Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Noen som bruker dette på ullklær? Fikk et tips om at dette kunne ta vanskelige flekker fra ullklær,og har kjøpt en flaske med flytende gallesåpe nå da...MEN hvordan bruker jeg den?? Bruker jeg den i maskinen istedenfor vanlig vaskepulver/milo? Anonym poster: 075e1b98d294e9bb5a6a3b0d792926e4
Gjest Hercule Poirot Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Flytende har jeg aldri brukt, men jeg bruker såpestykket. Det jeg gjør, er å fukte flekken, gni inn såpen, litt skikkelig. Så lar jeg plagget ligge ei lita stund, 15-30 min., før jeg vasker plagget på vanlig måte. I maskinen, ja, her i huset eksisterer ikke begrepet håndvask av klær.
soleia Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 (endret) Eg brukar mest den faste såpa, men den flytande gallesåpa frå nøstebarn skal og gniast inn i flekken og ligge ei stund før ein vaskar på vanleg måte med anna ullvaskemiddel, så reknar med det er gjengs for gallesåpene. Endret 19. januar 2013 av soleia
n74 Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har brukt både flytende og fast, brukes på samme måte. Fukter området og gnir inn såpen. Synes det blir best resultat hvis jeg slenger plagget i maskinen uten å skylle ut såpa som er gnidd i.
TPK Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Tar litt flytende på flekken, lar det ligge 10-15 minutt. Vasker etterpå på ullprogram med gallesåpe i vaskekammeret. Litt usikker på om jeg burde ha Milo også i samtidig, har ikke brukt det så mye enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå