Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke fått noe info om denne sprøyta i det hele tatt fra riksen. Det står i pakningsvedlegget at den skal settes i låret, men ut i fra klipp fra youtube og på forum så skjønner jeg at det er mange som setter den i magen likevel. Jeg satte den første i dag morges så siden jeg ikke fikk ringt og spurt så satte jeg den i magen som jeg er vant til.

Hva har dere andre fått beskjed om fra riksen?? Håper ikke jeg gjorde noe galt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt orgalutran 2 ganger. Den ene gangen følgte jeg pakningsvedlegget og satte den i låret. Andre gang sjekket jeg på forhånd og fikk tilbakemelding om at jeg kunne sette alt i magen. Så jeg tror du fint kan sette den i magen:-) Enklest å sette den i magen.

ps hører til haugesund, men tror ikke det har så mye å si.

Skrevet

Jeg fikk heller ikke beskjed på forhånd om hvor jeg skulle sette den. Så at det sto i låret på pakningsvedlegget, men hadde ikke særlig lyst til det. Jeg satte den i magen. Bare varierte steder rundt omkring på magen for alle sprøytene. Jeg fikk senere bekreftet av IVF avdelingen at det var helt greit å sette den i magen :)

Skrevet

Jeg har brukt orgalutran to ganger, første gang jeg satte den satte jeg den i låret siden det var en søndag og jeg ikke fikk pratet med noen på klinikken. Men fikk da beskjed dagen etter at den skulle settes i magen.

Det var faktisk veldig vondt å sette den i låret så det vil jeg ikke anbefale (tror jeg traff en muskel eller noe slikt - auau :P).

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Fikk instruksjoner om å sette den i magen :) Heldigvis :o

Skrevet

Jeg har sett folk sette i overarmen på youtube.. Kan og bør man sette alt i magen?

Skrevet

Jeg fikk beskjed på Haukeland om å sette alle sprøytene i magen! Så ut som en nålepute etter noen dager ;)

Skrevet

Aleris anbefaler også i magen. (I låret er vondt!)

Skrevet
Jeg fikk beskjed på Haukeland om å sette alle sprøytene i magen! Så ut som en nålepute etter noen dager ;)

Ja, det er jammen ikke mye plass igjen der mot slutten av behandlingen!

Gjest usababy
Skrevet

I magen.

Prøvde en gang i låret, det var mye vondere.

Klinikken sier en kan sette de i magen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...