Gå til innhold

Best å sitte ved midtgang eller vindu(i fly) med en 1åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en laaang flyreise?

Anonym poster: 04f2fcce60dc6b663b304d1e3be3902f

Skrevet

Midtgang. Definitivt.

Anonym poster: fe11ad93885b15e860e64724544b5839

Skrevet

Begge deler har ulemper om du sitter på en tree'er med ett ukjent menneske. Anbefaler å kjøpe eget sete (dyrekjøpt erfaring).

Skrevet

Om dere er flere og får hele raden, ville jeg valgt vindu. Skal du måtte begynne å krabbe over fremmede mennesker så er midtgangen fin. ... Men det går jo som regel greit å bytte plass på flyet med noen andre evnt. Vi satt i midten av midtgangen en gang. Hun ved siden av meg til et par beroligende å ba oss vekke henne når vi var framme. Hun hadde tydeligvis angst, for hun ville ikke flytte seg inn til midten. Men var ikke noe problem for henne at vi krabba over henne altså. Men vi fikk bytta på andre sida i stedet.

Skrevet

Jeg trives best ved vinduet for da slipper jeg "mas" fra barnet om å slippe ned i midtgangen, ikke aktuelt å gå opp og med midtgangen hele flyreisen... Men ved lengre flyreiser (mer enn de 4 timene jeg har flydd med barn) må kanskje ungen få bevege seg litt? På forerste rad er det greit å sitte for der har du bedre plass til ungen.

Skrevet

Midtgang, så kan dere bevege dere som dere vil.

Skrevet

Vindu, fungerer best som fengsel :-)

Skrevet

Et mareritt begge deler. Men bestiller du eget sete til 1 åringen kan du være heldig å få hele raden for deg selv. Da er det faktisk håp om at barnet kan sove deler av reisen.

Skrevet

Når du sjekker inn, kan det være lurt å sjekke om det er noen som skal sitte ved siden av deg eller ikke (om det er innenlandsreise). Om ikke er det greit å sitte med midtgangen, for 1 åringen er veldig glad i å springe litt frem og tilbake. Har reist noen ganger, og jeg har erfart at det bare blir sutring og hyling om barnet må være lost på fanget under en hel flyreise!

Men ta med Ipad eller touch-telefon med barne-apper om du har. Også favorittleke, litt kjeks og andre ting til å avlede barnet.

Anonym poster: 468b2ea3973b2b68431cf78163df5a58

Skrevet

Har vært heldig å få sete til den som ikke hat eget fordi fly ikke har vært fullt.

Men garantert best å sitte ved midtgangen med en liten på fanget. Nå har jeg ikke hatt fremmede ved siden av, men et kanskje tungvint uansett da, siden en enten må klatre forbi/mase på andre eller en må reise seg når andre skal frem. Kanskje med både mat og drikke eller en sovende baby på fanget.

Er billig med de under to, men jammen er det godt at de har eget sete også;)

Skrevet

Vi har hatt vindu plass d gangene vi har flydd. Men har vært to voksne. Har vært fornøyd med det slik at vi har sluppet å gå o og ned midt gangen og være i veien der. Det spørs vel på ungen, vår er glad iå sitte på fanget og 6 timers turen vår gikk greit -selvom ho ikke sov og kun ville sitte på mitt fang.

Skrevet

Skal ut å reise i juni og har alt forhåndsbestilt seter for oss alle. Hvis du reiser med Thomas Cook, som vi gør- så se etter plass nummer 12 eller 14( husker ikke) men der er det ert CREW sete som småbarnsforledre kan bestille. Vips... ungen har sitt eget sete. Er en 3 seters rad.

:D

Skrevet

Flyving med barn er ekstremsport! Satt ved siden av en mor som fløy alene med et lite barn. Kabinpersonalet var til null hjelp. Endte opp med at vi spiste og matet barnet på skift, jeg passet barnet mend mor gikk på wc etc. Syntes så synd på henne! Foreldre som flyr meg barn burde ha medalje.

Anonym poster: 482553b1bb0b56bc6159ade496409e1c

Skrevet

Jeg har fløyet og flyr fremdeles masse med Junior alt fra korte turer til 14 timer på samme fly, og føler absolutt ikke at jeg fortjener medalje! Krever litt planlegging, men det er den førstenturen som er verst.

Med en 1-åring likte jeg bedre vindu for en kortere tur, han kunne se ut vinduet og jeg kunne "breie meg" mot vindussiden. På lengre turer (over Atlanteren) likte jeg bedre midtgang for det var lettere å gå tur med han.

Nå er han 4 og MÂ ha vindu, når vi var på Mauritius i okt. foreslo han mannen som satt ved vinduet skulle ut av flyet så han kunne ta plassen hans... ;-)

Jeg har forøvrig sjeldent opplevd å ikke få hjelp underveis, men det er klart at måltid er en utfordring med barn på fanget. Før han fikk eget sete har jeg pleid å spise før vi gikk på flyet så jeg slapp å stresse med et ombord. Samme med doturer, men jeg har også fått flyvertinner til å passe han mens jeg tok en tissepause.

Anonym poster: b09f15fa44e477641ebdf31b068ed149

Skrevet

Ville valgt midtgang tror jeg. Greit med små gåturer innimellom uten å måtte forstyrre noen. (hvis barnet går, hvis ikke, kan du kanskje like gjerne velge vindu)

Anonym poster: d006e54fa70b608ad61cb00904267021

Skrevet

Får man sitte ved nødutgang med barn?

Skrevet

Jeg har alltid likt vinduet med små barn.

Da er det lett å sette seg på tuppen av setet og la barnet få setet.

Jeg har også sitte på gulvet foran setet og lekt med barnet i setet.

Føler dette ville vært forstyrrende for de andre på seteraden om jeg satt ved midtgangen.

Skrevet

Nei.

Den som sitter ved nødutgang skal være istand til å åpne den og hjelpe til. det er en ikke med et barn på armen.

Skrevet

Var det jeg trodde.

Nei.

Den som sitter ved nødutgang skal være istand til å åpne den og hjelpe til. det er en ikke med et barn på armen.

Skrevet

Midtgang. Alltid!

Anonym poster: 7e51318cd349d558e2ec9de1fe0f26f4

Skrevet

Var det jeg trodde.

Nei.

Bare tull. Jeg har sittet ved nødutgang hundre ganger med babyer og småbarn. Mulig det ikke er lov på småfly, men på større fly og lengre reiser får man definitivt nødutgang med barn.

Og det at å fly med barn er ekstremsport er jeg ikke enig i. Det er ikke avslappende akkurat, men heller ikke det verste i verden om man tar det rolig og stresser mest mulig.

En eneste gang har jeg syntes det var grusomt og det var en 15 timers tur fra Abu Dhabi til Sydney med en 16 kilo tung 1 1/2 åring på fanget. Ingen hjelp fra personalet, ingen ekstra sete og ungen var våken 13,5 av de 15 timene. Det var kokvarmt i flyet fordi aircondition var ødelagt og bare for å toppe det hele så måtte vi nødlande da vi kom frem.

Det var heldigvis min siste lange reise med baby under 2 år og eget sete. OMG, blir svett nå av å tenke tilbake på det!

Skrevet

Haha, stresser MINST mulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...