Gå til innhold

flere positive graviditetstester... hcg nivå på 9...

Anbefalte innlegg

begynte med første positive test for en uke siden.. målte hcg nå på tirsdag, da var det på 3, så fikk beskjed om at det var ingenting.. tok ny test igår og den var sterkere, fikk målt hcg igjen og da var det på 9... kan det være en normal graviditet??

Fortsetter under...

Det hørtes merkelig ut. Labene definerer det som negativt under 5. Men sist jeg var gravid fikk jeg negativ (altså under 5) på blodprøve, og samme dag fikk jeg svakt positiv på strimmel. Har en ettåring som bevis på at det stemte ;-)

Men det som er rart her er at du har hatt positivt i en uke, og den er bare 9 nå. Hadde det vært bare 3 og 9 kunne det ha vært starten på noe normalt, men det at du fikk positiv og så 9 en uke senere høres ikke ut som et normalt svangerskap. Det skal doble seg ca hver 48. time.

Har du noen avtale om videre testing av hcg? Evt ultralyd om noen uker? Ville ha bedt om tett oppfølging, svak stigning KAN tyde på exu. Men dette var rart altså, siden du hadde positiv test for en uke siden, og så lavt, men klart stigende nå...

Gjest Trulte med to små

Det høres rart ut dette, men du burde ta flere prøver for å se om hcg fordobles i løpet av noen dager ( 2 dager er det vel )

Jeg har også hatt svakt utslag på tester, men hcg på under 2!!

så da har det vært kjemisk graviditet.

Jeg håper jo for din del at du er gravid, så du må ha masse lykke til!

Annonse

Skal ta ny hcg prøve på onsdag.. Synes det er veldig merkelig dette. Hadde egentlig lagt fra meg tanken på at d kunne være noe, men tok en ny test får sikkerhets skyld og da var den jo blitt mye sterkere.. Tok en ny en idag som å var like sterk.. Tror jeg får bestille en time hos gyn å.. For å sjekke at ikke det var være en exu...

Oi, det var veldig høy stigning fra 9 på en uke!

Rart med testene som ble positiv på 3, og enda rarere med den som ble positiv en uke før 3... Men det stiger jo helt klart rett i været nå i hvert fall. Hva slags videre oppfølging kommer du til å få?

Annonse

Ja har vært veldig forvirrende dette! Men nå er testen så sterk som den kan bli:)) har bestilt time hos gyn til mandag så håper at han kan bekrefte at det er noe der,selvom det sikkert er veldig tidlig enda! Aner jo ikke selv, for hadde siste mens 27.11 ( veldig uregelmessigheter sykluser) håper håper at dette går veien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...