Gå til innhold

Hvor mye sparer dere til ferie??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke vært på ferie på flere år så håpte vi skulle få det til i år:(

Men men.... Gjør ikke annet enn å spare, og så måtte vi ha ny dusj og vifte til kjøkken. I tillegg fikse bilen.

Kjenner jeg blir sprø.

Vil heller ha bufferkontoen da !!

Anonym poster: fe8f0cd11e5f46c3be81b5388b226600

Bruker en del av feriepengene på ferie.

I fjor var vi i Danmark og brukte ca. 16 000 kr på selve reise, opphold og inngang på Legoland.

+ en del til mat.

I år blir det bilferie til Lofoten for å besøke mine foreldre. Går ikke så mange tusen da +tror det blir en tur til Sverige.

Anonym poster: be423dab9269f4a2d43d7c43514f275e

Annonse

Her er vi ett ungt par på 19 og 20 år og snart med en liten gutt i tillegg. Vi tenker på reise til syden neste år når lille mann er 1 år. Vi sparer 500-1000 kr hver mnd (kommer ann på hva vi får i inntekt den mnd) og i tillegg skrev samboer at han tjente mer i år, for å få igjen endel på skatten. Vi har ikke bil vi da, noe som er positivt ser jeg, men leier bolig noe som er grotesk dyrt... Så vi har sperret reisekontoen sånn at vi må til banken for å få ut pengene, noe som gjør sparingen mer effektiv. :)

Vi kommer til å reise utenom den store feiretiden (ca i september), Da ble det 11.000 for fly og hotell. Så må man regne med ca 1500kr i mat hver dag på 3 personer, også skal man ha suvenirer, mat og drikke på stranden også videre.

Annonse

Sparer ikke spesielt. Vi reiser på mine foreldres hytte hvert år og det holder. De nekter oss å betale for mat der, men vi slenger inn noen vinflasker o.l. Aktivitetene er jo stort sett gratis på sommeren. Så samme budsjett som vi har hjemme ellers.

Feriepengene må vi bruke til dåp i august en gang

Blir ikke ferie? Er ferie ensbetydende med å reise til utlandet?

For meg er det ferie å dra på stranda med barna (noe de elsker), ta med teltet å campe ved stranda, fiske, late dager hjemme hvor vi finner på ulike utflukter, sykjelturer etc etc.

Tror ikke folk skal stresse så mye med dette. Ferie for barna er å kunne få tilbringe tid med oreldre og søsken, uten hverdagsmas etc. Enkle er ofte det beste. Joda, vi drar til Danmark, legoland etc etc også innimellom, men kan også fint være hjemme

Når det er sagt så skal vi to uker til Hellas i år, men det er fordi svigers fyller 70 år og spanderer tur på alle sammen!

Anonym poster: 71b1d6c4dda5b2a2e0a1eb6fabd31b58

Kommer jo aldri ovenpå med bufferkontoen og har bare 16000kr der. Alltid noe som må ordnes. Så ser ikke helt hvordan vi skal få til ferie i år heller :( uten å føle at vi blakker oss...

Anonym poster: 12ea61dd33117016c5f1884170c3ad9b

3-5000. Det går til fornøyelsesparker, restaurant og nye sommerklær. Vi ferierer på hytte ved sjøen og trenger ikke særlig mye ekstra.

Det er flust av billige måter og feriere på

Anonym poster: c5b8af073b1e3e43ac207a95b64a6573

Sparer ikke spesielt til ferie, men sparer generelt slik at bufferkontoen vokser. En sydentur kan man få billig, jeg og samboer har ca 3 sydenturer i året. Men skal man til thailand og danmark med unger for den saks skyld så blir det fort dyrt.

Evt som andre her sier, feriepenger.

Hvis du virkelig ønsker ferie så hadde jeg prøvd å kutte ned på utgiftene fra nå og fram til sommeren, så har du ferien din (men et svært begrenset forbruk framover). Hvis du ikke lever på veldig stramt budsjett allerede da.

Det er ikke så ofte vi har anledning å reise på ferie, men når vi gjør det går det fort 60-70000 i flybilletter, bolig og leiebil. I tillegg kommer mat o.l. Vi drar aldri på campingtur eller andre lavbudsjettferier. En ferie skal være komfortabel etter vår mening. Hadde vi ikke hatt råd hadde vi heller holdt oss hjemme, foretrekker komfort fremfor opplevelser med 4 barn på slep. Har vi ikke anledning til å feriere over tid tar vi bilferie noen dager til en eller annen fornøyelsespark her i landet. Med litt for små biler til å pakke ned koffert etter koffert blir det ikke mange dagene før vi må returnere uansett.

Mye av fridagene til mannen går til gården eller reise hjem til mine foreldre.

Vi har en bufferkonto som vi bruker til ferie og alt annet. Setter av 15.000 kr i mnd på den. Vi bruker også feriepengene vi får utbetalt. Vi reiser ganske mye gjennom året, så vi kan fort bruke godt over 100.000 på reiser ila ett år. I fjor var vi to ganger i USA (har familie der), reiste mange turer sørover (Kristiansand, Oslo og Stavanger), en tur til syden og ett par harryturer over grensa. Har 3 barn, og vi er 2 voksne.

Men skal sies at vi har nok litt bedre råd enn mange, så er jo ikke sikkert dette var til noe inspirasjon.

Men som jeg gjorde tidligere. Husker ikke hva det heter, men få automatisk trekk på kontoen hver gang du dreger det. Jeg hadde 50 kr, så hver gang jeg brukte kortet, gikk 50 kr på sparekontoen. Da tenker man seg mer om før man dreger kortet, og en tyggispakke kan fort "koste" 60 kr istedenfor 10 kr. Da tenker man seg nøyere om, og det blir fort noen kroner på sparekontoen uten at man tenker så mye over det ;)

Anonym poster: 8a1b9b4f0a281a1900aab7f3df7336e6

Her er vi ett ungt par på 19 og 20 år og snart med en liten gutt i tillegg. Vi tenker på reise til syden neste år når lille mann er 1 år. Vi sparer 500-1000 kr hver mnd (kommer ann på hva vi får i inntekt den mnd) og i tillegg skrev samboer at han tjente mer i år, for å få igjen endel på skatten. Vi har ikke bil vi da, noe som er positivt ser jeg, men leier bolig noe som er grotesk dyrt... Så vi har sperret reisekontoen sånn at vi må til banken for å få ut pengene, noe som gjør sparingen mer effektiv. :)

Vi kommer til å reise utenom den store feiretiden (ca i september), Da ble det 11.000 for fly og hotell. Så må man regne med ca 1500kr i mat hver dag på 3 personer, også skal man ha suvenirer, mat og drikke på stranden også videre.

1500 kr i mat hver dag? Spiser dere alle måltider på fine restauranter, eller er det bare jeg som er helt ute på syden-prisene om dagen?

Anonym poster: 0d09a863a3a500cf07a80b738b199426

1500 kr i mat hver dag? Spiser dere alle måltider på fine restauranter, eller er det bare jeg som er helt ute på syden-prisene om dagen?

Jeg syns det er greit å ha litt ekstra å gå på jeg. :) Husker for 2 år siden å brukte vi knapt 900kr dagen på 5 personer, men har en samboer på 2 meter, som spiser 6-7 måltider pr dag, så setter heller av litt ekstra enn å trekke penger fra andre ting. Så sitter vi heller igjen med ekstra penger som vi kan bruke på taxfree etterpå. ;)

Her bruker vi skattepenger og litt av feriepengene på ferie,pluss

at vi har en feriekonto med ca 60.000 på,men den er øremerket til usa tur.tror det blir neste år vi skal dit.

Anonym poster: a148035b0a2d0af9d57180051470e992

Jeg syns det er greit å ha litt ekstra å gå på jeg. :) Husker for 2 år siden å brukte vi knapt 900kr dagen på 5 personer, men har en samboer på 2 meter, som spiser 6-7 måltider pr dag, så setter heller av litt ekstra enn å trekke penger fra andre ting. Så sitter vi heller igjen med ekstra penger som vi kan bruke på taxfree etterpå. ;)

Vi er 2 voksne og kan lett bruke 1000 kr dagen på mat, selv om maten er billig i syden. Mannen setter seg ikke på hotellet og spiser loff med syltetøy til frokost for å si det sånn, ikke jeg heller om jeg får velge ;) Så vi spiser alle måltid ute. Da blir det litt dyrere, men i våre øyne skikkelig ferie :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...