Gå til innhold

***IKM uke 8***

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :)

Er ny her inne, så håper jeg forstår alle forkortelsene osv. ;)

Så at fjellfrøkna ville på listen, så jeg tok meg den frihet og la henne til også.

Lykke til alle sammen. Blir spennende og se hvem som ender opp med positiv test! :D

Mandag 18:

Tirsdag 19:

Hulderpusen (2pp)

MoJo13 (1pp)

Onsdag 20:

Luti

BabyBoom-84

Torsdag 21:

Mammatil1prins, 16 pp.

Hellinor

fjellfrøkna

Fredag 22:

Lørdag 23:

Søndag 24:

Mamman-til-Emma, 4 pp,

Graviiiid:

Ny pp:

Fortsetter under...

Velkommen MoJo13 :) jeg er ny selv, men har smuglest en liten stund så har lært meg noen av forkortelsene. Men du får bare spørre om du lurer:)

Nå er EL testene mine blitt negative igjen, så da er jeg over i dpo land, 2dpo idag. Måtte de neste to ukene gå fort!

Når begynner dere å teste?

Her skulle el vært i går eller i dag eller noe sånt. Kjenner det murrer i venstre side som det alltid gjør. Trodde egentlig vdet kulle være annenhver gang høyre og venstre men .. andre med samme opplevelse? Har vanligvis mye blankt el-slim disse dagen, men nå er det bare litt brun utflod etter toalettbeøk... blir usikker på når el er.

Velkommen MoJo13 :) jeg er ny selv, men har smuglest en liten stund så har lært meg noen av forkortelsene. Men du får bare spørre om du lurer:)

Takk for det :) Har lest ei laaaaaang liste om forklaringer, men glemmer ut det meste. Hehe. Dpo tar jeg ikke igjen ;) Kanskje jeg må printe ut forklaringene og finne de fram til jeg kan det. Haha ;)

Har i dag vært plaget av halsbrann. Kan ikke huske å ha hatt det før... Men er kanskje litt tidlig med symptomer allerede nå? ;) Har hatt korte sykluser tidligere.... Blir spennende å se hva som skjer i uke 8. :P Håper TR holder seg unna! ;)

Endret av MoJo13

Da har jeg vært og satt inn to egg :) Skriver meg opp på testedagen min, den 24. Om jeg ikke er gravid, kommer nok TR et par dager før, men er lettest å gjøre det slik.

Mandag 18:

Tirsdag 19:

Hulderpusen (2pp)

MoJo13 (1pp)

Onsdag 20:

Luti

BabyBoom-84

Torsdag 21:

Mammatil1prins, 16 pp.

Hellinor

fjellfrøkna

Fredag 22:

Lørdag 23:

Søndag 24:

Mamman-til-Emma, 4 pp,

Kjærepære

Graviiiid:

Ny pp:

Endret av Kjærepære

Fikk positiv test på torsdag, så satser på at vi har truffet denne gangen. Første gang med EL tester etter ca to år med prøving. Føler ikke at jeg har hellet med meg, men håper virkelig:) skal ha siste kur med pergo neste periode, så er det ny time på sykehuset.

Annonse

Lykke til alle sammen:) Haaper babyfroene klamrer seg fast!

Her trodde jeg at jeg kjente skikkelig murringer igaar, men neida, det visste seg aa vaere en superhissig urinveisinfeksjon saa naa er jeg paa antibiotika og tisser piggtraad foeles det ut som! Heldigvis har antibiotikaen saa smaatt begynt aa virke saa gaar nok over snart.. !!

Hei folkens

Kjenner jeg er litt rastløs her. Skal teste for første gang på fredag med en billigtest (en sånn man får kjøpt i butikkene til 70 kr). Begynner å lure litt på om vi kanskje har lykkes denne gangen. Jeg har langt tykt hår, og vanligvis når jeg vasker det så røyter jeg som en katt. Drar gjerne ut minst 10 hår i slengen hele første dagen (vasker håret bare en dag i uka). Vasket det i dag, og det er nesten ikke et hårstrå som løsner. Har vel kanskje kommet 10 totalt. Kan jo være noe annet, men er litt rart.

Samtidig har jeg liksom litt murring i brystene. Pleier ikke å få det, ikke før mensen heller.

Har vært skikkelig kvalm i 4 dager også, men 2 åringen har hatt omgangsyke for 4 dager siden, så har liksom bare ventet på at den skal bryte ut på meg og. Men ikke noe omgangsyke, bare en javn kvalme som ligger og lurer.

Tar det som det kommer. Får tenke litt ekstra på hva jeg stapper i meg av mat og drikke i uka som kommer. Sikkert ikke sundt å bælme inn på bek-svart kaffe (min store last).

Hvordan har dere andre det?

Hei. Håper alle har hatt ei god helg. :)

Det jeg tidligere i uka trodde var halsbrann har utviklet seg til halsvondt... Herlig. Har aldri hatt vondt i halsen så langt nede før... Har da alltid fått det ved mandlene.. Jaja. Litt forkjølelse skal ikke få lov å sette meg ut.

Har tenkt litt på å kjøpe inne noen graviditetstester. Hører om at folk bestiller de på nett... At det blir billigere da. Noen som vet hvor jeg kan bestille slike tester? :)

Har vært stille fra meg de siste ukene. Merket at jeg stresset for mye med å bli gravid ved å chatte så mye med dere flotte jentene. Jeg har super eggløsningsslim, men vi har ligget med Noroviruset hele gjengen og da er ikke sex så innbydende. Er litt bedre i dag så da får vi kanskje lagt inn aksjer. Noen som vet hvor lenge man er fruktbar etter at EL slim har ankommet?

Annonse

hmmhmm, nå driver syklusen min å tuller plutselig. Skulle hatt eggløsning forrige torsdag, men har ikke sett noe til el-slim. Derimot hatt brunlig utflod i to dager, litt brunt i utfloden på søndag. Mandag ingenting men, i dag plutselig fikk jeg typisk el-slim. Begynner å lure på om el har vært forsinket. Eggløsningstestene slår ikke ut da, men klarer ikke helt å stole på disse billigtestene heller. Noen som har lignende erfaringer?

Hurra jenter!

Jeg er gravid. Greide ikke å vente, så jeg testet på billigtesten rfsu (fra matbutikken) nå nettopp. Det ble en svak rosa strek på testen som er der fremdeles. Må jo bety at jeg er gravid, for jeg får helt blendahvite tester når jeg ikke er det.

Hadde el 3 feb, så det betyr jo at jeg testet positivt på 10 dpo (aldri fått utslag så tidlig før).

Nå får vi håpe at denne spiren klamrer seg fast. Er litt godt, for jeg skulle hatt termin den 15 feb. Vi mistet et barn i uke 12 i juli 2012.

Var redd denne måneden skulle passere med negativ test.

Hurra jenter!

Jeg er gravid. Greide ikke å vente, så jeg testet på billigtesten rfsu (fra matbutikken) nå nettopp. Det ble en svak rosa strek på testen som er der fremdeles. Må jo bety at jeg er gravid, for jeg får helt blendahvite tester når jeg ikke er det.

Hadde el 3 feb, så det betyr jo at jeg testet positivt på 10 dpo (aldri fått utslag så tidlig før).

Nå får vi håpe at denne spiren klamrer seg fast. Er litt godt, for jeg skulle hatt termin den 15 feb. Vi mistet et barn i uke 12 i juli 2012.

Var redd denne måneden skulle passere med negativ test.

Gratulerer så mye!!! :D Sååå kjekt! :) Håper flere av oss kan si det i løpet av neste uke! :D (eller før, for de som tester litt tidlig ;) )

Tok en ny test i dag, samme merke. Den er fremdeles veldig svak, men dukker opp etter noen minutter og blir der. Leste i pakka at positive streker ikke forsvant men ble litt annen farge når de tørket inn. Dette stemmer med streken fra i går ettermiddag. Så gravid er jeg nok, men vi har jo ikke nådd ikm dato ennå (17-19), så jeg er jo ikke sikker på om det sitter godt nok. Håper så inderlig at dette går bra, og at jeg får følge av resten av dere i løpet av neste uke.

Men da kan jeg nok si det sikkert at lite hårtap ved hårvask var et gravidtegn. Jeg er også småkvalm med murringer i brystene. Luktesansen er bedre enn den pleier.

Hvis jeg var deg så ville jeg ventet til mandag, mammatil1prins. Den billigtesten fra rfsu, som de selger på spar o.l., slo ut alt på 10dpo på meg. Testet med den 2 ganger med samme resultat. A1 testene er fremdeles svake, mens den digitale fra clearblue slo ut på 11dpo. Jeg pleier ikke å slå ut tidlig. Med datteren min slo det ikke ut før en dag over ikm (digital). Har i ettertid hørt at clearblue digital slo ut på 50 i steden for 20 (som nå) i 2009, så det kan jo ha vært forklaringen.

En annen ting jeg erfarte denne gangen var at min urin er mer konsentrert ved 16 tiden enn på morgenen. Jeg drikker veldig mye vann og urtete på kvelden, så det er nok forklaringen, Hiver ikke inn på like store mengder når jeg er på jobb ;D

Jeg testet på morgenen 10dpo med negativt resultat (totalt blendahvit). Fikk en følelse av at jeg burde prøve igjen etter jobb, og da lyste en svak rosa strek mot meg.

Gleder meg til å følge med på dere andre i uka som kommer! Håper jeg får følge av mange inn i 1 trimester, selv om dere andre nok havner i november klubben ;D (Jeg fikk termin 29 oktober)

Gratulerer hulderpusen!! Håper vi blir flere som slår følge med deg snart!

Her skal jeg teste imorgen tenkte jeg, er 11dpo da så vi får se. Hatt endel murringer og er småkvalm, men det kan likeså godt ha vært pga antibiotika og UVI som jeg nettopp har blitt ferdig med. Men håper jo..!! Var så dum å testet på 8dpo på ettermiddagsurin og den var selvsagt hvit som fy (som forventet!) men 11dpo så bør det være en mulighet hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...