Gå til innhold

Dere som legger barnet deres relativt tidlig ( i 19,20 eller 21-tiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte går dere å sjekker på babyen?

Uff.. Min legger seg bare en times tid før meg men er sikkert inne å sjekker på henne 5-6 ganger.

Klarer ikke å slappe av :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer litt,men sikkert et par ganger i timen..

Skrevet

Legger han kl 19. Sjekker ikke før jeg legger meg sånn kl 23.

Sjekket 100 ganger før :)

Men han lager mye lyder i søvne på babycallen.

Skrevet

Legger han kl.19. Sjekkar han når eg trur han har sovna skikkelig, for å vere sikker på at han ikkje har dyna eller noko over ansiktet. Så går eg kanskje ned ein gong til, før eg ammar igjen cirka kl.23. Legger meg då, eller rundt midnatt.

Har babycallen på oppe i stova.

Skrevet

Sjekker vel en gang etter at han har sovna i sjutida. Han ligger vegg i vegg med stua, og så er det andremann, og da er man ca 1000 ganger mindre hysterisk, hehe.

Skrevet

kanskje en gang før jeg legger meg, hvs jeg alikevel skal opp i 2 etasje. 10,5 mnd, sover fra ca kl 1830-19

Skrevet

sjelden.. bor i leilighet på ett plan, så jeg hører han med en gang om han lager lyd!

Titter kanskje inn til han en gang eller to fra han legger seg 19, til jeg legger meg ca 23.. men han ligger ganske rolig om natten, så som regel har han ikke flyttet seg en cm... :)

Skrevet

Er inne en tur ikke så lenge etter hun har sovnet for å se at hun har dyne på og ligger greit, så kikker jeg inn før jeg legger meg. Og så ikke noe mer før hun gir skriker en eller annnen gang utpå natta.

Skrevet

Min på 5,5 mnd legger seg 18:00-18:30. Vi har soverommet vårt vegg i vegg fra stuen, så hører han hvis han våkner. Når han legger seg på kvelden så sovner han med en gang, så jeg sitter på sengen og venter til han er sovnet, så går jeg ut. Sjekker han ikke før vi legger oss rundt 23.

Vi er akkurat begynt og legge han i en tynn pose om natten (ikke sånn man knyter fast..ysj) fordi han rulte seg så mye i sengen og lå hele tiden på tvers i sengen og våknet fordi hodet eller beina dunket i sprinklene, og han våknet ofte på kvelden og natten fordi han lå uten dyne og ble kald, etter vi tok på nattposen ligger han i ro på samme stedet hele natten :-)

Skrevet

Legger seg halv åtte.Sjekker 2-3 ganger:)

Skrevet

Har babycall med kamera, veldig praktisk!

Skrevet

Legger han mellom 19-20 og vi bur i 1 plan så hører han godt uten babycall også. Men han griner fort når han våkner for han ikke har smokken lengre :P

Skrevet

Alle barna legger seg mellom 19 og 19.30, sjekker de 1 gang før jeg legger meg selv. Men nå samsover babyen som oftest med oss da :)

Skrevet

Begge sønnene mine legger seg før halv åtte. Eldste på 29 mnd sovner senest halv sju, og minste på 3 mnd tar kvelden fra mellom 18-19.

Sjekker en gang på eldste og en gang på minste. Har soverom vegg i vegg med vårt soverom.

Babycall blir også brukt.

Skrevet

Min 4,5 mnd gamle gutt sovner rundt 19-19.30, bor i leilighet og hører han godt fra stua om det skulle være noe. Sjekker vel en gang før jeg legger meg i 22 tiden og deretter sjekker jeg om jeg tilfeldigvis skulle våkne i løpet av natten.

Han har bare ligget på eget rom litt over en uke, de første kveldene sjekket jeg 50 ganger, men fant fort ut at det ikke var noen vits!

Skrevet

Sjekker ikke før jeg legger meg i 22 tiden, hun legger seg rundt 19. Førstemann sjekket jeg hvertfall en gang i halvtimen..

Skrevet

Herre mann...hvordan får dere de til å sovne så " tidlig"? Jeg får ikke mini i seng før ca halv ni- ni tiden. Fryktelig frustrerende ;/. Var mye lettere med eldstegutten vår. Må også amme ca 3 ganger ila natten...og han er 7 mnd..

Noen tips?

Men så til spørsmålet, jeg sjekker en gang etter han har sovnet, og en gang når jeg legger meg.

Skrevet

Herre mann...hvordan får dere de til å sovne så " tidlig"? Jeg får ikke mini i seng før ca halv ni- ni tiden. Fryktelig frustrerende ;/. Var mye lettere med eldstegutten vår. Må også amme ca 3 ganger ila natten...og han er 7 mnd..

Noen tips?

Men så til spørsmålet, jeg sjekker en gang etter han har sovnet, og en gang når jeg legger meg.

Hos oss kommer det an på når siste hvilen er på ettermiddagen. Han blir trøtt etter 2 timer våkentid, så hvis han våkner fra hvilen kl 16, legges han for natten kl 18.

Skrevet

Her har jenta på 9 uker begynt å bli trøtt i 19 tiden, og vi har begynt legge henne da (tidligere har det vært i 22-23 tiden likt med oss) Vi har på babycall som jeg lytter på /har ved siden av meg når vi sitter nede i stua. så sjekker vi henne og storebror på 3 år før vi legger oss . Nå sover tulla 8 timer før hun skal ha pupp på natten så da har jeg somregel sjekket på henne når jeg må opp å tisse på natta ! Så får hun pupp og sover 4 timer til, deretter pupp og et par timer til :)

Skrevet

Jenta mi på 4 mnd legger seg ca 19.30-20.00 og ligger på vårt rom vegg i vegg med stua. Sjekker ho etter ho har sovnet og når jeg legger meg:)

Skrevet

Hønemor som jeg er så har vi iBaby babymonitor....:) Ser henne live på tlf el pc...

Skrevet

Har ikke begynt å legge tassen min på 9 uker på soverommet enda men han ligger i pysjen i vugga i stua,og han sovner ofte i 18-19 tida ,sjekker han innimellom,ca 1 gang i timen men så hører jeg han jo og ser vugga beveger seg.. vekker han når jeg skal legge meg slik at han får pupp da sånn at jeg slipper å våkne 30 min etter jeg har sovnet..

Skrevet

Vår legger seg rundt 20.00 - 20.30, en gang mellom der begynner vi kveldsstellet! :) Sovner momentant som oftest, kan hende hun ligger å små prater eller griner i fem min. Sjekker henne en gang i timen eller kiker inn dør sprekken om hun griner, men kjenner forskjell på sutter grining og annen gråt. vi sjekker henne ca 2-3 ganger helt til vi legger oss selv rundt 00.00 eller 23.30 ;)

Skrevet

Når småen legger seg 19 og ikke gir lyd fra seg før 11 går jeg å sjekker om alt er bra, men har en veldig bra babycall så kan høre at han puster når jeg har på høyeste volum :-)

Skrevet

Min på 5,5 mnd legger seg 18:00-18:30. Vi har soverommet vårt vegg i vegg fra stuen, så hører han hvis han våkner. Når han legger seg på kvelden så sovner han med en gang, så jeg sitter på sengen og venter til han er sovnet, så går jeg ut. Sjekker han ikke før vi legger oss rundt 23.

Vi er akkurat begynt og legge han i en tynn pose om natten (ikke sånn man knyter fast..ysj) fordi han rulte seg så mye i sengen og lå hele tiden på tvers i sengen og våknet fordi hodet eller beina dunket i sprinklene, og han våknet ofte på kvelden og natten fordi han lå uten dyne og ble kald, etter vi tok på nattposen ligger han i ro på samme stedet hele natten :-)

nattpose er strålene, har samme erfaring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...