Gå til innhold

Dove Selvbruningskrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er det noen som vet om det er skadelig for bebisen å bruke selvbruningskremer når man er gravid? Har lest litt forskjellig på nettet, og skulle egentlig spørre legen i går på kontroll, men glemte det... :)

Fortsetter under...

Skrevet

Les på innholdsfortegnelsen, og tenk om det er noe der du kunne spist .. Om det ikke er det smører du det heller ikke inn i huden. Det går rett over i blodet.

Skrevet

Tror ikke det skal være noe problem med selvbruner, men det beste er å sjekke med lege eller jordmor.

Skrevet

Hva i alle dager mener du med om det er noe jeg ikke kunne spist? Leser du på alt av kremer, parfyme, deodorant, dusjåpe, oppvaskmiddel etc. alt som kommer i kontakt med huden din? hjelpes...så hysterisk er jeg da ikke... :/

Skrevet

Er ikke snakk om å være hysterisk, men tenke litt over hva man faktisk smører huden sin med. Går som sagt rett inn i blodet, og er absolutt ikke bra.

De har begynt å forby feks enkelte parabener i enkelte land nå, feks Danmark er salg av barneprodukter med parabener i forbudt.

Og ja leser på alt som smøres på huden eller puttes i kroppen.

Skrevet

Forrige svangerskap spurte jeg jordmor om dette og hun frarådet selvbruning, husker ikke hvorfor da:-/

Annonse

Skrevet

Hmmm kan det være av samme årsak som hvorfor du ikke skal sole deg for mye når du er gravid?

Når du går gravid har du lettere for å få brune flekker og de går ikke nødvendigvis helt bort igjen! Bruker du selvbruning kan jeg tenke meg at effekten da blir ujevn farge?

Kun en teori altså :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...