Gå til innhold

Hvor mye kynnere har dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var faktisk verre for noen uker siden (er 36+4 nå), men det er sikkert fordi jeg tar det mer med ro nå. Har startet permisjon og prøver å hvile litt flere ganger om dagen. Men det jeg har merket er at kynnerne er mer intense nå. Har hatt dem av og på siden ca uke 10, men ikke før de siste ukene at de har vært "vonde" (mer tak i de, men langtifra som rier altså).

Så lenge de ikke øker i intensitet og hyppighet, så er det nok bare livmora di som trener, men er helt klart et tegn fea kroppen på at du bør ta det med ro! Når fødte du i forhold til termin med de andre?

Er 32+3 og fortsatt ikke hatt kynnere. Er jeg unormal ? :P

Er førstegangs, så kan ikke helt si at jeg vet hvordan kynnere føles, men har hørt at det er litt ubehagelig og livmora strammer seg, magen blir hard. Ikke opplevd dette til nå i hvert fall.

Er førstegangs, så kan ikke helt si at jeg vet hvordan kynnere føles, men har hørt at det er litt ubehagelig og livmora strammer seg, magen blir hard. Ikke opplevd dette til nå i hvert fall.

Neida, du er ikke unormal ;)

Kjenner flere som ikke har hatt kynnere i det heletatt og fødsel og alt har gått helt fint :)

Men det stemmer som du har hørt,magen blir knallhard og man føler litt ubehag, på slutten forrige sv skap hos meg ble de ganske kraftige og ubehagelig. Dette sv skapet kom de tidligere enn sist og er kraftigere. Er bare 18+3 nå så det kan bli litt plagsomt å slutten hvis det er slik denne gangen også.

Annonse

Kjenner flere som ikke har hatt kynnere i det heletatt og fødsel og alt har gått helt fint :)

Men det stemmer som du har hørt,magen blir knallhard og man føler litt ubehag, på slutten forrige sv skap hos meg ble de ganske kraftige og ubehagelig. Dette sv skapet kom de tidligere enn sist og er kraftigere. Er bare 18+3 nå så det kan bli litt plagsomt å slutten hvis det er slik denne gangen også.

Godt å høre da :) Ja det var tidlig. Men betyr det at du vil ha kynnere resten av svangerskapet, eller kan det gi seg for så å komme tilbake mot slutten igjen ?

Godt å høre da :) Ja det var tidlig. Men betyr det at du vil ha kynnere resten av svangerskapet, eller kan det gi seg for så å komme tilbake mot slutten igjen ?

Det vet jeg ikke... Sist når jeg først hadde fått kynnere ( ca uke 20- 21) så var de der resten av tiden, hvor ofte og kraftige de var kom litt an på aktivitetsnivået mitt.

Så kanskje hvis man er veldig aktiv og roer seg helt ned at de kan forsvinne for en.stund? Hmmm... Jeg vet faktisk ikke...

På slutten fikk jeg beskjed av jordmor om å ta det med ro og hvis de ble regemessige å ta en varm dusj/ bad for å se om de gav seg, hvis de ikke gjorde det var det rier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...