Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #26 Skrevet 20. januar 2013 Alt for lite fisk. Optimalt bør man spiste ren fisk minst 3 ganger i uka. Resten var ok. Lite kreativt eller fantasifullt, men greit nok. Bør revurderes når barnet begynner å spise og når hans barn spiser hos dere for det så ut som mye havlfabrikat og take-away / "kosemat" Anonym poster: 01e786558ffd6a185b64516dbe156758 Du vet at laks, torsk, sushi, fiskekaker og kveite er fisk eller? Anonym poster: a7cf1300559b2532aebf5b5487671b87 Ja, det vet jeg, men jeg tviler på at hun, som de fleste andre, ikke lager fiskekakene selv og derfor bestpr de mest av fiskeavfall og mel. Og 3 ganger i uka er akkurat (som i "minst 3 ganger i uka"), men ikke optimalt. Du vet hva optimalt betyr? Anonym poster: 01e786558ffd6a185b64516dbe156758 Da lurer jeg på om du kan henvise til en god kilde når det gjelder å spise fisk minst tre ganger i uken. Selv har jeg ikke leita så veldig, men i følge NHI er det to fiskemåltider (eller mer) som er anbefalt. Og selvfølgelig vet jeg hva optimalt betyr. Det jeg ikke vet er hvor du kjøper dine fiskekaker. Der jeg kjøper mine består de av 83% fisk. Anonym poster: a7cf1300559b2532aebf5b5487671b87
Nurse77 Skrevet 20. januar 2013 #27 Skrevet 20. januar 2013 Det var også mye "prosessert" kjøtt her - karbonader, kjøttdeig/taco, fiskekaker, kjøttpai og joikakaker - 5 av 14 dager - det er jo over 1/3 av middagene (og da har jeg ikke telt med hamburger, kebab o.l.! Rent kjøtt er mye sunnere.Du har jo med noe av det (kyllingfilet, biff), og det kan også strimles, og legg til f.ks. svinefilet... Veldig ambisiøst å starte med et sånt prosjekt når dere kommer hjem fra sykehuset, ofte har man jo mer enn nok med babyen (og vil tilbringe mest mulig tid med den) i starten... Takk for svar Ja det er klart,men må ha mat uansett vettu selvom vi har en sønn Det er kjempebra dere vil legge om kostholdet ifm at dere får barn. Det er nødvendig av foreldre å gå foran å være et godt forbilde i matveien. Og det er jo tross alt vi foreldre som bestemmer hva barna spiser. Men når det er sagt, jeg tror ikke du skal ha de store forhåpningene om å få satt planen din ut i livet i starten etter at baby er født... Vi er selvsagt alle forskjellige, men da jeg fikk mitt første barn var både jeg og mannen min i "koma" de første 14 dagene. Har overhodet ikke peiling på hva vi fikk i oss av mat eller når på døgnet vi spiste. Husker bare at vi en dag kjøpte Toro gryterett, (noe vi svært sjelden gjør )for å gjøre det enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå