to ukene har jeg hatt veldig følelsen av at han er "på vei ut" på en måte, så antar han har klart å sette rompa fast nedi bekkenet. Han har på tidligere ul blitt estimert til ca 3kg, så er jo ikke så altfor store karen, men likevel.. alt blir mer og mer skummelt jo nærmere det blir kan du si Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011812-370-og-n%C3%A5-har-den-lille-kanskje-snudd-seg-feil-vei/#findComment-144974238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbabyen Skrevet 25. januar 2013 #6 Del Skrevet 25. januar 2013 Da ble det timeavtale på sykehuset på onsdag som kommer for avklaring om det blir keisersnitt eller vaginal fødsel på meg.. Ligger fortsatt i seteleie, og iflg jordmor så virket det og som om han har festet seg.. Er da 38+0 på onsdag når vi skal på sykehuset.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011812-370-og-n%C3%A5-har-den-lille-kanskje-snudd-seg-feil-vei/#findComment-144977384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl78 Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 25. januar 2013 Blir spennende å høre hvordan det går på sykehuset på onsdag, du må fortelle Den gang jeg fikk undersøkt seteleie på sykehuset, var "rompa godt planta nedi bekkenet", ca 3 uker før termin. Og føttene hans var strake, rett opp. (Førstkommende tirsdag er jeg 38+0 med nr. 2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011812-370-og-n%C3%A5-har-den-lille-kanskje-snudd-seg-feil-vei/#findComment-144977612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbabyen Skrevet 31. januar 2013 #8 Del Skrevet 31. januar 2013 Blir spennende å høre hvordan det går på sykehuset på onsdag, du må fortelle Den gang jeg fikk undersøkt seteleie på sykehuset, var "rompa godt planta nedi bekkenet", ca 3 uker før termin. Og føttene hans var strake, rett opp. (Førstkommende tirsdag er jeg 38+0 med nr. 2 Var på sykehuset i går, kom hjem litt beroliget og litt frustrert. Beroliget fordi legen vi snakket med var flink til å forklare og virket mennesklig, seriøs og møtte oss med respekt (noe vi ikke har vært bortskjemt med før, på ordinær ul var vi usikre på om jm var edru bl.a) og litt frustrert fordi jm hadde sagt at bestemmelsen om fødsel eller ks ville bli tatt i går, noe den ikke ble. Vi pratet en stund, mini ble studert med ultralyd, og det ble tatt CT av bekkenet mitt før vi fikk ny time neste uke, så da blir det en uke i spenning før vi får vite hva som er aktuelt. Legen mente at jeg trolig hadde fysikken til setefødsel bare ved å se på meg, men de ville bestemme det først når alle data, målinger og beregninger fra ul og ct forelå. Dersom det var 110% sikre på at det ville gå uten problemer ville det bli setefødsel, dersom de var det minste i tvil blir det ks, så da får man bare vente.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011812-370-og-n%C3%A5-har-den-lille-kanskje-snudd-seg-feil-vei/#findComment-145001746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl78 Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 31. januar 2013 Åh, ikke så artig å må gå og vente en hel uke på svar! Jeg fikk svar med det samme. Husker ikke annet enn at jeg hadde en kort samtale med én dame (JM eller lege), og det var liksom det. Jeg kom over noen av mine gamle notater i går, der hadde jeg skrevet at sykehuset hadde sagt at babyen var litt liten, og hadde også litt lite hode. Da han ble født 17 dager før var han 3310 g og hodet var en cm større enn gjennomsnittet. (undersøkelsen ble gjort 2-3 dager før han ble født). Det er jo bra at de undersøker nøye. Men synes det var litt lenge å vente en uke med tanke på at du er så nær termin. Jeg er spent på å høre hvordan det går videre med deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011812-370-og-n%C3%A5-har-den-lille-kanskje-snudd-seg-feil-vei/#findComment-145002531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå