Gå til innhold

hvor tidlig bør jeg ta opp KS vs fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn på min 3 kontroll hos legen min om 2 uker. Jeg har ekstra oppfølging av jm og legen fordi jeg hadde en massiv blodpropp til hjerten søn 5 åring. Jeg sliter bare med spasmer ( konstante muskel spenninger) i hele venstre side. Og hadde en hofte rotasjon som 10 åring og en ankel operasjon for 2 år siden. Jm var opptatt av dette med KS allerede 1 kontroll. Med vi snakket ikke så veldig mye mer om dette. Når burde jeg ta opp dette med fastlegen? Jeg har fått ordinær ul den 20 februar på riksen. Skal jeg ta det opp der istedenfor? Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem?

Fortsetter under...

Ta det opp med fastlegen neste gang du skal til han. Det er han som bør sende henvisninger videre til de aktuelle stedene. Eller eventuelt jordmor. På ultralyd gjør de ikke noe mer enn nettopp det.

Ville gjort det på et litt tidlig stadie slik at du er sikker på at saken er ferdig behandlet og vedtatt før termin :-)

Ja, dette er fastlegestoff. Men ta det gjerne opp med JM også på neste kontroll. Du bør henvises til fødepoliklinikken der du skal føde. Jeg aner ikke hvilken sykdom du har, om det er egen grunn til at du bør forløses med KS, men det er opp til spesialister i gynekologi å avgjøre. Altså bør du henvises til det sykehuset du skal føde. Bestill en fastlegetime du, ta det derfra :)

Har min 3 kontroll nå om 2 uker hos fastlegen. Så skal ta det opp da. Det går nok på den sykdommen jeg hadde som liten og nerveskadene i musklene jeg har nå som gjør at det kan bli smertefullt for skadelig for kroppen og føde vanlig. Snakket med jm om det litt på min første kontroll dom var i uke 6, og hun var enig om at hoften kan bli ett problem bla. Så jeg skal nok snakke med både gyn og en nevrolig på riksen der jeg har fått fødeplass.

Jeg har hatt planlagt KS med nr 2, og skal ha det med nr 3 i sommer.

Fastlegen min har ikje hatt noe med den avgjørelsen å gjøre, det er det gynekolog på sykehuset som har tatt stilling til.

Ta det opp på ordinær UL, så får du nok time til en prat med gyekolog :)

Jeg har hatt planlagt KS med nr 2, og skal ha det med nr 3 i sommer.

Fastlegen min har ikje hatt noe med den avgjørelsen å gjøre, det er det gynekolog på sykehuset som har tatt stilling til.

Ta det opp på ordinær UL, så får du nok time til en prat med gyekolog :)

Ja, er fullt klar over at det er gynekolog på føden som str avgjørelsen men har også lest en må ha henv for ikke alltid gynekolog har tid på ordinær ul å snakke om det pluss jeg fikk beskjed at det kunne hende en nevrolog også skal se på meg med gynekolog på føden før de tar avgjørelsen

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...