Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på alkohol i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ganske glad i øl, og tar oss gjerne en eller to til maten eller på kvelden, flere ganger i uka. I helgene blir det gjerne litt flere. Vi liker også litt spesielle øl og de koster jo litt... Tipper vi bruker 500 kr i uka på øl/cider.

Dette er det vi kjøper på matbutikken, skal vi ut på byen blir det jo mye dyrere selvsagt. Men nå er vi utrolig sjelden ute da...

Hva bruker dere andre?

Tipper jeg får mange som svarer 0,- nå :)

Anonym poster: b5e9765ab1be1dde0f3ee0a72c8e9d9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarer 0 kr.

En sjelden gang, sånn ca. en gang hvert kvartal eller sjeldnere, bruker jeg ca. 100 kr på alkohol.

Skrevet

Ingenting :).. men når jeg var fra 20-23 brukte jeg ca 500-1000 hver helg, er ikke festemenneske lengre

Skrevet

Nå som jeg er gravid blir det ingenting. Til vanlig drikker vi kanskje 3 glass vin og 3 øl iløpet av en uke tilsammen. Mannen får lov å drikke selvom jeg er gravid, men siden jeg er så dårlig så lar han være. Litt enklere å kunne kjøre bil når jeg må til legevakt og sykehus i hytt og pine :-P

Skrevet

0kr .

Anonym poster: 7fdb7f6d059bae12b50c7f3395f59f4b

Skrevet

Vi kjøper vin sjelden, men når vi først går på polet tar vi oss god tid og kjøper endel flasker. Så da går det jo med litt penger. Så la oss si 1000-1500 kr hver tredje måned?

Skrevet

25 øre ca. Har ikke finregnet på det. Burde vel lagt det inn i matbudsjettet jeg ikke har.

Skrevet

Kjøper kanskje maks en sekspakning øl annenhver måned. Så svært lite altså :) Og da er det bare mannen som drikker. Jeg er ikke så glad i smaken av alkohol, så jeg er nærmest avholds..

Skrevet

Vi bruker kanskje en tusenlapp i året på alkohol.

Skrevet

Mannen drikker ikke alkohol hvis han ikke skal på fest. Jeg tar meg ofte en øl eller et glass vin 1-3 ganger i uka (men nå er jeg gravid). Vi bor langt unna polet, og kjøper derfor gjerne inn når vi først er i nærheten. Kanskje for en 1500 hver 3. måned. Kjøper kanskje en sixpack med øl en gang i måneden så vi har noe å spandere hvis noen kommer innom.

Anonym poster: e1e19fa20f1d0072fa32b777c1719dfd

Skrevet

Kjøper sjelden. Drikker alkohol, men med småttiser i huset, barnevakt kun til helt spesielle anledninger, blir det ikke akkurat ofte. Jeg får lett hodepine av selv 1-2 glass vin.

På sommeren hender det vi drikker en kald øl på terrassen litt oftere. Men kjøper kanskje 1-3 sixpack i året... Og noen flasker vin/sprit på tax free.

Anonym poster: 2e4265b30840e173111ed3cf4288fbaf

Skrevet

Kanskje ein sekspakning i månaden på kvar, altså under 100 kr veka til saman..

Skrevet

Tja, det går vel ei flaske vin eller to i måneden, og så tar mannen gjerne en øl på fredager, så på ei uke er det vel da en 70-80 kroner.

Skrevet

Vi drikker ca 1 flaske rødvin i løpet av helga + at mannen tar seg et par øl. Det blir ca 170 kr. Det hender at vi tar oss er glass vin eller øl midt i uka, sa hvis jeg sier ca 230 kr i uka blir det ganske riktig, tror jeg. Hva vi bruker på brus: kr 0,- Ungene liker ikke brus heller (enda...;-))

Skrevet

Da jeg gikk mye ut brukte jeg vel 3000 i måneden på uteliv. Etter at jeg fikk barn kanskje 500 i måneden? En flaske vin per måned og i snitt en tur ut hver 6 uke.

Anonym poster: 4cc3f6c6549aae0d1d8f5bfac821e51a

Skrevet

Drikker bare når jeg skal på fest, så vil tippe 1000 kr i året :P

Men når jeg tenker meg om drikker mannen noen øl + konjakk noen ganger i uken.

Anonym poster: d61de90bce5a2658db492a3c03c07b5e

Skrevet

Hverken jeg eller samboeren min går ut i helgene, kanskje en sjelden gang om det er et spesielt band som skal spille på en pub her i området. Ellers er jeg ikke spesielt glad i alkoholsmaken og drikker derfor ikke et glass vin her hjemme for å kose meg. Men hvem vet, kanskje det kommer med alderen :)

Skrevet

Nada...

Anonym poster: c8f78261f28e49e6b1931caddb585ac4

Skrevet

Det er vel null kroner... Jeg er gravid og hverken mannen min eller jeg er særlig glad i alkohol til vanlig heller. Men om du hadde spurt om hvor mye penger jeg bruker på godteri til meg selv hver uke, uff og uff... Vi har alle våre laster :P

Skrevet

0, vil jeg tro.

Kjøper kanskje en flaske vin i måneden-hver annen måned. Går da til både matlaging og et sjeldent glass til middagen.

Skrevet

0kr

I løpet av et år, så tror jeg vi max bruker på oss 2 voksne 1500kr i alkohol!

Skrevet

Det blir 0 kr, ingen av oss drikker.. :)

Skrevet

Mannen drikker kanskje to ølbokser i måneden, jeg drikker ingenting, så det blir ikke mye gitt..

Men mannen drikker både øl, vin og sprit når han tar seg en fest, det gjør han kanskje 6 ganger i året. Jeg drikker ikke til fest heller.

Anonym poster: 57659e9d4db623ba60f5935de419ee4a

Skrevet

0,-.

Eller, som Elsker Livet, noe sånt som 25 øre eller så i snitt. ;)

For det hender selvsagt at man deler en flaske hvitvin ute på terrassen en sommerkveld, spanderer vin på middagsgjester eller tar med noen øl på en fest man bedt på, men det skjer så sjeldent at om man skulle legge det inn i noe budsjett ville det vel blitt noe tilsvarende noen få kr i mnd.

Dessuten har vi igjen så mye alkohol etter bryllupet i sommer at vi med vårt forbruk har nok for flere år fremover. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...