Gå til innhold

Noen som jobber i helsevesenet her og som kun jobber på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, ikke turnus??

Hva jobber dere isåfall med?

Jeg jobber nattevakter nå men jeg kjenner at grensen er nådd for hva jeg orker av natt- og helgejobbing. Vil ha en mer strukturert hverdag med jobbing på dagtid og familie på ettermiddag / kveld. Men det kryr ikke akkurat av dagjobber i helsevesenet så jeg trenger lit inspirasjon;-)

Anonym poster: 40ed1cf732cc4e3d99a26c6b1dd41a6d

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, men jeg er psykolog.

Anonym poster: dac12b37a1982253abe03d8ed23ea539

Skrevet

Jobber i apotek :)

Skrevet

Det er bortimot umulig å finne en slik jobb... Jeg har 12 års erfaring og bor i byen med det beste arbeidsmarkedet i hele landet - jeg hadde ikke nubbesjans på å få en slik jobb i helsevesenet. Steder du kan prøve er poliklinikker, legekontor eller dagsenter. Andre jobber krever videreutdanning som f.eks kreftspl eller lederutdanning.. Men som sagt, det er svært få dagjobber i helsevesenet og de få som er er det ekstrem konkurranse om... Jeg forlot hele helsevesenet for å få en jobb uten turnus og jobber nå i nav.. Stortrives og savner ikke helsevesenet i det hele tatt :)

Anonym poster: d3e01998a5542f70f97bf59acbbb7d7d

Skrevet

jobber ikke i helsevesenet og du sier ikke hva slags bakgrunn du har, så det blir jo et litt generelt svar da.

Legekontor, administrasjon (sykehus, kommune f.eks), I kommune finnes også mulighet for inntakskontor av ulike slag i tillegg til administrative oppgaver.

Jordmødre, helsesøstre osv i kommune. Er du fysio- eller ergoterapeut er det også tjenester man gir i kommunen. Fysioterapeuter har også avtale med kommunen og jobber privat.

bedriftshelsetjeneste

salg i legemiddelfirma

Anonym poster: 8507c88af0d6d3c74c46ce0bb8927e07

Annonse

Skrevet

Jobber som avd.spl med kun dagarbeidstid. Og det er ingen dans på roser!

Jeg leverer barna i bhg 07.15 hver dag og henter de 15.50 hver dag. Jobben er tøff og tar mye tankevirksomhet selv om jeg har fri. Pga dette + en del andre ting går jeg nå frivillig over i turnus igjen. Skal jobbe ca 80 % dag/aften og ser virkelig frem til å ha en fridag i ny og ne, samt det å slippe å stresse avgårde kl 7.00 hver morgen! Har jobber 10 år i turnus før og vet godt hvor drittlei man blir av denne helgejobbingen. Men etter å ha hatt dagtid i to år nå, ser jeg mange fordeler med turnuslivet...

Dersom du ønsker jobb på dagtid anbefaler jeg at du tar videreutdanning, så har du mer " å fare med". Folk har mye utdanning nå til dags, så "bare" med ei grunnutdanning kan man komme til kort i en tjukk søknadsbunke.

Skrevet

Jeg jobber på dagkirurgisk. Men det er som nurse77 sier at det er fordeler og ulemper ved alt. Jeg synes det er tungt å bare jobbe dagtid. Det er stress for henting og levering i bhg. Ungene har alltid lange dager der. Det er et enormt trykk i arbeidshverdagen for å få unna programmet (som for øvrig "effektiviseres" til det utopiske). For familien er det bra at jeg jobber dagtid. Vi har fått det mer harmonisk hjemme og er ikke lenger på evig jakt etter barnevakt. Det er fantastisk å ha fri hver helg sammen med familien. Men jeg personlig savner turnuslivet, der man hadde litt fri i hverdagen og man hadde litt roligere vakter innimellom.

Min plan er å ta en master og prøve å få jobb innenfor forskning :) Min tidligere avdelingsoverlege sier hun skal være min veileder om jeg går enda videre etter master og vi har en plan for et spennende prosjekt :)

Skrevet

Jeg jobber på Sykehuspartner brukerstøtte vanlig dagarbeider.

For meg er det helt perfekt.

Anonym poster: 3a29a10cb4891ad7cc28aa069fea7a78

Skrevet

Jeg er sykepleier og skal over i en lederstilling nå som vil medføre at jeg slutter å jobbe turnus, kun dagtid. Lykke! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...