Gå til innhold

Sovepose vs dyne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi brukte babydan pose med remmer og dynen oppå, han sov så urolig og vekket seg selv med å turne rundt, med posen sov han godt. Men da var han noen måneder gammel

Anonym poster: 635a74e9cb15ee7d59043b9b371365e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På IKEA står det at dyne anbefales fra 12 mnds alder.

Lett å bli forvirret av dette her..

Hi

Anonym poster: 8a525775a978a67ffe6891373f2ad821

Skrevet (endret)

Gutten vår sov urolig helt fra han var et par uker gammel, og han fikk fullstendig panikk om han fikk noe over ansiktet. Enten var han iskald fordi han hadde sparket vekk dyna, ellers våknet han 10-15 ganger fordi han trakk dyna over ansiktet sitt og fikk panikk... Dyne var altså et håpløst prosjekt fra ende til annen... Den første innesoveposen vi investerte i var denne:

http://www.englebarn.no/ullsovepose-42.aspx

Så deilig og praktisk, i 100 % ull så pustet den godt :) Når han vokste ut fra den i 15-mnd alderen så ble det denne:

http://mimmis.no/produkt/3205-bambino-merino-ullsovepose-gra.aspx

Vi er kjempefornøyde med denne også. Den er ekstra praktisk med glidelås rundt kanten (så det er bare å åpne opp om barnet skulle bli varmt, uten å måtte ta av hele posen) og trygge kneppinger på skuldrene. Og den har blitt en så herlig del av kveldsritualet; han gnir seg i øynene straks han ser posen :) Og han klarer fint å bevege seg i den; både å sette seg opp og reise seg opp. Men nå har han faktisk begynt å sove en del roligere den siste måneden. I natt fikk han faktisk med seg dyne i stedenfor sovepose, skal inn og se etterpå om dyna bare ligger i en krøll nederst mens ungen ligger iskald og snorker i det andre hjørnet da :P

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Brukte sovepose fra fødselen frem til gutten var 2,5 år gammel, ca. Han var grådig søtt mot slutten, han klarte å gå med posen på. ;-)

Syntes det var super praktisk. Brukte Gro Bag poser, de kommer i flere størrelser.

Anonym poster: dcfbf905204ae2223efce83079010ef0

Hvor får man kjøpt Gro Bag? :)

Anonym poster: 8a525775a978a67ffe6891373f2ad821

Vet du hva, jeg måtte grave litt i gmail boksen for å finne kvittering fra nettbutikken jeg bestilte fra...

Jeg kjøpte noen i London (fikk min mann til å handle for meg når han var der for jobben), ellers på barneshoppen.no (lagt ned) og T.I.N.Y. i Stavanger. Jeg er litt risikoaverse ift bleielekkasjer, så jeg hadde 2 i hver størrelse 0-6 mndr, 6-18 mndr og 18-36 mndr. Fordi vi tilbringer ofte ferien i varme strøk hadde jeg også sommerposer, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

Var fantastisk praktisk. Gutten likte veldig godt posen sin, og han kunne turne så mye han ville i søvn uten å bli kald. Når jeg ammet om natten var det bare å ta han i sengen min i posen og legge han tilbake i sin seng etterpå, han slapp å komme inn i kald seng. De ble vasket på 60 grader og er fremdeles kjempe fine. Vi sluttet en gang mellom 2,5-3 år, da gikk vi over til dyne.

I vogn hadde vi voksipose.

Anonym poster: dcfbf905204ae2223efce83079010ef0

• 9 måneder senere...
Skrevet

Sjekk www.dungo.no

Kan ikke få rost denne nok! 

Dette er en babypose med dun, like varm som en dyne. Holder barnets temperatur stabil natten gjennom og det er helt slutt på å stå opp for å sjekke at dynen er på eller ikke ligger over hodet på barnet. Gir trygghet med tanke på krybbedød. Perfekt til nattamming også, barnet forlater aldri sitt gode varme dunrede.

Brukt til to barn og veldig fornøyd.

Skrevet

Sjekk www.dungo.no

Kan ikke få rost denne nok!

Dette er en babypose med dun, like varm som en dyne. Holder barnets temperatur stabil natten gjennom og det er helt slutt på å stå opp for å sjekke at dynen er på eller ikke ligger over hodet på barnet. Gir trygghet med tanke på krybbedød. Perfekt til nattamming også, barnet forlater aldri sitt gode varme dunrede.

Brukt til to barn og veldig fornøyd.

Hvordan er den i forhold til størrelse? Har en på to som snart har vokst ut av sin dunpose. Men vet ikke om jeg vil kjøpe en til 1500 som varer bare et halvt år..

Skrevet

Brukte dyne og pledd da han var nyfødt, men etterhvert som han begynte å sparke den over hodet og det uansett ble mildere, bare pledd. Han sparker fremdeles bare vekk dynen, med vilje nå (12mnd), så han bruker fortsatt bare pledd :-P Har lurt på sovepose, men tror han hadde blitt rasende hvis jeg hadde innført det etter 6mnd :-P Hvis du vil prøve sovepose anbefaler jeg deg å innføre det fra et tidlig stadie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...