baremeg.. Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Vi har ikke fått noe info om denne sprøyta i det hele tatt fra riksen. Det står i pakningsvedlegget at den skal settes i låret, men ut i fra klipp fra youtube og på forum så skjønner jeg at det er mange som setter den i magen likevel. Jeg satte den første i dag morges så siden jeg ikke fikk ringt og spurt så satte jeg den i magen som jeg er vant til. Hva har dere andre fått beskjed om fra riksen?? Håper ikke jeg gjorde noe galt...
Riley Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Jeg har brukt orgalutran 2 ganger. Den ene gangen følgte jeg pakningsvedlegget og satte den i låret. Andre gang sjekket jeg på forhånd og fikk tilbakemelding om at jeg kunne sette alt i magen. Så jeg tror du fint kan sette den i magen:-) Enklest å sette den i magen. ps hører til haugesund, men tror ikke det har så mye å si.
min.lille Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Jeg fikk heller ikke beskjed på forhånd om hvor jeg skulle sette den. Så at det sto i låret på pakningsvedlegget, men hadde ikke særlig lyst til det. Jeg satte den i magen. Bare varierte steder rundt omkring på magen for alle sprøytene. Jeg fikk senere bekreftet av IVF avdelingen at det var helt greit å sette den i magen
Hubro :) Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Jeg har brukt orgalutran to ganger, første gang jeg satte den satte jeg den i låret siden det var en søndag og jeg ikke fikk pratet med noen på klinikken. Men fikk da beskjed dagen etter at den skulle settes i magen. Det var faktisk veldig vondt å sette den i låret så det vil jeg ikke anbefale (tror jeg traff en muskel eller noe slikt - auau ).
Kjærepære Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Fikk instruksjoner om å sette den i magen Heldigvis
Fiemamma Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Jeg har sett folk sette i overarmen på youtube.. Kan og bør man sette alt i magen?
Erle85 Skrevet 21. januar 2013 #8 Skrevet 21. januar 2013 Jeg fikk beskjed på Haukeland om å sette alle sprøytene i magen! Så ut som en nålepute etter noen dager
McBride Skrevet 21. januar 2013 #9 Skrevet 21. januar 2013 Aleris anbefaler også i magen. (I låret er vondt!)
Kjærepære Skrevet 21. januar 2013 #10 Skrevet 21. januar 2013 Jeg fikk beskjed på Haukeland om å sette alle sprøytene i magen! Så ut som en nålepute etter noen dager Ja, det er jammen ikke mye plass igjen der mot slutten av behandlingen!
Gjest usababy Skrevet 22. januar 2013 #11 Skrevet 22. januar 2013 I magen. Prøvde en gang i låret, det var mye vondere. Klinikken sier en kan sette de i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå