Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi brukte ei god venninne i barselgruppa til å være dagmamma for Muffin for å kunne utsette bhg-start. Hadde en ordning hvor Muffin skulle være hos henne 4 dager i uka og hennes gutt hos meg èn dag i uka. Nå husker jeg faktisk ikke helt hva vi betalte, men trur det var 2500-3000 kr i måneden inkl mat og bleier. Det var da betaling for 3 dager i uka, siden to dager skulle gå opp i opp. Hun trengte lite pass av sin gutt da, men hadde hvertfall et dagmammatilbud hos meg en dag i uka :) Vi hadde da en laang oppsigelsestid på en bhg-plass vi ikke brukte og gikk samtidig glipp av kontantstøtte så det var litt frustrerende økonomisk sett. Heldigvis var dagmammaen mest interessert i selskap for sønnen sin og ikke for å tjene penger på det.

Det vanlige er vel å betale det man mottar i kontantstøtte trur jeg, dvs 5000 for 5 dager i uka til barnet er 18 mnd? Og kanskje for mat og bleier i tillegg? Usikker...

Hadde aldri turt å bruke en dagmamma jeg ikke kjente på forhånd siden du faktisk ikke kan vite hva som skjer i hjemmet, men skjønner godt at ikke alle kan jobbe deltid eller leve på ulønnet permisjon. Her blir det med stor sannsynlighet å strekke permisjonstida så langt som mulig (f eks nesten ikke ta noe felles ferie) og deretter ta ulønnet perm for å utsette bhg-start på nestemann. Dessverre ikke tilgang på superdagmammaen denne gangen :(

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011641-dagmamma/#findComment-144964485
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...