Mammadrømmen Skrevet 21. januar 2013 #1 Del Skrevet 21. januar 2013 Skal prøve å forklare meg så kort som mulig.. Etter negativt forsøk på stork i sommer, ønsker jeg og samboer (jente) å fortsette prosessen på Riksen. Etter å ha hørt litt rundt på forumet her (fordi riksen ikke ville svare selv), fant jeg ut at man må ha røntgen av eggledere med kontrast, som en av testene, for at man skal få godkjent søknaden. Fikk høre at dette var noe kun Riksen gjør og at lege/gynekolog må sende henvisning for dette. Jeg ringte gynekologklinikken min som har både leger og gynekologer, og spurte om de kan sende en slik henvisning. Kontordamen sa hun skulle undersøke det, og komme tilbake til meg. Svaret jeg fikk var JA! Og jeg fikk time hos ei som kunne det. Jeg var kjempe fornøyd, og gjorde klart papirene mine, slik at hun samtidig kunne sende søknaden til Riksen. Men da jeg kom til timen min idag, ble jeg kjempe skuffet! Damen var så stresset at hun så og si kastet meg ut før jeg rakk å komme inn. Henvisning til røntgen var ikke noe hun kunne gjøre, dessuten gjorde de ikke slik lenger opplyste hun. Hun krysset av og fyllte inn på søknaden, og sa hun skulle sende den. Jeg prøvde å forklare at hvis jeg ikke har tatt alt som skal tas, kommer denne prosessen til å ta veldig lang tid, og at jeg gjerne ville ha ting i orden. Men hun mente uten å kikke nøye etter at jeg hadde tatt det som skulle til. Men hva med sjekk av eggledere da, spurte jeg? Nei det gjør de der på Riksen, når du kommer dit det vet du sa hun. Og det var ikke vanskelig å skjønne at nå var timen ferdig. Fortvilet og stum tuslet jeg 900 kr fattigere ut i bilen. Og nå sitter jeg igjen med en dårlig følelse på hele søknaden, og forventer hele greia i retur. Hva gjør jeg nå??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011409-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammadrømmen Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 22. januar 2013 Her var det ikke mye respons.. Noen som vet hvor jeg skal henvende meg for å få en slik henvisning til røntgen av eggledere da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011409-hjelp/#findComment-144965096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå