Gå til innhold

Gravid igjen... hmmm. Here we go again!

lioness*

Anbefalte innlegg

Fikk min første positive test på to år i går. Da er jeg altså gravid da! Det er en gigastor mental prøvelse for meg, jeg har omkring 80% abortrisiko fordi jeg er bærer av en feil i genstrukturene. Det gir egg med genfeil som ikke "matcher" riktig med geninformasjonen i sædcellene til partneren. Veldig, veldig mange av eggene er rammet.

Dette er min 7. graviditet - sånn ca. Pluss et par kjemiske. Vi var i fjor igjennom 3 IVF-forsøk med gentesting der de hentet ut mange egg og satt inn et friskt hver gang. Hver gang tok de ut haugevis med egg og kun ett var genetisk friskt i hvert uttak.

Alle negative forsøk (ett kjemisk), men NÅ er jeg liksom gravid, da. Møkk altså.

Heldigvis har min 4. graviditet resultert i en frisk gutt, så vi hadde skikkelig flaks en gang.

4+0 i dag. De neste tre ukene blir ganske tøffe kjenner jeg. Har mistet i uke 7-9 de forrige gangene, men tidlig UL har vist unormal vekst de gangene det har gått galt. Så jeg har uke 7 som en slags neste milepæl.

Vel, måtte bare ha en liten utblåsning her. Skulle ønske jeg kunne være så heldig å glede meg over denne positive testen.

Fortsetter under...

Annonse

Hei lioness! Ja, ikke lett å rope hurra med din historie - men det betyr ikke at dette ikke kan gå bra! Krysser fingrene for deg og ønsker dere lykke til :-)

Takk for det. Klamrer meg til vissheten om at det også KAN gå bra. Men det er nesten verre å vente på å få vite det enn det er når et går galt... misunner "vanlige" gravide litt, som kan være glade og forventningsfulle når de tester positivt.

Jeg skjønner veldig godt hvor nervepirrende du har det. Det er sommerfugler i magen og et forsiktig hurra for at det kan gå bra, samtidig som frykten for at det skal gå galt gjør livet helt uutholdelig i noen uker.

Man må dessverre bare hoppe i det - våge å bli gravid og se hvor det bærer hen. Du har klart den én gang, klart at du kan klare det igjen!

Jeg håper inderlig at det er din tur til å gå gravid i ni måneder denne gangen. Gratulerer med positiv test... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...