Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 39 og trenger noen råd for treg mage.

Spiser masse fiber og drikker masse vann.

Andre råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Malt estrakt. Brukes til små barn som for MME...da blir magen ofte treg.

Bruker det jevnlig og har aldri vært så fin i magen. Blir med meg på sykehuset når bebisen skal komme. Brukte det sist gang og slapp da unna alt som het hermorider. Putter det gjerne i kaffen, men kan spises bart.... :-)

Skrevet

Ellers kan du prøve svisker, eller biola med linfrø :-)

Skrevet

Bruker det jevnlig og har aldri vært så fin i magen. Blir med meg på sykehuset når bebisen skal komme. Brukte det sist gang og slapp da unna alt som het hermorider. Putter det gjerne i kaffen, men kan spises bart.... :-)

Malt ekstrakt i kaffen ?

Skrevet

Kjøp lactulose på apoteket. Det kan fint brukes selv om man er gravid :)

Skrevet

Takk for mange gode forslag :-)

Skrevet

Linfrøolje! Kjøpes på helsekost. Tar 2 ss daglig.Funker som bare det:) Linfrø kjøpt på butikken fungerer også, men om jeg husker rett må de knuses før de spises. ( Da de er ufordøyelig for mennesker, og det er inni skallet hvor oljen ligger som hjelper på magen)

Skrevet

Selv har jeg hatt dilla på granatepple de siste ukene. Har ikke hatt så bra mage på mange år! Å godt er det også! :)

Skrevet

Malt ekstrakt i kaffen ?

Jepp, fungerer helt supert. Det er søtt, malt estrakten :-)

litt uvant i starten, men god effekt.

Prøvde meg på Lactulose etter første mann, men strevde helt til min mann foreslo at jeg prøvde malten som min sønn fikk en sjelden gang....

Svigermor fikk samme effekt, men hun sier at en godt moden kiwi pr dag, gir også god effekt.

Skrevet

Lactulose og svisker. Husk å drikke mye :)

Skrevet

Dupholac!! Gull verdt i ett svangerskap og etterpå ;) smaker fryktelig søtt og kvalmende men fungerer som gull ;)

Skrevet

Kiwi. 2-3 stk Morgen og kveld i 1-2 dager. Da blir det fart på sakene..

Skrevet

Lactulose fikk jeg sykt mye luftsmerter av, IKKE godt!!! Kasta hele flasken etter å ga prøvd noen ganger. Kjøpte frukt og fiber tablettene fra apoteket, de til å svelge hele, kjempebra !! Ellers så fungerer svisker kjempebra også, overraskende bra faktisk! Husk å drikke bra med vann til ;)

Skrevet

Lakrisbåter!! Fungerer som smurt for meg hvertfall! (også smaker det jo ganske godt også da...:-))

Skrevet

Bland ca 1,5 dl kaldt vann med 6-8 svisker i food prosessor e.l. Jeg bruker å sile det når jeg heller det i glasset etterpå. Start med et glass morgen og kveld, deretter 1 om dagen. Etterhvert kan du forsøke å gå ned til 1 glass annen hver dag. Dette har reddet meg i begge svangerskapene. Uten får jeg total stopp etter bare en uke uten! Og jeg har forsøkt mange ting før dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...