Honningmelon Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Minsta på straks 21 mnd spydde ut senga si to ganger i går :-( Tørket spy til jeg ble helt svett. Det er så ekkelt! Så nå er det vel bare å vente på hvem som blir nestemann ut. Hun mister all matlyst, forståelig nok, og da blir jeg bekymret, for hun har absolutt lite å gå på, småspist som hun er. Den dritten skulle vært utryddet.
Jenny251210 Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Her har vi hatt det siden natt til onsdag. Hun spydde sist i natt, nå er det diarèn som har kommet for fullt. Pappaen spydde igår....mens jeg er frisk, får det aldri jeg
Jenny251210 Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Trkker ordene min tilbake, fikk det igår kveld. Trodde jeg skulle dø i natt jeg.
samu Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 hvor og hvilke mennesker henger dere med, siden dere blir smitta?
Jenny251210 Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 hvor og hvilke mennesker henger dere med, siden dere blir smitta? Barne våre som går i barnehage muligens!
Lene~mor til tre Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Uff samme her, her har vi hatt den 2 ganger iløpet av en måndte! :-S å minste jenta holdt på en hel uke til sammen begge gangene før hun ble frisk, ikke mye mat hun har spist den siste måneden så hun har blitt veldig tynn, akkurat som hun ikke var tynn nok fra før av :-/ begynte først siste uka i november med omganssyken her, snuppa var en dag i barnehagen etter jul å da var det på'n igjen hele første uka i januar også. . Å snuppa var syk hele jula også med feber/forkjølelse også så nå synes det det holder for en god stund, god bedring til dere, huff finnes ikke noe værre enn omgangssyken :-(
Honningmelon Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2013 hvor og hvilke mennesker henger dere med, siden dere blir smitta? Barne våre som går i barnehage muligens! Eh... hæ? Du vet hvordan omgangssyke smitter? Her har vi tre barn i hus som omgås en haug med andre barn. Så det er vel da vanskelig å unngå å bli smittet en gang i blant.
Honningmelon Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2013 Uff samme her, her har vi hatt den 2 ganger iløpet av en måndte! :-S å minste jenta holdt på en hel uke til sammen begge gangene før hun ble frisk, ikke mye mat hun har spist den siste måneden så hun har blitt veldig tynn, akkurat som hun ikke var tynn nok fra før av :-/ begynte først siste uka i november med omganssyken her, snuppa var en dag i barnehagen etter jul å da var det på'n igjen hele første uka i januar også. . Å snuppa var syk hele jula også med feber/forkjølelse også så nå synes det det holder for en god stund, god bedring til dere, huff finnes ikke noe værre enn omgangssyken :-( Ja, det er jo det samme her. Hun er tynn nok fra før, så blir veldig utålmodig etter at hun skal spise igjen. Men, foreløpig er matlysten lik null. Vil ikke ha kjeks og chips en gang. Har kjøpt litt sjokolade, så får se om hun vil ha det etterpå.
sillyfilly og Olivia Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Det aller viktigste er jo at hun får i seg væske. Så får du heller proppe i henne litt god mat når matlysten er tilbake Eplemost med farris er genialt ved omgangssyke.
Honningmelon Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 20. januar 2013 Trkker ordene min tilbake, fikk det igår kveld. Trodde jeg skulle dø i natt jeg. Føler VIRKELIG med deg!
Honningmelon Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 21. januar 2013 Spiser barna deres noe særlig mens dette står på? Nå er hun på dag tre uten mat, og jeg kjenner jeg blir stressa, tynn som hun er.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 21. januar 2013 #12 Skrevet 21. januar 2013 Dette her er døden for oss med småspiste barn fra før! Mini her kan fint gå og tullespise leeeeenge etter en omgangssykerunde og gå dager uten noe som helst. Jeg også blir helt sprø. Dag tre uten mat? Hvordan er allmenntilstanden hennes? Får hun i seg væske? Minstemannen vår har jeg rett og slett alltid ett lager med barnemat til. Dvs. han er to år nå, men jeg har fruktpost/moser og middager på glass tilgjengelig for perioder med sykdom. Erfaringsmessig får jeg nesten alltid i ham en pose med fruktmos som har lagt i kjøleskap og er kald. Frosne druer er som små iskuler. Smaker godt og lettere å få i ham. Rugfrasputer/havreputer (som i frokostblandingen) syns han kan være morsomt å spise litt av hvis han får det i en morsom beholder. Riskaker Gullfisk fra Maarud (nesten godteri, men det gir jeg beng i hvis han trenger salt og næring). Har også vurdert å lage saftis, men ikke trengt å prøve enda. Agurk uten skall Mango Han liker faktisk Fiberrik (smaker jo papp, men hey så lenge han spiser bryr ikke jeg meg). Mine egne rare hjemmebakte knekkebrød Dette er mat jeg da forsøker med. Etter dette blir det Fullkorns pasta/pasta Fullkorns bulgur/bulgur Bygghvete Fullkorns couscous/couscous Ris Fiskeboller (gjerne kalde) Ønsker deg masse lykke til! Håper hun blir bedre snart! Omgangssyken er det absolutt verste jeg vet så jeg føler veldig med deg.
Honningmelon Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #13 Skrevet 21. januar 2013 Hun spiser så og si ingenting. Har fått i henne ca. én youghurt pr. dag, max 6 små biter loff, litt pølse i går, og noen chipsflak innimellom. Hun drikker heldigvis greit da. Og formen har til nå vært ganske bra. Hun legger seg ikke til og er med søsken og leker osv. Så allmenntilstanden er bra. Hun spydde litt igjen i dag, så det er jo tydeligvis i kroppen hennes enda. Men, ja, det er et helvete for oss med tynne og småspiste barn.
Lene~mor til tre Skrevet 22. januar 2013 #14 Skrevet 22. januar 2013 Snuppa mi spiste så å si ingenting. Fikk stort sett kun i henne en yoghurt eller en smoothie og noen marie kjeks iløpet av en hel dag og sånn hodlt hun på et par dager etter hun var "frisk" også. . Hun var veldig flink å drikke da og får at hun skulle få i seg nok næring og salter gikk det mye i farris som vi ristet ut kulsyren av og blandet med eplejuice. Fikk også litt doven cola og tynn saft som drikke.
*Miss Flua* Skrevet 22. januar 2013 #15 Skrevet 22. januar 2013 Etter at mini begynte i Bhg for tre uker siden har vi hatt omgangssyka i hus to ganger! Han er også småspist, så det var et mareritt. Spiste ingenting, men fikk i han væske. Siste dagen kjøpte vi french fries potetgull, og det gikk ned. Usj, gruer meg allerede til neste gang!
Honningmelon Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #16 Skrevet 22. januar 2013 Ser dere det godt på dem at de har gått ned? Jenta mi er på dag fire bare, men jeg ser allerede at hun har blitt tynnere :-( Veie henne tør jeg ikke. Hun har spist litt i dag, men det blir jo bare småtteri av det. Sier "vil ikke" når jeg sier vi skal finne mat... Er veldig utålmodig etter at hun skal spise normalt igjen. Men, jeg tror det kan ta litt tid. Dessverre.
Madolyn Skrevet 22. januar 2013 #17 Skrevet 22. januar 2013 Saftis på pinne da, kunne det ha vært noe? Sånn mtp å få i dem væske. Saftis og melk på flaske var det eneste Muffin ville ha når han var syk og mista matlysta i nesten ti dager. GEM og farris/eplemost nektet han plent å drikke. Vårt problem var å få i ham nok væske så jeg sov nesten ikke på nettene. Sjekket om munnhulen hans var våt, telte respirasjonsfrekvens og sjekket om pulsen var stigende mtp dehydrering. Skummelt for nervøs førstegangsmamma altså :-( Håper barna deres blir fort friske og får tilbake matlysten!
Honningmelon Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #18 Skrevet 23. januar 2013 Hun drikker greit, heldigvis. Det er matinntaket som er problemet. Er på dag fem i dag, og det er fortsatt dårlig matlyst. Ville ikke en gang ha pølse i dag. Så, nå er jeg litt stressa altså. Men, jeg får jo ikke akkurat gjort så mye med det. Hun er jo i fin form, litt trøttere enn vanlig, men ellers bra, så syns jo liksom det er litt rart at matlysten er dårlig enda.
*LP* Skrevet 24. januar 2013 #19 Skrevet 24. januar 2013 Uff, gutten min på 19 mnd spydde for første gang i natt. Både i senga og i do. Han sovnet heldigvis greit igjen. Men nå er han i veldig fin form og han har både spist og fått i seg godt med drikke. Er det vanlig at det går mange timer mellom oppkastene? Eller kan det være noe annet enn omgangssyke? Har ikke vært bort i omgangssyken ( med unntak v noen episoder da jeg selv var veldig liten). Vi holder han i hvert fall hjemme i fra barnehagen så lenge som anbefalingene sier. Skjønner godt at dere andre er bekymret for barn som ikke får i seg særlig med næring!
Madolyn Skrevet 24. januar 2013 #20 Skrevet 24. januar 2013 Uff, gutten min på 19 mnd spydde for første gang i natt. Både i senga og i do. Han sovnet heldigvis greit igjen. Men nå er han i veldig fin form og han har både spist og fått i seg godt med drikke. Er det vanlig at det går mange timer mellom oppkastene? Eller kan det være noe annet enn omgangssyke? Har ikke vært bort i omgangssyken ( med unntak v noen episoder da jeg selv var veldig liten). Vi holder han i hvert fall hjemme i fra barnehagen så lenge som anbefalingene sier. Skjønner godt at dere andre er bekymret for barn som ikke får i seg særlig med næring! Her har Muffin hatt omgangssyke èn gang, da var han 9 mnd gammel. Han kastet opp 3-4 ganger på fornatta to netter på rad men ingenting utover dette. Diarèen varte vel i 3-4 dager. Men hadde dårligere matlyst i en uke.
Jenny251210 Skrevet 24. januar 2013 #21 Skrevet 24. januar 2013 Uff, gutten min på 19 mnd spydde for første gang i natt. Både i senga og i do. Han sovnet heldigvis greit igjen. Men nå er han i veldig fin form og han har både spist og fått i seg godt med drikke. Er det vanlig at det går mange timer mellom oppkastene? Eller kan det være noe annet enn omgangssyke? Har ikke vært bort i omgangssyken ( med unntak v noen episoder da jeg selv var veldig liten). Vi holder han i hvert fall hjemme i fra barnehagen så lenge som anbefalingene sier. Skjønner godt at dere andre er bekymret for barn som ikke får i seg særlig med næring! Ja små barn reagerer annerledes enn oss. Her spyr hun gjerne innimellom i 3-4 dager, mens jeg spyr en natt.
Tosta <3 Skrevet 24. januar 2013 #22 Skrevet 24. januar 2013 Her har og snuppa på 18mnd spydd 2 netter på rad,vært tålig i form på dagtid men så kommer det på natta! :( Var nettopp på HS å veide henne,endelig blitt 10kg men går nok raskt ned igjen nå
Jenny251210 Skrevet 24. januar 2013 #23 Skrevet 24. januar 2013 Her har og snuppa på 18mnd spydd 2 netter på rad,vært tålig i form på dagtid men så kommer det på natta! :( Var nettopp på HS å veide henne,endelig blitt 10kg men går nok raskt ned igjen nå På helsestasjon med omgangssyke?
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 24. januar 2013 #25 Skrevet 24. januar 2013 Jeg hater virkelig omgangssyken, vannkopper og forkjølelse... Prinsen fikk først omgangssyken forrige torsdag, spydde kun på torsdag, men spiste minimalt fredag og lørdag.. Lørdag begynte han å få litt feber, og søndag fikk han noen prikker som vi ikke helt visste hva var.. Vi trodde det var vannkopper, men var ikke sikre.. Men sikre var vi på mandag da han våknet full av vannkopper.. Feberen kom også tilbake, og hadde en topp på tirsdag.. Onsdag var han feberfri, men veldig slapp.. I dag har han feber igjen og er blitt veldig forkjølet, hoster stygt og snørrer som bare det.. Så nå er det da altså en uke siden gutten har spist noe særlig.. Skjønner ikke hvorfor disse små må få så mye sykdom på en gang.. Gleder meg til han begynner å spise igjen.. Takk, det var min utblåsning for dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå