November-spire-79 Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Nå et vesla 12 uker snart og jeg har ikke lenger mine 4 timer i strekk med søvn på natta. Hun våkner hver 2 time eller hver time for pupp. Merker at hun er sulten. Er det sånn at om 4 uker så kan jeg venne henne til med litt grøt så hun blir mere mett etterhvert? Hun er født 1 november så jeg må vel egentlig vente til 1 mars? Eller kan jeg regne 1 måned som 4 uker? Håper dere forstår spørsmålet mitt hehe jeg har overflod av melk så det er ikke noe problem men det virker ikke som den metter i lengden
Prøverpåentil Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 Hvis det ikke har vært sånn lenge kan det hende at det er økedøgn/-dager? Min får sånne raptuser av og til og sover MAKS 3 timer om gangen på natts, når hun vanligvis sover 6 timer Så har det gått seg til igjen.. Vi skal nok begynne med grøt om et par uker. Da er hun 4 måneder.. Da teller jeg fra 9 oktober til 9 februar;) er nok det de mener når det står 4 måneder:) Grunnen til at vi begynner med grøt er at hun ikke legger på seg så fryktelig mye.. Så kom frem til det med helsesøster:) Men har nok melk btw bare lille jenta som ikke gidder å spise alt
Jern-Erna Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Jeg ville ha holdt ut noen dager til for å se om det bare er en økeperiode! Gutten min på tre måneder var akkurat gjennom en slik.. Våknet hver 2. Time hele natta gjennom - men plutselig gikk det over! Varte vel i 5 nette tror jeg..
November-spire-79 Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2013 Ja det kan jo være økedøgn, men kan ikke skjønne hvorfor hun øker når jeg har så mye melk at hun ikke klarer å tømme begge brystene engang. Hvis jeg går 2-3 timer uten å amme så er jeg så sprengt at jeg må pumpe meg. Hun spiser nesten aldri så sjeldent, men det hender. Jaja hun får bare spise så mye hun vil
Overraskelsen Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 Rundt 3 mnd er et helt vanlig tidspunkt for økedøgn.
November-spire-79 Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2013 Rundt 3 mnd er et helt vanlig tidspunkt for økedøgn. Ja ok da er det nok økedøgn Jeg får fortsetter å pumpe jeg da, for hvis hun øker melkeproduksjonen ennå mere nå så kommer jeg til å sprenge
Lottis81 Skrevet 22. januar 2013 #7 Skrevet 22. januar 2013 Les på ammehjelpen "for mye melk". Der har de en super måte hvor du tømmer begge brystene for så å gi alltid minimum 2 ganger fra hvert bryst. Dette er for ikke å bare gi den tynne melken men for å komme til den mettende og tykke melken. Godt råd hvis du sliter med for mye melk, og det fungerer veldig bra:) lykke til!
Puppen og lillemor Skrevet 22. januar 2013 #8 Skrevet 22. januar 2013 Ikke pump.. Det gjør det jo bare verre.. Håndmelk slik at du får bort den verste sprengen, og la melkemengden justere seg selv etter hvor mye babyen vil ha..
November-spire-79 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2013 Ikke pump.. Det gjør det jo bare verre.. Håndmelk slik at du får bort den verste sprengen, og la melkemengden justere seg selv etter hvor mye babyen vil ha.. huff ja jeg burde gjort det men synes de fyller seg opp så fort igjen hvis jeg ikke pumper. Skal prøve å ikke pumpe så mye;)
November-spire-79 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 23. januar 2013 Det var nok bare økedøgn for i natt har hun sovet i 9 timer uten å våkne;) da ble jeg urolig og sov dårlig
Puppen og lillemor Skrevet 23. januar 2013 #11 Skrevet 23. januar 2013 Det var nok bare økedøgn for i natt har hun sovet i 9 timer uten å våkne;) da ble jeg urolig og sov dårlig haha.. ja kjenner igjen den Det er liksom alltid noe.. men så bra at det ser ut til å ordne seg..
November-spire-79 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 23. januar 2013 Ja men hun økte melkemengden og sov i flere timer så nå sitter jeg her med fulle pupper da...... Hun spiser jo mat men det fyller seg opp igjen med engang. Nå har hun jo sovnet igjen hehe bør jo ikke klage på det
iok med sønn <3 Skrevet 23. januar 2013 #13 Skrevet 23. januar 2013 Jeg har en på en uke bare, og han spiste heeeeele natta. Hadde jo ingenting igjen, så da bestemte jeg meg for å gi han erstatning, så både han og jeg fikk sove, og dagen etter matet jeg han hyppigere på dagen, slik at natta blei litt bedre... Å det ble den Kanskje om hun sover mer på dagen, at du bør legge inn måltidene der? Ellers er det jo bare å spørre helsesøster. Er jo derfor vi har de hehe... De er veldig behjelpelige Nå får jeg snart min på hjemmebesøk. Spent på hva han veier hehe
November-spire-79 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #14 Skrevet 23. januar 2013 Jeg har en på en uke bare, og han spiste heeeeele natta. Hadde jo ingenting igjen, så da bestemte jeg meg for å gi han erstatning, så både han og jeg fikk sove, og dagen etter matet jeg han hyppigere på dagen, slik at natta blei litt bedre... Å det ble den Kanskje om hun sover mer på dagen, at du bør legge inn måltidene der? Ellers er det jo bare å spørre helsesøster. Er jo derfor vi har de hehe... De er veldig behjelpelige Nå får jeg snart min på hjemmebesøk. Spent på hva han veier hehe Hun spiser hele dagen også sover ikke så mye da heller. Mater hver time på dagen Helsesøsteren vår er litt "treg" så vi må dra ordene ut av henne. Får mer ut av erfaringene til folk her på forum synes jeg
Puppen og lillemor Skrevet 23. januar 2013 #15 Skrevet 23. januar 2013 Ja men hun økte melkemengden og sov i flere timer så nå sitter jeg her med fulle pupper da...... Hun spiser jo mat men det fyller seg opp igjen med engang. Nå har hun jo sovnet igjen hehe bør jo ikke klage på det min teori er at dette skyldes pumpingen.. for når du pumper får kroppen egentlig signaler om at puppene tømmes og at det derfor må produseres mer melk.. prøv å bare håndmelke litt, slik at den verste sprengen blir borte! Og så lar du jenta di regulere matinntaket sitt selv, og da tror jeg at det i løpet av noen dager vil ordne seg (men jeg er ingen ekspert da..)
November-spire-79 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #16 Skrevet 23. januar 2013 Ja men hun økte melkemengden og sov i flere timer så nå sitter jeg her med fulle pupper da...... Hun spiser jo mat men det fyller seg opp igjen med engang. Nå har hun jo sovnet igjen hehe bør jo ikke klage på det min teori er at dette skyldes pumpingen.. for når du pumper får kroppen egentlig signaler om at puppene tømmes og at det derfor må produseres mer melk.. prøv å bare håndmelke litt, slik at den verste sprengen blir borte! Og så lar du jenta di regulere matinntaket sitt selv, og da tror jeg at det i løpet av noen dager vil ordne seg (men jeg er ingen ekspert da..) ja nå har jeg ikke pumpet meg i dag, bare håndmelket litt. Håper det blir bedre. Har nok av melk i fryseren nå så da kan jeg ta ei pause med pumpa hun vil jo uansett ikke ha flaske.
Puppen og lillemor Skrevet 23. januar 2013 #17 Skrevet 23. januar 2013 hvis hun ikke tar flaske så er det jo i hvert fall ingen vits å pumpe til den store gullmedalje.. hold oss oppdatert på hvordan det går da..
November-spire-79 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #18 Skrevet 23. januar 2013 hvis hun ikke tar flaske så er det jo i hvert fall ingen vits å pumpe til den store gullmedalje.. hold oss oppdatert på hvordan det går da.. ja det skal jeg gjøre takk for svar. Jeg har prøvd å få et lite lager i fryseren så jeg skal ha noe mat til henne hvis det skulle skje noe med meg. Kan jo bli syk eller noe så jeg ikke får ammet. Men nå holder det med melk. Kan bruke det i grøten etterhvert kanskje?
Puppen og lillemor Skrevet 23. januar 2013 #19 Skrevet 23. januar 2013 kjempefint å ha i grøten... eller i grønnsaksmoser osv! Og så er det jo kjekt å ha til noen flaskemåltider hvis du f.eks. skal bort en tur, eller bare vil sove slik at pappaen kan mate om natten! Har dere forresten prøvd å få henne til å ta flaske hvis pappaen gir? eldstejenta vår nektet å ta flaske hvis jeg ga den.. hun kunne sikkert lukte puppen
November-spire-79 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #20 Skrevet 23. januar 2013 kjempefint å ha i grøten... eller i grønnsaksmoser osv! Og så er det jo kjekt å ha til noen flaskemåltider hvis du f.eks. skal bort en tur, eller bare vil sove slik at pappaen kan mate om natten! Har dere forresten prøvd å få henne til å ta flaske hvis pappaen gir? eldstejenta vår nektet å ta flaske hvis jeg ga den.. hun kunne sikkert lukte puppen hehe ja pappan har prøvd men han er så blaut. Gir opp hvis hun sutrer litt hun tok litt flaske i starten men nektet etterhvert. Nå har hun begynt å smile når vi putter den inn men hun nekter å suge. Jeg øver litt innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå