Cream Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Til dere som har flere svangerskap bak dere og er kjent med vogner. Hvilkne erfaringer har dere med emmaljungavognene? Kan de brukes til ungen er 3 år, eller tar de for mye plass slik at dere heller har kjøpt trillevogner når barnet blir større? ER der så praktiske og lette som folk sier? Har inntrykk av at barn flest slutter med vogn når de er over 2 år.
Tulipan:) Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Hei! Jeg brukte vognen til min sønn var 3.5 år. Stor og fine og ikke minst lune. Minuse at de er tung å løfte inn og ut av bilen og tar mye plass, vi kjøpte trille når han var 2.5 som vi brukte på ferieturer for at det skulle ta mindre plass. Men absolutt ei god vogn som jeg kan anbeale videre. Vi har til barn nummer to kjøpt bugaboo camellon vogn også, men det er pågrunn av at vi har liten bil, og ikke har plass til den andre vognen.
Snupi27 Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Vi sluttet å bruke den da sønnen vår begynte i bhg, da var han litt over et år. Da ble den brukt som sovevogn i bhg så kjøpte vi trille til å bruke hjemme. Den er stor og tung syns jeg. Jeg ville ha en liten trille. Men Som bagvogn var jeg kjempe fornøyd! Stor og fin bag. Fikk lang baby midt på sommeren og kunne enda bruke pose oppi bagen på vinteren uten at det ble trangt. Denne gangen vurderer jeg tfk =) kommer sikkert ikke til å bruke sen sportsdelen så mye heller. Liker som sagt triller som ikke tar så stor plass og er lette å håndtere ut og inn av bil
Cream Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2013 Var det jeg trodde at de tok mye plass. Tenker når de koster 8000 kr så bør man ha vognen en stund veldig usikker..
Gravid prinsessemamma<3 Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Vi har city cross å er veldig fornøyd! Den er på ingen måte stor å tung, i forhold til mange andre vogner. Den har vi brukt i alt fra snøvær, 2 sydenturer samt vanlige trilleturer og shoppingsenter. Datteren min er 2.8 år å bruker ikke vogn så mye nå lenger, men det har ikke noe med vognen å gjøre:-) Men hun har fortatt ok plass i den, både sitte/ligge. Nå kommer det en mini til å jeg gleder meg til å ta ibruk babybaggen igjen ) Kan varmt anbefale den
Foccacia Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Har city cross til gutten på to år, har hatt den i bilen og brukt den overalt. Kjøpte en trille, men solgte den igjen da den ikke ble brukt. Babyen skal få city crossen, så derfor har vi kjøpt en brukt scooter til eldste. Han bruker ikke vogn så mye utenom soving i bhg. Hadde vi ikke skulle hatt baby hadde vi bare hatt city crossen Så det er en god investering.
appelsin Skrevet 22. januar 2013 #7 Skrevet 22. januar 2013 Har edge duo og er kjempfornøyd! Tulla er 19 mnd, og selv om vi har kjøpt en trille som vi bruker på ferie, så bruker hun fortsatt Emmaljunganår vi er hjemme g skal gå tur etc. Hun er veldig glad i å sove ute, og den er genial med voksipose i! Hadde ikke fått plass til posen i trillen.... Dessuten har jeg vært veldig glad for å ha en sterk og solid firehjuls-vogn når det har vært glatt eller masse snø, fin å holde seg på beina for oss også... Dessuten er den i så fin stand at når det kommer en liten ny i mai har vi allerede en super bagvogn til babyen og å blir det søskebrett på storesøster:) Når tulla var liten var jeg særlig glad for bagen ettersom den var så god å sove i, så når vi var borte trengte vi ikke ha med egen seng, for hun sov bare i bagen (den har en genial vuggefunksjon). Og helt til sist var jeg veldig glad for klaffen i ryggen på bagen som var kjempefin når hun ble noen måneder gammel og ikke gadd å ligge helt flatt i vogna lenger. Vi brukte faktisk bagen til hun var nesten 8 mnd, og hun var ganske lang:)
mamma_til_en_prins Skrevet 22. januar 2013 #8 Skrevet 22. januar 2013 Jeg har to gutter og har totalt hatt 9 vogner. Sliter med å finne den perfekte som tilfredsstiller alle krav:-). Har prøvd: Emmaljunga, Quinny, Urban Jungle, TFK, Jane, Carena, Zero2four, Teutonia. Synes Emmaljunga har vært den fineste vogna av alle, men synes den var fryktelig tung og stor å løfte inn og ut av bil. Perfekt vogn om man ikke trenger å legge den sammen så ofte! Har nå Teutonia som sovevogn i barnehagen og TKF som vogn hjemme. Ble anbefalt å ha 4-hjuling i barnehagen, da de hadde opplevd flere ganger at 3-hjulingene har veltet når barna våkner etter å ha sovet, og de begynner å bevege seg i vogna. Synes TFK vogna (med sportsdelen) også er stor når den er slått sammen. Er nå gravid, og vil nå teste ut Bugaboo vogna. Har hørt mye positivt om den. MEN husk at "vognsynsingen" er veldig subjektiv. Folk liker forskjellige vogner, og har forskjellige krav/ønsker. Så det beste er nok å følge din egen magefølelse, etter å ha vært på barnebutikken og prøvd og sett på de forskjellige aktuelle vognene. Be om å få legge de sammen, ta av og på bag osv... Lykke til i vognvrimmelen:-)
Cmyk Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 Har hatt en del forskjellige vogner, jeg også - deriblant Emmaljunga Duo edge - og jeg hatet den. Svintung å få ut og inn av bilen, følte jeg kjørte rundt med en traktor. Ikke håndbremser, noe som ble savnet veldig, i og med at vi bor på toppen av en relativt bratt, lang bakke - så å gå med en tung vogn og holde igjen hele tiden, gjorde at jeg fikk supervondt i skuldrene. Likte heller ikke ryggen du kan sette opp i bagvogna - synes ikke babyen satt bra uansett hvordan jeg danderte den... Men vogna er stødig, pen - og om du ikke trenger å ta den mye ut og inn av bilen, eller trille nedover bakker - så er det ei bra vogn, altså. City Crossen er mye lettere - og jeg ville nok heller valgt den i dag, om jeg skulle valgt en emmaljungavogn igjen. (Men jeg har heller valgt en babyjogger City Select denne gangen )
lilledu venter nr.3 Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 Kan virkelig anbefale city cross! Jeg har den til mi datter og er super fornøyd! =) Den er lett og kjempe god å kjøre. Denne skal lillesøster også bruke
maryM Skrevet 22. januar 2013 #11 Skrevet 22. januar 2013 Vi kjøpte Emmaljunga City Cross og Citybag ekstra. Har vært kjempefornøyd med valget Vi har sportsunderdelen. Har aldri hatt noen problem ift vekt, det tar jo Max 3 sekunder å løfte vognen inn/ut av bilen. Vi slo den sammen/opp og tok den inn og ut av bilen nærmest hver dag i nesten et års tid og det var helt uproblematisk. Når er førstemann snart 2,5 år og vi bruker ikke vogn så mye på tur, men tar den med om vi skal gå langt eller han skal sove. Citybagen er liten og nett og ble brukt til seng når vi var på besøk rundt omkring. Den var likevel stor nok til vinterposen. Skal bruke den til babyen som kommer men har ingen planer om å kjøpe trille til eldste. Om vi skal gå langt (ferie, dyreparken ol.) tenker jeg vi kan bruke sportsvogndelen slik at eldstemann kan sove mens jeg bærer i den lille timen. (vet jo heller ikke om eldstemann sover på dag når den tid kommer) Min konklusjon: Anbefales på det sterkeste Solid og stødig vogn som er god å trille.
Sanna :o) Skrevet 22. januar 2013 #12 Skrevet 22. januar 2013 Jeg har emmaljunga mondial duo og er superfornøyd! Den er stødig, pen og veldig god og trille. Babybaggen er stor og romslig uten at den blir for stor. Synes det er veldig fint at man kan justere luftekanalene slik at man får litt ekstra luft inn om det er veldig varmt. Den er god og bruke i terreng også. Jeg kjøpte den til nr.2 og skal bruke den til nr.3 også Den er fortsatt like fin Det er litt dumt at den er litt tung, men jeg går mye og har den ikke så ofte med meg i bil. For meg er den verdt hver eneste krone! Men dette med vogner er jo smak og behag. Jeg vil anbefale den på det sterkeste!
MaiBaby13 Skrevet 23. januar 2013 #13 Skrevet 23. januar 2013 Jeg prøvde en og den virket lett og grei, kombivogn
Cream Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #14 Skrevet 28. januar 2013 Ja dette er ikke lett virker det som! Det enkle er ofte det beste har jeg hørt virker som denne city crossen er en stabil og god vogn mange liker. Skal ihvertfall gå og kikke på den, og om den er god nok kjøper jeg den i Sverige. Vogn er dyrt også! Tusen takk for gode råd jenter! Jeg trenger hovedsakelig en vogn jeg kan gå tur med, på asfalt og litt grus. Til shoppingsentre og en sovevogn. Noen "joggevogn" trenger jeg ikke. Men dette med 3hjuls og 4hjuls, er det bare hva folk liker det? Hva liker dere best? Jeg skal ihvertfall ha en duo/kombivogn vet jeg nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå