Gå til innhold

Sliter sånn med graut og mat til 7 måneder gammel gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brød vil han ikkje ha brekker seg med en gang det samme med middag. Graut har gått fint utenom dei siste dagene, da eter han litt men så nekter han å svelge, grauten ligger i munnen og når han endelig svelger brekker han seg så han spyr opp alt... Og det er ikkje masse graut han har fått... Hvorfor gjør han dette, er han mett bør eg vente en time til med å gi frukost??. Blir sprø

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje han ikke er sulten? lei grøten, varierer med andre grøttyper?

Skrevet

Prøve å lage grøten litt tynnere? Vi hadde samme problemet, men veeeeldig finmost mat var greit (gulrotpuré på glass, fruktmoser på pose..) og så fikk hun gradvis grovere mat. Nå tygger hun brødskiver av hjertens lyst, bare en mnd siden hun og brekte seg av grøt! Stå på og vær sta, så finner han nok ut at han liker det ;) Et lite tips er å blande sånne fruktsmoothies med grøten. Tre fordeler: lettere å svelge, bedre på smak for den lille, og vitaminene i frukten hjelper for jernopptak fra grøten :)

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemet..fikk ikkje i henne grøt eller noe som helst..bare spytta det ut:p vi prøvde mye forskjellig i 2-3 uker:/ jeg bytta grøt merke til hipp og hadde en liten skje med fruktsmoothies nedi..å overaskende nok så spiste hun mye:) Nå har hun blitt vandt med smaken, så spiser faktisk uten smoothie nedi:):) Nå liker hun gulerotpure også...så det er bare å forsette å prøve:):) de ordner seg nok.

Skrevet

Han pleier å få ellas smoothie sammen, trur han rett og slett er litt lei og mett og til slutt spyr.. Men eg gir meg ikkje, eg prøver kvar dag. Han må jo ha fast føde... Takk

Skrevet

Bytt grøttype eller ha litt kanel på?

Varier med grønnsaksmos, fruktpure osv, istedet for grøt. Ta pause noen dager fra grøt.

Håper han snart får matlysten opp igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...