Gå til innhold

Hva gjør ditt barn som gjør deg stolt og glad, i en typisk hverdag?

Anbefalte innlegg

Det har vært snakk om sykdommer, trass, mat, utfordringer, bekymringer osv i det siste her inne. Derfor tenkte jeg at det hadde vært kjekt å skryte litt av de herlige små, for de fleste glimter vel til i hverdagene ;)

Jeg kan begynne om min jente på 21 mnd:

Min jente er stortsett glad, og finner på noe lureri ila en dag som får de fleste til å trekke på smilebåndet.

Hun hjelper til av fri vilje til å ta ut av oppvaskemaskinen (det hun når, bortsett fra bestikk), klær inn og ut av vaskemaskinen, kaster boss og bleier i bosset, henter våtservietter fra badet hvis hun har grist, tar servietter fra bordet og "vasker" bordet, gulvet ol, for å nevne noe.

Hun har den siste mnd virkelig fått tak på språket, og sier masse ord som gjør at det går an å kommunisere med henne via ord, teller fra 1-10, husker ord jeg kun sier en gang som beskriver en gjenstand osv.

Når vi er i matbutikken hjelper hun av og til med å legge varer i kurven, og ta ut av når vi står i kassen, samt trykke koden på terminalen.

Synger mens hun leker, og jeg syns det er utrolig søtt når stemmen blir lysere fordi det kommer en høy tone, hehe..

Er veslevoksen og da spesielt mot eldre barn.

Skriker av glede når hun ser at morfar kommer på besøk

"Snakker" i tlf min med besteforeldre, og går rundt i stuen med tlf på øret

Prøver av og til å mate meg under middagen med en egen skje(hun får lov ett par ganger, men ikke under hele måltidet)

Kunne fortsatt i det uendelige, men det hadde nok blitt kjedelig for dere andre :)

Fortsetter under...

Jeg har en gutt på 19mnd.

Blir varm i hjertet når han kommer løpende med åpne armer og kaster seg inn i mine etter en dag i barnehagen <3

Han er flink til å trøste når noen er lei seg.

Han prater veldig lite, men har alikevel god humor og et skøyeraktig blikk. :)

Han kan bruke en halvtime fra døra bort til bilen som står 100m unna fordi han roper oooiiii og helst vil studere og gå rundt hver eneste bil på parkeringsplassen

:)

Når han sitter innpakket i dyna si på fanget mitt og ser på barnetv. Elsk og smelt. Fineste i verden <3 <3 <3

Når hun tar en liten dans, bare hun hører antydning til musikk, hun elsker danse.

Hvor flink hun er til å gjøre seg forstått, selv om er relativt sen språklig. Tydelig kroppsspråk!

Hvordan hun elsker å hjelpe til med alt mulig :-)

Hvordan hun elsker å bli kilt, og bare vil mer-mer-mer

At hun så tydelig viser at hun er enormt glad i storesøsknene sine, at hun elsker å synge og lærer sangene superfort. Hun har et godt språk og det blir lettere og mer morsomt for hver dag å kommunisere med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...