Gå til innhold

Noen fler som skal ha spraystart i februar?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal ringe inn mens neste gang jeg får den, som burde bli en gang mellom 8-10 februar :) Hører til St. Olavs. Blir egguttak og innsett ca. uke 15. Dette er min første IVF syklus, jeg er så spent og utålmodig at jeg har vondt i margen :) Hadde vært gøy å følge noen med ca. samme plan :)

Endret av Fiemor!
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg skal begynne og spraye 2/2! Er mitt 2. forsøk! Gleder meg veldig til og komme igang igjen! Var på apoteket og kjøpte alt i går, så nå er jeg klar til oppstart! Jeg hører til Haugesund fertilitetssenter! Vi er ganske mange som starter i februar vist du bare går inn på "februar" tråden! ;-)

Skrevet

Aha! Trodde av en eller annen grunn at Februar tråden var for de med innsett i februar :) Jeg fikk ganske langt regime sa sykepleieren og har ikke innsett før april. Kan jeg være i tråden der da? :) Alt er så nytt og forvirrende så det kommer nok mange spørsmål herfra i starten.

Krysser alt jeg har for at det klaffer for deg nå :) Har du tatt Synarela før og fikk du noen bivirkninger?

Skrevet

Jeg begynner i februar, men har ikke innsett før i mars! Men vi kan jo bare skrive her! ;-) jeg har vert igjennom alt en gang ja! Noe som ente negativt i desember! Jeg hadde ikke noe særlig bivirkninger nei! Litt vont i hode av og til og litt trøtt! Jeg skal begynne med synarela 2/2, det er dag 20 i syklussen min! :-) så skal jeg begynne med sprøyter 19/2. Menopur denne gangen! Hadde gonal-f sist gang! Satser på at denne endringen gjør susen! :-) så 1/3 skal jeg på ul for og se om eggene er store nok, noe de ikke var sist, så jeg måtte fortsette å sprøyte litt lenger! Men er de store nok på ul, så blir det egguthenting og innsett i uke 10! Jeg eg så klar til å starte på igjen! Syns ikke det var så ille som jeg hadde trodd! Det verste med alt syns jeg var uttaket! Men det var heller ikke ille! Bare litt ubehagelig! Det er jo ganske individuelt hvordan koroppen reagerer fra person til person da! Men jeg gleder meg veldig til å komme igang igjen!

Er det som er så fint med forum, at du får svar på stort sett alt du lurer på, fra mange med samme erfaring! ;-) så er bare og skrike ut! ;-)

Skrevet

All right! :) Nå er jeg så spent på deg så jeg må bare følge deg vidre her :)

Ang. medisinene: Jeg vet jeg skal ha Synarela, men resten vet jeg ikke. Hva er det man tar? Ei sprøyte for stimulering og ei for eggløsning? Eller er det fler? Innbiler meg at man må sette mange ulike sprøyter.

Skrevet

Det er ei sprøyte man tar en gang til dagen i ca 10 dager! (Noen lenger og noen kortere) så setter man eggløsningssprøyta akkuratt 36 timer før egguthenting! :-) har du barn fra før? Det har ikke vi! Problemet her er dårlig sædkvalitet.

Skrevet

Starter mest sannsynlig i slutten av februar en gang. Kom nettopp hjem fra DK etter et mislykket forsøk.

Skrevet

Of så trist! :-( var det første forsøk?

Skrevet

Det er ei sprøyte man tar en gang til dagen i ca 10 dager! (Noen lenger og noen kortere) så setter man eggløsningssprøyta akkuratt 36 timer før egguthenting! :-) har du barn fra før? Det har ikke vi! Problemet her er dårlig sædkvalitet.

Okay :) Sikkert bare amerikanerne som tar så mye rart da, synes de har hele spisestubordet sitt dekket av medisiner jeg (youtube). Progesteron i olje som skal settes i muskelen etter egguttak og mange ulike sprøyter før eggløsningssprøyta. Usj! Nei vi prøver på vårt første. Her er problemet hos meg, grad 3 endometriose. Blitt operert og fjerna en god del av ene eggstokken bl.a.. Har vært infertil i mange år. Tar dere ICSI eller?

Skrevet

Hei, jeg skal starte å spraye 5feb, blir spennende å følge dere andre å! detta er mitt første forsøk så håper det skal klaffe da :) Lykke lykke lykke til til alle dere andre :D

Skrevet

Fiemor!: Hehe! Etter egguttak må du ha progreston vaginaltabletter.

Vi tar ICSI! Har du det ja! Of, du fortjener virkeli å få det til nå da! Vi får krysse alt vi har sammen! Blir en spennende tid frem mot våren! :-)

Håpefull88: så spennende! :-) krysser fingrene for full klaff på første forsøk;-)

Skrevet

Of så trist! :-( var det første forsøk?

Ja, det var første forsøk. To av ti egg ble befruktet, men de døde i løpet av natta, og det ble derfor ingen innsetting.....:(

Skrevet

:-( så trist! Men stå på selv om det er vanskelig! Går denne gang! ;-) blir det DK nå også?

Skrevet (endret)
:-( så trist! Men stå på selv om det er vanskelig! Går denne gang! ;-) blir det DK nå også?
Ja. Vi er superfonøyde med klikken vi har valgt. Både før under og etter....:) Resultatet er jo ikke klinikkens feil, de har virkelig møtt oss på en fantastisk måte. I den grad dette kan gå under "god opplevelse" har de gjort sitt ytterste på alle måter. Når vi drar nedover neste gang er det mange bekymringer mindre enn første gangen, for da viste jeg ingenting. Det er utrolig tøft dette her, men vi prøver å tenke positivt, og se framover. :) Endret av sakb77
Skrevet

Ja jeg vet akkuratt hva du mener! Jeg holder til i haugesund, og bor nesten 4 timer unna. Dette blir også mitt 2. Forsøk! Er så mye bedre å vite hva en går til! (Slipper og grue meg! :-) Jeg er også meget fornøyd med begandlingen og personellet i haugesund! Godt og vite at vi er i trygge hender! ;-)

Skrevet

Så flott!! Vi bruker Maigård i Danmark. Ikke fullt like enkelt å komme seg dit, men er likevel superfonøyde! Hvor er dere i "løypa"? :) Jeg venter på neste mens nå, og starter tellinga derfra...Mest sannsynlig blir det å starte med nesespray i slutten av februar....Masse lykke til! :)

Skrevet

Har hørt utrolig mye bra om Maigård! :-) jeg er på dag 10 i syklussen, så begynner å spraye 2/2! :-) gleder meg til å kåmme igang! :-)

Dere må betale alt selv? Er det mye billigere enn privatklinikker i norge?

Skrevet

Dette blir en spennende vår jenter! Skal heie på og krysse fingrene for dere, en gang må det jo bare gå sålenge vi har livmor tenker jeg! :) håpefull88, da kan vi følge hverandre! Du er igang like før meg :)

Jeg begynner i slutten av februar med spray jeg også, venter tr på dag 28 som er 8.februar. Har vært oppi 31 dager også. Får jeg tr 8 feb så er det spraystart på siste februardagen 28 feb:-) Ellers blir det mars på meg da. Vi har vår siste naturligsyklus nå og heldigvis er gubben fri for nyrestein, så vi kan kjøre på en siste gang. Har el på fredag ca.

Er utrolig spent :)

Skrevet

Har hørt utrolig mye bra om Maigård! :-) jeg er på dag 10 i syklussen, så begynner å spraye 2/2! :-) gleder meg til å kåmme igang! :-)

Dere må betale alt selv? Er det mye billigere enn privatklinikker i norge?

Vi betalte en pakkepris, 3 forsøk for 40 000. Når vi var nede nå måtte vi ha en mikroinjeksjon, noe som kostet ekstra. Så kommer jo reise, opphold og medisiner i tillegg. Litt usikker på om vi får igjen litt på medisiner...? Men i utgangspunktet betaler vi alt selv...:/

Skrevet

Det var jo ikke så ille dyrt da! Blir kjempespennende framover! :-) tror de fleste her begynner i februar men hører til mars! :-) er så fint å se at vi begynner og bli en gjeng! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...