Gå til innhold

Flere her som er gravide og har hypotyreose/lavt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Fikk ls etter førrige fødsel for 16mnd siden, nå er jeg blitt gravid igjen-veldig lite planlagt:/ litt urolig for dette her, men har nå økt medisindosen (etter råd fra legen)og så kan jeg vel ikke gjøre så mye mer.. vente og se hva som skjer.. er bare rett over 5uker på vei..

Noen andre?

Fortsetter under...

Hei.

Jeg fikk lavt stoffskifte 6 mnd etter første barnet var født. Er nå gravid med barn nr 3 og det har gått veldig fint. Har blitt fulgt opp med blodprøver hver 4 uke i hvert svangerskap og økt dosen etterhvert i samråd med legen min. Bruker levaxin. Min erfaring er ihvertfall at god med svangerskap og lavt stoffskifte.

Jepp, i forhold til sist jeg tok prøver, i oktober/november. Derfor de ville ha nye allerede om 3 uker (vel, denne uken blir det jo) i stedet for å vente 4. Hvis det stabiliserer seg blir det nok hver 4. uke etterhvert.

Annonse

Jeg mistet to ganger og etter andre gangen oppdaget de at jeg hadde lavt stoffskifte, med tsh på 8,9. begynnte på levaxin i april og blei gravid i november, men mine verdier steg betraktlig, så har økt dosen en del nå, litt spent og så klart litt nervøs, skal inn å ta ny prøve om en ukes tid, så er litt spennt på hva verdiene er da!

Titter innom fra 2 tri. Har hatt lavt.stoffskifte siden minsten kom til for 8 år siden. Nå som jeg ble gravid har jeg vært å tatt prøver en gang i mnd. Nå har det stabilisert seg så tok ikke prøver på denne kontrollen.

Legen har hele tiden justert medisinen. Og det er viktigere enn noen gang å ta tabl.

Ellers så har jeg god erfaring til nå allefall :) går nok bra skal du se :)

Takk for goda svar dere;) håper det skal gå bra,men blir jo litt bekymra...

Får ta en ny blodprøve om ikke så aaltfor lenge. uansett,kunne jo ikke visst at jeg var gravid før jeg tok testen,så at stoffss. har blitt så mye lavere,det bekymrer jo litt:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...