mama78 Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Hei, Av og til hender det at mini ikke "tømmer" brystet. Enten spiser han bare i feks 10 min, i steden for de 25/30/40 min han pleier, eller han har spist lenge på et bryst, og kort på det andre. Bør jeg/pleier dere pumpe ut "resten"? Må man dette for å unngå tette melkeganger?
Puppen og lillemor Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Gutten min spiser veldig ofte 1 1/2 pupp til et måltid.. Jeg passer bare på å starte med den puppen han ikke tømte ved neste måltid! Skal ikke være noen grunn til å pumpe etter amming, for dette regulerer seg selv! Husk at noen kun spiser på en side per måltid..
November-spire-79 Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Her spiser vesla bare i 5 minutter på det ene brystet om morran. Så går det en halv time til hun vil ha mer og da må jeg bruke det samme brystet helt til det ikke er sprengt mer. Så tar jeg neste bryst. Noen ganger må jeg pumpe litt på morran hvis det blir veldig spreng. Utover dagen bruker hun lengre tid på spisingen så da tømmer hun brystet men hun får aldri to bryster i samme måltid. Da blir det sprutgulp og altfor mye på engang. Jeg sliter med at jeg har så mye melk og den kommer fort;)
Hringariki Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Her spises det stort sett bare av ett bryst per måltid.. Om barnet tømmer 1,5 pupp, bør den som ble halvtømt være den som tilbys først ved neste måltid. Slik tømmes de helt annenhver gang. Ser ingen grunn til p pumpe.. :-)
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Jo mer du pumper jo mer melk får du.Så plutselig har du melk til to!! Pass bare på at han stimulerer likt på begge sider i løpet av døgnet så går det seg til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå