Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt fullstendig uansvarligt? Hu ligger jo godt nedi vogna?

Fortsetter under...

Skrevet

Personlig hadde jeg ikke gjort det. Maks -10.

Tenk den iskalde luften som river ned i lungene på den lille

Skrevet

Hvor gammel er hun da?

Detgår nok helt helt, det er aldri så kaldt nei vogna som det er ute :)

Skrevet

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor folk spør om slikt når leger og helsesøstere sier MAKS -10, hvorfor da gamble på -15?

Skrevet

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor folk spør om slikt når leger og helsesøstere sier MAKS -10, hvorfor da gamble på -15?

Jeg er helt enig. Skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan høre på de som kan dette, som leger og helsesøstrer... Det blir samme greia som denne debatten om å ha teppe foran åpningen på vogna som så mange må ha inn med t-skje... Mer enn -10 = hold dere inne. Det er da ikke verdt å gi barnet luftveisplager (kanskje kroniske) bare for at de skal sove i vogna...

Skrevet

Jeg vil nå ikke trille tur en gang når gradestokken bikker 0... Husker merkelig godt da jeg selv var baby, på tur med mor og far, nedi pulken hvor de trodde jeg hadde det godt og varmt men holdt på å fryse vettet av meg..

Annonse

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Maks -10 her. Syntes det er litt for kaldt når det bikker 7 minus.

Skrevet

Problemet er vel ikke om baby har det varmt nok, er vel det at lunger og evt hud ikke har det bra når det blir så kaldt. Leste nettopp en hudlege mente unger under året ikke skulle være ute i kulde over lenger tid under -5.

Skrevet

Grunnen til at jeg vurderte det (og gjorde det) er fordi hu sover ikke inne på dagen, så hvis hu i det heletatt skal sove så må det være ute. Hu ligger bare en halv time av gangen, og jeg er ute hvert 10 min. for å skjekke hvor kald hun er og hvor kald luft hun får i seg. Jeg smører hu inn med en kjempe god kuldekrem og passer på at det ikke kommer noe luft direkte på henne. Jeg har ikke gjort det før, og det har vært kaldt her lenge, men hu må jo sove....(vi jobber med å få hu til å sove inne da)

Hu er snart 10 måneder.

Jeg hadde ikke vært ute og lekt med hu når det er over 10 kuldegrader.

Skrevet

Mi jente sover og dårlig inne!! men heller det enn at ho e ute i kulda! :P går ikke ut når det er kaldere enn -5 ,-6 kanskje litt hysterisk men er så redd for lungene hennes! men gleder meg til mildere vær så golle kan sove bedre;)

Skrevet

Jenta mi på 9 måneder fikk sove ute i ettermiddag og da var det 14 minus! Pakket henne godt inn i vognposen og hadde på trekk over vogna og satte vogna lunt...Tok henne inn etter 40 minutter da...Hun sover kun 30 minutter inne og idag tror jeg det var 15 minutters dupp hun sov :(...I går sov hun ute når det var 11 minus ute og da viste babycallen at det var 1 minus i vogna og den henger ganske høyt oppe innenpå kalesjen...Hun har vært god og varm....

Skrevet

Er vel en grunn til at helsesøster sier maks -10. De vet jo at den lille ligger i en lun vogn.

Skrevet

Jeg vil nå ikke trille tur en gang når gradestokken bikker 0... Husker merkelig godt da jeg selv var baby, på tur med mor og far, nedi pulken hvor de trodde jeg hadde det godt og varmt men holdt på å fryse vettet av meg..

Øhh.... Huskar du det?!?

Annonse

Skrevet

-15 går greit å trille en kort tur osv, men aldri sovende ute. Da er det -10 som er maks!

Er jo ikke det at babyen skal fryse som er problemet, men at de har så kort luftrør slik at luften ikke blir varmet opp tilstrekkelig før den kommer ned i lungene.

Men om du har yttergang som er litt kjølig kan babyen heller sove i vogna der de dagene det er veldig kaldt? :)

Skrevet

Vi går ikke ut om det er kaldere enn -15. Snuppa på syv mnd sover ute to ganger om dagen. Det er lunt i vogna og blåser det tar jeg på regntrekk, slik at det ikke blåser inn. Lege og helsesøster sier det er helt greit. Hun sovner ikke inne og trives best med å sove ute. Hun har aldri vært syk og har sovet ute hele vinter. Folk er hysteriske, vi bor tross alt i Norge, man kan ikke bare la være å gå ut bare fordi det er -5 grader. Latterlig!

Det er ikke bare du som lar barnet ditt sove ute.

Skrevet

Grunnen til at jeg vurderte det (og gjorde det) er fordi hu sover ikke inne på dagen, så hvis hu i det heletatt skal sove så må det være ute. Hu ligger bare en halv time av gangen, og jeg er ute hvert 10 min. for å skjekke hvor kald hun er og hvor kald luft hun får i seg. Jeg smører hu inn med en kjempe god kuldekrem og passer på at det ikke kommer noe luft direkte på henne. Jeg har ikke gjort det før, og det har vært kaldt her lenge, men hu må jo sove....(vi jobber med å få hu til å sove inne da)

Hu er snart 10 måneder.

Jeg hadde ikke vært ute og lekt med hu når det er over 10 kuldegrader.

Hva med å la henne sove i vogna inne?

Skrevet

Vi kjører vogna inn når det er så kaldt. Enten sover han i forgangen som er litt kjølig, ellers triller jeg vogna inn på rommet hans, åpner vinduet på gløtt og dytter døra inntil. Da kan han sove godt og lenge i frisk, men ikke for kald luft.

:-) Funker fint her!

Skrevet

I barnehager legges ikke barna ute når det er over 10 minusgrader! Dette er barn fra 1-3 år, så jeg vil nok anbefale deg å IKKE gjøre det, pga lungene. Også selv om gradestokken sier 15, så kan det føles kaldere. Det er også viktig å tenke på.

Skrevet

Hei. Nei det er det ikke. Jeg har en gutt på 5 måneder og han har ligget ute i flere måneder. jeg har en grense på 15 minus. Han ligger godt nedi vogna med skinnfell voksipose og ulpledd over. også over vogn åpningen. han ligger med ull undertøy og ull strikke dress. Smører også litt kuldekrem i kinnene. han er god og varm når jeg tar han opp og han sover lenge ofte over 3 timer. og han er storfornøyd etterpå. Han har enda ikke vært syk . Må også si at jeg bor på en veldig kald plass i landet og vi har ofter 30 minus her. her sier helse søstern min at det er greit at han ligger ute.
Skrevet

Beklager, men blir en smule oppgitt... Helsevesenet anbefaler å ikke legge barn ut under -10 pga lungene, og folk sier "neida, det går helt fint for jeg gjør det også" og at det bare er å kle godt på ungen. Nei, det er ikke det, hvor mye klær barnet har på spiller vel ingen rolle for hvor kald luften som blir pusta inn er...

Skrevet

Forøvrig er det heller ikke bra å dekke over vognåpningen, da utskiftingen av lufta blir for dårlig...

Skrevet

Beklager, men blir en smule oppgitt... Helsevesenet anbefaler å ikke legge barn ut under -10 pga lungene, og folk sier "neida, det går helt fint for jeg gjør det også" og at det bare er å kle godt på ungen. Nei, det er ikke det, hvor mye klær barnet har på spiller vel ingen rolle for hvor kald luften som blir pusta inn er...

Jeg er så enig, men har bare gitt opp å kommentere det nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...