Gå til innhold

Når er det man flytter til 2.trimester?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første trimester varer vel til fullgåtte 13 uker?! Er iallefall 12+2 og venter i hennhold til beskrivelsen på gruppa....

Dette har jeg også stusset på, men siden det bare er BIM som opererer med 13 uker, og de faktisk ikke gjorde det verken for seks eller tre år siden, så velger jeg å tro at et trimester er like langt nå som det var for tre år siden.

Nå har BIM alltid hatt en klønete måte å snakke om uker på da, så kanskje meningen er å si at du går over når du begynner på din trettende uke?

Vet ikke, men det har alltid vært 12 uker før i alle fall :)

Annonse

2. trimester

2. trimester går fra uke 14 til uke 27.

Andre trimester kalles tradisjonelt den gode tiden. De fleste har ikke så mange plager, og det er "trygt" å si at man er gravid for den største faren for abort er over. I dette trimesteret kan du virkelig nyte at magen vokser.

Dette er det som står inne på 2. trimester sin side, så det tolker jeg som fra 13+0 flytter man inn dit!

26.1.2013: 2. trimester

Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet.

kanskje ikke så rart man blir forvirra??

11+2 i dag :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...