Gå til innhold

Preimplantasjonsdiagnostikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har fått utført preimplantasjonsdiagnostikk, eller som har noe kunnskap om det ?

På grunn av at min mann har Robertonsk translokasjon mellom kromosom 13 og 14, er det stor risiko for at vi får barn med utviklingshemming. Overlegen på sykehuset sa at det er mulig for oss å få utført preimplantasjonsdiagnostikk, som vil si at de velger ut friske sæsceller, tar ut egg fra meg, befrukter egget og setter det inn. Dette utføres vanligvis ved Karolinska universitetssjukhuser i Sverige eller ved universitair Ziekenhuis Brussel i Belgia. For å få gjort dette må man søke om det, og det avgjøres i Preimplantasjonsdiagnostikknemnda. Det som er positivt for oss er at hun som anbefalte oss dette selv sitter i den nemnda. Hun mente vi kom til å få tillatelse til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vet dessverre ikke noe om dette, men husker at det har vært nick tidligere som har vært i Sverige for dette. Jeg husker dessverre ingen nick, men let bakover i tråder fra vår 2010 og fram mot nå, hvis ikke du får noen napp på denne.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk. Har så mange spørsmål, og jeg er så utålmodig. Har time til genetisk veiledning om ei uke, men det er nesten så jeg ikke klarer å vente. Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...