Denunge Skrevet 23. januar 2013 #26 Del Skrevet 23. januar 2013 Her er vi ett ungt par på 19 og 20 år og snart med en liten gutt i tillegg. Vi tenker på reise til syden neste år når lille mann er 1 år. Vi sparer 500-1000 kr hver mnd (kommer ann på hva vi får i inntekt den mnd) og i tillegg skrev samboer at han tjente mer i år, for å få igjen endel på skatten. Vi har ikke bil vi da, noe som er positivt ser jeg, men leier bolig noe som er grotesk dyrt... Så vi har sperret reisekontoen sånn at vi må til banken for å få ut pengene, noe som gjør sparingen mer effektiv. Vi kommer til å reise utenom den store feiretiden (ca i september), Da ble det 11.000 for fly og hotell. Så må man regne med ca 1500kr i mat hver dag på 3 personer, også skal man ha suvenirer, mat og drikke på stranden også videre. 1500 kr i mat hver dag? Spiser dere alle måltider på fine restauranter, eller er det bare jeg som er helt ute på syden-prisene om dagen? Anonym poster: 0d09a863a3a500cf07a80b738b199426 Jeg syns det er greit å ha litt ekstra å gå på jeg. Husker for 2 år siden å brukte vi knapt 900kr dagen på 5 personer, men har en samboer på 2 meter, som spiser 6-7 måltider pr dag, så setter heller av litt ekstra enn å trekke penger fra andre ting. Så sitter vi heller igjen med ekstra penger som vi kan bruke på taxfree etterpå. Vi er 2 voksne og kan lett bruke 1000 kr dagen på mat, selv om maten er billig i syden. Mannen setter seg ikke på hotellet og spiser loff med syltetøy til frokost for å si det sånn, ikke jeg heller om jeg får velge Så vi spiser alle måltid ute. Da blir det litt dyrere, men i våre øyne skikkelig ferie Ikke sant? Ferie skal være ferie! Da skal man ikke tenke så veldig økonomisk (om man ikke er en av de som ikke kan unne seg noe godt da), og jeg vil ikke akkurat ødelegge samboers første sydentur med å be ham om å spise 5-6 måltider hjemme på hotellrommet og ett ute. Vi skal jo hamstre litt mat til ungen og ha med hjemmefra (er så skeptisk på det de har i utlandet..). Men er man på ferie, så er man på ferie. Og vi skal bruke penger på å kose oss. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011626-hvor-mye-sparer-dere-til-ferie/page/2/#findComment-144968620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TPK Skrevet 23. januar 2013 #27 Del Skrevet 23. januar 2013 Bruker feriepengene. Nå har vi ikke vært på noe voldsom ferie de siste årene da, pga graviditet, fødsler og små barn. Bare vært i Norge + weekendtur for mor og far. Da holdt det lenge med feriepengene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011626-hvor-mye-sparer-dere-til-ferie/page/2/#findComment-144968673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå