Gå til innhold

Baby 3mnd -sovner ikke på egenhånd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hun blir trøtt må hun bysses til hun sovner eller ammes og sovner ved puppen... Vanlig, eller lager jeg trøbbel for meg selv her...? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er uvanlig. men prøv å legg lille i senga å stryk henne på måten , det funket hos oss. Men da var han stuptrøtt da :-)

Skrevet

Jobber fremdeles med å sovne selv, 8 mnd gammel..........

Skrevet

Ja her også. Hun blir overtrøtt ofte, og da får hun skriketokt helt til hun sovner utslitt i armene mine. Da er hun for trøtt til å sovne ved puppen. Litt fortvilet noen ganger :( jeg bysser, synger og gjør alt for å få henne til å sove.

Skrevet

Småen her sovner av seg selv om kvelden, det har han gjort siden han var ca 3 mnd. Det jeg gjorde var å amme han på sengekanten, og legge han i sengen etterpå, noen ganger sovnet han med en gang, noen ganger begynte han å kave, da lå jeg en hånd på magen hans og bysset forsiktig, da sovnet han med en gang. Etter en stund med dette, lå jeg han alltid i sengen etter amming, ble han urolig var det nok å ligge hånden på magen, uten byssing. Cluet er å legge de når de er passe trøtt, hvis de er overtrøtt er det umulig, det er iallefall vår erfaring :-)

Skrevet

Vi rugger vår gutt i søvn i vogna, men nå er han snart 3 mnd og jeg er redd det skal bli veldig vanskelig når han ikke lenger kan sove i vogna på natta. Men jeg skjønner ikke hvirdan vi kan slutte med det heller??

Skrevet

Dette kan gå seg til etterhvert.Ingen av mine har sovnet helt av seg selv før de var 8-9 mnd uten noe stimuli.Ofte så går det gradvis .Når de er så små som 3 mnd er det ikke noe å stresse med.Det viktigste er at de får sove på et vis:)

Skrevet

Apple 80 .Hvis dere har vugge kan dere gå over til det?

Skrevet

Vi rugger vår gutt i søvn i vogna, men nå er han snart 3 mnd og jeg er redd det skal bli veldig vanskelig når han ikke lenger kan sove i vogna på natta. Men jeg skjønner ikke hvirdan vi kan slutte med det heller??

Man kan også kjøpe vuggebein til sprinkelseng, vi har ikke hatt behov for det, men har sett det på butikken :-)
Skrevet

ER nok helt normalt.

Vi måtte også bysse eller puppe vesla i søvn, helt til hun plutselig en dag fant ut at det var ikke så ille og sovne på egenhånd. Men det skal sies at innimellom trenger hun litt ekstra kos for å sovne, hun er snart 1 år.

Skrevet

Lille snupp vår hadde lakenskrekk og begynnte å hyle med en gang vi la hun i sengen, hun skrek til hun nesten mistet pusten, så vi måtte vi bysse hun i søvn og så legge hun over i sengen. Hos oss hjalp det å kjøpe en uro til sengen så hun hadde noe å kikke på :)

Skrevet

Sånn vi har hatt det å!! frem til ho var 3 mnd! måtte vugge ho i vogna hver kveld og bukte kjempe lang tid!! en gang va jeg så forleien at jeg satt meg i bilen og kjørte til ho sovna!!! midt på natta!! den perioden sovnet ho ikke før mellom 00.00 og 03.00 var en grusom tung periode!! men en dag gikk det et lys opp for meg..tenkte at ho kanskje ble litt hausa opp av all det styre for å få ho til å sove! så beg vi rett og slett bare å legge ho i senga så måtte ho finne søvnen selv! i beg tok det gjerne 3-4 timer før ho roa seg!! vi gikk opp ca hvert 10 min for å stryke henne eller ta opp og klemme ho uten å si noe for å så legge ho igjen! dette gjorde vi lenge! til ho plutselig en dag sovnet med en gang! så noen må vel bare lære det! stå på;)

Skrevet

Apple 80 .Hvis dere har vugge kan dere gå over til det?

Vi har det, og han sov der før,men nå vil han ikke det lenger..?

Skrevet

Slet også med min helste og soving, men det går seg til etterhvert. Trenger vel ikke å være så streng før de er rundt 6 mnd, da bør de hvertfall kunne sovne til kvelden alene... Altså at de blir lagt våken i sengen sin, så de lærer seg til å sovne selv.

Skrevet

Man kan også kjøpe vuggebein til sprinkelseng, vi har ikke hatt hbehov for det, men har sett det på butikken :-)

Hvor får du kjøpt det? Passer det til alle type sprinkelsenger ?
Skrevet

Man kan også kjøpe vuggebein til sprinkelseng, vi har ikke hatt hbehov for det, men har sett det på butikken :-)

Hvor får du kjøpt det? Passer det til alle type sprinkelsenger ?

Akkurat hvilke senger de passer er jeg litt usikker på, kanskje man kan høre med butikken før man bestiller? Det står at de passer de fleste sprinkelsenger av tre. Har sett de på forskjellige nettbutikker. og på Brio butikk som selger barneutstyr. De heter Brio byssan lull

http://lekmer.no/innredning/mbler/sengetilbehr/brio-sengeben-vyssan-lull-svart#.UQJyqL-5GSo

http://www.toffeliten.utkast.net/index.php?main_page=product_info&cPath=52_714_741&products_id=44

http://www.barndesign.se/se/art/vyssan-lull.php

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...