Gå til innhold

Ny skravletråd for oss som NÅ er i starten av 3. tri ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei.

Hopper på jeg også. Jeg er 33+1 og førstegangsfødende. 30 år med fire-fem aborter bak meg. Var 100% sykmeldt frem til rundt uke 22 pga hyperemesis, nå er jeg 60% sykmeldt pga abortene og bekken.

Utrolig glad jeg ikke skulle på jobb idag, for i natt har bekkenet kranglet så veldig at jeg ikke tror jeg har sovet mer enn ca to-tre timer. Zzzzzzzzzzzzzzzzz

Her har jeg kjøpt inn vogn og noen få klær og litt sengetøy. Et par pakker gulpekluter og ei pakke bleier ligger også klart.

Senga er arvet og malt om. Malt bokhylle, gyngestol og slike ting også, men barnerommet er det dessverre mye igjen på. Det gjør jo for så vidt ingenting, ettersom den lille skal ligge inne hos oss den første tiden. Men hadde vært så godt å få det ferdig. Særlig ettersom jeg skal ha inn en daybed for voksne der også, slik at babyen og jeg kan rømme inn der når det står på som verst med våronn på jordene her - så mannen kan sove i fred. Mangler stellekommode da.... men jeg er så kresen, og vil helst ha en gammel kommode jeg kan pusse opp - og bruke i ettertid også.

Merker at ting nærmer seg nå. Grugleder meg tror jeg.

Slenger meg med her. Er 32 år og vi venter førstemann i april er 28+3. Formen er varierende, men bekkenet er værst. Går greit på jobb fordi jeg gjør det jeg vil. Alle er veldig hjelpsomme.

Handlet masse på salg nå i januar, og storkoser meg med redebyggingen. Mannen pusser opp et bad, det er hans måte å forberede seg på.

Blir bare større og større. Hvor skal dette ende? Kommer til å sprekke tilslutt.

Nå har vi bestilt vogn :) :) Gleder meg sykt til den kommer!!!

Hvordan vogn har du bestilt? Jeg har nettopp bestilt en Bugaboo Donkey, og den skal komme i løpet av uka!

Vi har bestilt mountain buggy-urban jungle i svart :) Har bestilt fra babyjungle.nl. Noen som har bestilt derfra og vet hvor lang tid det tar før den kommer?

Annonse

Jeg melder meg også inn :).

Venter nr 5 i april, og gleder oss veldig.

Vi kjøpte vogn brukt for et par måneder siden, en babyjogger city select søskenvogn.

Nå trenger vi bare en vugge til stua, og en ny bil med plass til hele skokken....

Henger meg på jeg også :-), har termin med nr fire 21. april. Har det meste jeg trenger, men vurderer å investere i ny søskenvogn. Har sett litt på Carena double swing, noen med erfaringer? Er jo en ganske billig vogn...

Har ikke erfaring med den vogna, men hadde carena twin da jeg fikk nr 3. Den var ganske tung og vanskelig å kjøre men kan jo være de har endret seg siden den gang. (8 år siden).

Nå er jeg lei av å være hjemme og invalid! Er jo søren meg et problem bare å komme seg ut av sengen!

Nei, man får bare håpe at de neste ukene flyr, for dette skal jeg ikke gjøre igjen!

Da var jeg 100% sykemeldt og det med tungt hjerte, men jeg klarer ikke gjøre jobben min lenger (sånn som jeg ønsker). Så syns det er bedre å legge inn årene nå. Veldig rart å tenke på at jeg ikke skal på jobb igjen på over ett år!!

Men hva i alle dager skal jeg finne på hjemme da? Hva gjør dere andre på som er sykmeldt om dagen?

Bentix - jeg er 40 % sykmeldt, så jeg er hjemme to dager i uka. Da forsøker jeg å sove litt ekstra og slappe av. Så hekler jeg litt :-)

innimellom gjør jeg litt husarbeid, og så får jeg litt tid sammen med de store ungene (skolebarn), før minstemann hentes i barnehagen.

Ellers gjør jeg ikke så mye, da bekkenet ikke tillater det.

Jeg vil også være med:)

Jeg er ei jente på 24 som er gift og venter jente nr 2 11 april.

Storesøster blir 1,5 rett før lillesøster kommer så her hadde vi det meste av utsyr klart.Har Simo kombivogn fra storesøster og har kjøpt brukt Brio søskenvogn,så klarer oss med det tror jeg:)

Nytt bilsete, Besafe Izi sleep ble bestilt denne uka og det var den eneste store tingen som gjenstod.Storesøster hadde et sånt sete helt til en idiot fant ut at han skulle kjøre på oss og vrake hele bilen vår,og ho satt like trygt uten en skramme etterpå,så det var det ingen tvil om at lillesøster skulle ha også.

Ellers har det jo blitt innkjøp av noe nye klær og sånn.Er så rastløs for tiden,så i går ble fødebagen pakket klar,selv om jeg bare er 30+4:O

Formen er veldig bra,magen er ikke kjempestor og tung som med storesøster og er egentlig i overraskende god form:)

Annonse

Jeg er også 100 % sykemeldt og har vært det en stund. For min del går det en del tid til trening hos fysio (sykemeldt pga bekkenet), og så har jeg fått handlet masse søte babyting på nettet, ryddet litt på det som skal bli barnerom.. Strikker litt og ser en del på tv må jeg inrømme. Litt kjedelig, men prøver å bruke tiden til å slappe av og glede meg til den lille kommer, for da er det slutt på avslappingen tenker jeg ;-)

Jeg er også 100 % sykemeldt og har vært det en stund. For min del går det en del tid til trening hos fysio (sykemeldt pga bekkenet), og så har jeg fått handlet masse søte babyting på nettet, ryddet litt på det som skal bli barnerom.. Strikker litt og ser en del på tv må jeg inrømme. Litt kjedelig, men prøver å bruke tiden til å slappe av og glede meg til den lille kommer, for da er det slutt på avslappingen tenker jeg ;-)

Kan jeg få spørre om hva du trener og hva fysioterapauten gjør med deg? Er rimelig gåen i bekkenet nå. Spesiellt foran. Har kronisk gangsperr kjennes det ut som. Er et ork å gå på jobb, men var mye sykmeldt i begynnelsen pga kvalme, så det frister lite å sykemelde seg.

Jippi :) Da kom vognen vår på døren, bare en uke etter vi bestilte på babyjungle.nl. De hadde også lagt ved en footmuff i tillegg til det andre vi hadde bestilt. Så så langt er vi veldig fornøyd med å bestille fra Nederland :)

Kan jeg få spørre om hva du trener og hva fysioterapauten gjør med deg? Er rimelig gåen i bekkenet nå. Spesiellt foran. Har kronisk gangsperr kjennes det ut som. Er et ork å gå på jobb, men var mye sykmeldt i begynnelsen pga kvalme, så det frister lite å sykemelde seg.

Når jeg trener går jeg på gruppetrening for gravide med bekkenløsning i regi av fysioterapeut. Det er slyngetrening med diverse øvelser i slynger og på sånn gymball. Kan virkelig anbefales, jeg synest jeg har god effekt av det. :) når jeg har vært hos manuellterapaut har det vært mer massasje av muskulaturen. Vond massasje sådan :-p Skjønner godt det frister lite å sykemeldt seg... Men samtidig er det lurt å ta hensyn om bekkenet krangler, ellers blir det lett verre....

Bentix - tror veldig mange av oss med termin i april skallet mest på Facebook-gruppa :-)

Men hvordan det går? Jo, takk, helt greit.

Bortsett fra symfysen som plager meg, er jeg i fin form. Begynner å bli smålei av å være gravid, og gleder meg masse til å møte jr

Litt smålei her også. Dritt lei av alle plagene, men selve graviditeten er egentlig grei :)

Er litt stressa for tiden, har bare 5+1 igjen til jeg får møte lillemann. Ingenting er klart.

Har endelig sosa meg til å kjøpe inn milo så jeg kan få vaska ullplaggene, men ellers har vi ingenting på stell.

Mannen er litt mer aktiv på bilfronten da, vi blir ganske låst med fire barn og to fem-setere...

Sliter med ekstreme kynnere for tiden, de må jeg puste meg igjennom. Ingen kan røre hverken meg eller det som er rundt meg når det står på. Fler som har så sterke kynnere?

Nei, skal bli godt å bli ferdig :)

I tillegg har jeg sendt inn søknad om sterilisering, så nå er det definitivt :D

Hei hei! Er 38 år og venter mitt fjerde:0))

Har 3 jenter fra før miste jenta er 4 år blir 5 i mars.

Vet ikke hva vi får:( har termin 18. Mai.

Gleder oss masse:0)) er fra Skedsmo forresten.

i morgen er jeg 36 uker og skal på kontroll :D tiden flyr og selv om jeg er lei så vet jeg ikke om jeg er klar til fødsel :P gikk 12 dager over sist og har innstillt meg på å gå over igjen , skulle hun derimot komme før får jeg vel panikk :P

har slitt nesten hele sv.skapet med bekkenløsning, men nå føler jeg meg litt bedre :) dette skjedde på slutten sist også når hodet hadde festet seg, så håper på en glad nyhet når jeg kommer i morgen på kontroll :)

hvor lenge har dere igjen nå damer?

49 Dager igjen ♡ gleder med må inn i h...... til å bli ferdig. Har så vondt at tårene spruter i venningene bare jeg skal gjøre den minste ting. Skal til fysio snart, håper det hjelper litt så jeg holder ut ;-)

Jeg har 32 dager igjen! Gleder meg vilt!

Samtidig føler jeg meg ikke helt mentalt klar enda, men det kommer vel :)

Må bruke de siste ukene på å gjøre klart til han, det er så lite jeg får gjort om gangen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...