Gå til innhold

Jeg prøver å finne pedagogiske brettspill for 3 åring, noen med ideer?

Anbefalte innlegg

Når jeg googler, kommer det bare opp digitale spill.

Ikke si at man ikke kan få i gode brettspill for småbarn, der de kan lære om farger, størrelser etc?

Er førskolelærer, og gjennom jobb har vi mange fine spill,men de kan man bare få i om man er en del av en organisjasjon...

Noen med ideer?

Anonym poster: 12dd89f26891b288f25cd720c835230a

Fortsetter under...

alias junior ér veldig gøy. min på 4 år har nettopp prøvd det og eg var heilt imponert over kor flink han var til å forklare ord helt med engang.

Heter spillet Alias junior? Hvor kjøpte du det?

HI

Ikke helt ett brettspill, men det er noe som heter mighty mind. Det gir en god innføring i å se noen geometriske figurer, farger osv. Det enkleste er å finne 2 halvsirkler og så sette dem sammen til en sirkel. Den vanskeligste må vi voksne også tenke en smule for å få til. Veldig bra og varer lenge!

Anonym poster: 83a72855ede6dbe9c42c55c47985a6a1

Annonse

"Se hva jeg kan". Egentlig fra 4 år, men vår gutt på 3,5 synes det er gøy og klarer mange av spørsmålene. Det er bl.a. spørsmål om tall, mengder, flagg og begrepet. Enkle regler som er forståelig for barn. Eneste er jo at det ikke er så greit å tape :D

junior alias eller alias junior. Ark på halv pris før jul.

Er bilde av én gjenstand og én skal forklare kva det er for noke med andre ord enn navnet. Må ta flest mulig før timeglasset har rent igjennom.

Hit the hat: http://www.br.no/Merker/Danspil/Hit%20the%20Hat!%20spill.aspx?id=887268&vid=026784

Så er det et lignende spill med en vaskemaskin og sokker. Husker ikke hva det heter, men er som lotto, du skal finne like sokker :)

Stigespill er et bra spill for å lære det å telle. Både det å lære terningen og det å flytte riktig antall ruter fremover.

Anonym poster: 5497ef6d7fb27a05a064641a0f390579

Takk for mange tips!

Min 3 åring ble nettopp tre og han er ikke så veldig flink i språket enda, så jeg er mer på utkikk etter spill der kan lære mer om farger, former og tall etc. ikke konkurransespill, men andre ...

får vel bare lete mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...