Gå til innhold

Vil jo være sunn, men...

Anbefalte innlegg

Ja, vi alle vet jo at vi skal være sunne når vi er gravide. Det ER jo så viktig! Til vanlig trener jeg mye og spiser stort sett sunt. Problemet mitt er kostholdet mitt i første trimester.

* Jeg klarer ikke å drikke vann for da kaster jeg opp... Det smaker metall av alt av vann! Brus kunne jeg drukket litervis av i disse dager, men prøver heller å drikke veldig utvannet saft. Det blir imidlertid alt for mye brus...

* Jeg må spise minst hver andre time. Hvis ikke blir jeg for kvalm til å i det hele tatt få i meg mat.

* Brødskiver smaker pyton. De kan gå ned dersom det er rikelig med jordbærsyltetøy på (noe jeg ikke spiser til vanlig)... Fisk kaster jeg opp, pasta funker ikke, blablabla...

* Med et blodtrykk på 85/50 utgår trening. Blir noen gåturer, og sånn blir det frem til blodtrykket (forhåpentligvis) øker.

Ja, for å oppsummere blir det mye saltkjeks og brus om dagen! Og ja; jeg har litt dårlig samvittighet. Men jeg får i meg folat! Og vitaminer (dog i tablettform).

Dette er egentlig ikke for å klage. Jeg vet jo at mange av oss i første trimester knapt får i seg noe mat om dagen! Og for mange kommer all mat opp igjen... Dessuten er formen MYE bedre denne gangen enn forrige graviditet for min del! Gutten som da lå i magen fikk samme kost han også og det gikk jo helt fint likevel.

Så inntil formen er bedre, kommer jeg til å spise det jeg får til å spise, trene det jeg får til å trene og være fornøyd med det!

Hvordan er spisinga deres om dagen? Opplever dere dårlig samvittighet i forhold til dette?

Endret av Fjellrypa venter nr 2
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144011157-vil-jo-v%C3%A6re-sunn-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg så igjen i det du sier der. Har hatt akkurat det samme problemet, men nå er det heldigvis over, begynner på uke 23 i morgen:)

Husker jeg bare spiste det jeg klarte å få meg og som frista akkurat der og da for at jeg ikke skulle bli får dårlig, selv om jordmora sa jeg måtte trene og spise sunt. Men jeg ga totalt blaffen i hva hu sa og gjorde det jeg orket. Har da heller begynt å trimme litt og spiser mye sunt nå når jeg er helt bra igjen. :) Bare gjør det slik du vil selv og heller tenk at det blir bedre i løpet av svangerskapet:)

Høres veldig kjent ut... Jeg er veldig sunn og trener masse til vanlig. Nå klarer jeg ingenting da jeg bare besvimer, og omtrent det eneste jeg orker er ristet brød. Spiser ikke brød til vanlig, da jeg ikke anser det som særlig bedre enn kake. Føler meg fæl som har i barnet mitt masse gluten og hvetemel (også grovt brød inneholder hvete). Druer er også godt - og fullt av fruktsukker. Vann er ekkelt og får meg til å brekke meg, så drikker grapefruktjuice og eplejuice blandet med farris. Og oppdaget til min skrekk at drikkeyoghurt funker bra (= flytende sukker).

Aldri vært så usunn i mitt liv, nå som jeg burde virkelig være supersunn.

Eneste jeg er litt fornøyd med er at jeg faktisk lar være å trene av hensyn til barnet (redd for å miste), jeg kunne ellers lett vært typen til å presse det gjennom samme hvor mye jeg spydde og besvimte. Er jo forfengelig og treningsnarkoman.

Sliter også med det. Har fått helt vegring på en haug grønnsaker (!) - takler plutselig ikke broccoli, løk, spinat og mye annet. Synes plutselig av mais og søtpotet er helt fantastisk. Har helt dilla på alt av melkeprodukter+prim og brunost, noe som er rart da jeg er laktoseintolerant. Spiser vel ikke direkte usunt, men RART!! Kefirmelk er favoritten om dagen i alle fall, men prøver å begrense til to glass om dagen. Fantaserer om softis (!), sjokolade og godteri - men klarer heldigvis å styre meg. Har aldri godis i huset av prinsipp - if it ain't there, you can't eat it :)

Hehe, jeg har enormt dårlig samvittighet fordi cola- og sjokoladeinntaket mitt ikke har minsket like mye etter at jeg ble gravid som jeg gjerne skulle ønske! Jeg har alltid vært litt usunn (litt lat, mye cola og godteri), men håpa jeg skulle klare å kutte ned endel på det, men neida.... Vann smaker grusomt, cola demper kvalmen, sjokolade er enormt fristende, og sida forma har vært dårlig har det blitt enormt lite bevegelse. Heldigvis har jeg fått craving på Pink Lady epler, så er ikke bare elendig da heldigvis:) Skal prøve å fungere litt nå da, tenkte å gå meg en god tur :) Prøver å begynne i det lille, babysteps to heaven! *optimist* :P

Annonse

Nesten litt godt å se at vi er flere! :-)

Akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke har særlig dårlig samvittighet for å være litt lat... Det er nesten så kroppen sier ifra om at jeg skal roe litt ned og lytte til hva kroppen har å si. Så får vi spise sunnere og trene mer når formen tillater det!

Akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke har særlig dårlig samvittighet for å være litt lat... Det er nesten så kroppen sier ifra om at jeg skal roe litt ned og lytte til hva kroppen har å si. Så får vi spise sunnere og trene mer når formen tillater det!

ENIG ;)

ENIG ;)

Så deilig å lese :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...