Ønske-spire Skrevet 19. januar 2013 #1 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Jeg og samboeren min har vært sammen i 5 år nå, og jeg har ei datter fra før av som er 10 år (er selv 30). Nå prøver vi på nr 2, dvs vår første sammen! Skulle sååå inderlig ønske at ho jeg har fra før av hadde lyst på småsøsken, men det har hun IKKE.....periodevis når jeg har snakket om at kanskje hun kan få en søster eller bror, da har hun blir sur, grinete og av og til også ufattelig lei seg.....hun er overbevist om at hun kommer til å miste mammaen sin da, for jeg må bruke så mye tid på babyen..... Vi har ennå ikke litt gravid, men vi prøver...... Noen som har erfaringer på lignende? Hun er jo selvsagt bortskjemt med å ha vært eneste ungen så lenge...men jeg håper denne innstillingen forandrer seg når vi en dag får en liten til i familien Endret 19. januar 2013 av Ønske-spire Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010766-flere-som-f%C3%A5rplanlegger-attp%C3%A5klatt-hvordan-reagerer-eldstemann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
På vei igjen <3 Skrevet 20. januar 2013 #2 Del Skrevet 20. januar 2013 Hmm.. Jeg kan svare deg, men jeg vet ikke om jeg har noen råd, desverre. Jeg er 29 år gammel, og venter attpåklatt. Fra før har vi barn på 13, 9 og 8 år. Eldstemann ble mest flau da han fant ut at vi skulle ha en baby. I den alderen vet de jo litt om hva som skal til for å lage en baby. Ellers har vi aldri snakket med barna om å få en til, de fikk vite det etter testen var positiv. Jeg tror at hun kommer til å endre mening når du blir gravid. Ta henne med på alt som skjer i magen. Babyverden har en kjempefin uke til uke animasjon der det går an å se hva som skjer i magen gjennom hele svangerskapet. Om hun får være med på alt og i tillegg forstår at dette er en gave til hele familien så vil hun kanskje forstå bedre. I tillegg er det viktig å fortelle henne at som så stor storesøster kommer den lille til å se veldig opp til henne.. Håper det hjalp litt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010766-flere-som-f%C3%A5rplanlegger-attp%C3%A5klatt-hvordan-reagerer-eldstemann/#findComment-144955943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 20. januar 2013 #3 Del Skrevet 20. januar 2013 Jeg ble storesøster når jeg var 6&8 år. Jeg var positiv i utgangspunktet da, men jeg husker jeg fikk være med å velge vogn blant annet! Det var så utrolig stas! Fortell henne hvordan ting kan bli. Spør hvordan hun ser for seg at det blir. Hva hun er redd for, og ta henne alvorlig. Kanskje dere kan gjøre avtaler om ting du og hun skal gjøre (men da må de holdes da;) kanskje hun kan få noe hun ønsker seg veldig når hun blir storesøster, eller kanskje dere kan gjøre noe for henne som viser at dere setter ekstra mye pris på henne? Bare noen forslag fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010766-flere-som-f%C3%A5rplanlegger-attp%C3%A5klatt-hvordan-reagerer-eldstemann/#findComment-144956198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønske-spire Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 20. januar 2013 Takk for gode svar skal ha de i bakhodet fremover Jeg tror ofte hun fokuserer på det som er negativt med småsøsken....venninner som har småsøsken nære i alder som krangler endel og slike ting...men heldigvis har bestevenninna ei lillesøster på to som hn absolutt forguder, selv m hun ikke vil ha en egen . Får fokusere på det positive og ha lange gode samtaler når den tid kommer.....hun er heldigvis så stor at det nytter å snakke fornuft om andre ting, så det går vel bedre etterhvert Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010766-flere-som-f%C3%A5rplanlegger-attp%C3%A5klatt-hvordan-reagerer-eldstemann/#findComment-144956482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå