Gå til innhold

Erfaringer med atopisk eksem og klorvann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 2 år har atopisk eksem. Vi har aldri hatt henne på badeland, men idag skal storesøster dit, og vi tenkte kanskje vi skulle prøve. Huden hennes er veldig fin nå.

Er det en dårlig ide?

Anonym poster: cb0d0b337b6247786f99d32a49839baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, er flere jeg kjenner som har gjort det. men smør godt med krem etterpå. er jo bare å prøve. eller se om dere finner badeland hvor de ikke bruker klor. de har på råholt i hvertfall, men vet jo ikke om det er langt unna dere.

Anonym poster: 87c0b145cffbc5fe9a4acbc7201fef5c

Skrevet

Har eksem selv. Klorvann er en DÅRLIG idé. Au!!

Anonym poster: 74402a3b94017aa6c982ad34bb72df49

Skrevet

Nå er ikke min gutt hardt rammet, men da vi gikk på babysvømming (3 kurs) gikk det fint. Han var verken verre eller bedre av badingen.

Anonym poster: 3b37527081863b5bbae249920ffe1e7d

Skrevet

Begge våre har atopisk eksem og vi har gått på svømming med begge to fra de var babyer og de går fortsatt (eldste er nå 5år). Det vi har erfart, er at hvis de har eksem, så blir det mye verre hvis de bader, men hvis de ikke har noe utslett, så får de heller ikke mer av å bade. Jeg snakket med en annen jeg kjenner som selv i voksen alder er plaget av atopisk eksem og hun sa det var det samme på henne.

Jeg syns det er viktig at barn lærer å bli trygge i vannet, så hvis hun er 2 år og aldri har vært i badeland, så mener jeg det er på tide. Pass på å skylle henne godt i dusjen etterpå og smør på med fuktighetskrem etterpå.

Anonym poster: 2e58b9b8a3a3216fad09a95a0a88f8b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...