cici83 Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Jeg har jo hørt at rundt -10 er grensen.. jeg tenker at jeg ikke går tur når det er over 6-8 minus... går korte turer på 10 min men ikke mer.. jeg har i tillegg en vennine som ha tatt så lett på det og som har ledd litt av meg.. nå har hennes baby infeksjon i hele brystet og ligger syk;( tenker jo at det er litt grunnet kulden ... hva er deres grense ?
Mamma til tre gutter Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Hvor gammel er din baby? Min er 6 måneder og sover to lurer ute kvar dag, det kaldeste har vert 9 minus.. Sover 1-2 timer...
Samantha Fox Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Eg er nok litt hønemor når det gjeld kulde. Går ikkje tur no når det er 6-7-8 minus. Gidd ikkje ta sjansen på at babyen blir sjuk. Hadde eg måtte levere storesøsken i bhg hadde saken vore annerledes, men så lenge eg går tur mest for min eigen del droppar eg det. Men er ikkje så hysterisk at eg ikkje tør å ta han ut i bil osv altså Han er 5 mnd no, så eg begynner å tenke at han tåler vel litt meir no. Hadde han vore heilt nyfødt/ nokre veker, så hadde eg nok vore ekstremt forsiktig.
Mamma til tre gutter Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Og vi bur på Vestlandet her er det mer rå kaldt enn tørr kaldt som det er på østlandet...
Hringariki Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 3 mnd gammel.. Går ikke tur når det er kaldere enn -5, men det er også for min egen del, brrr
Lisse_01 Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 Gutten vår er 3,5 mnd. Hvis det er kaldere enn -6 -7 så legger jeg han ikke ut til å sove i mange timer. Da tar jeg heller en 1/2 times tur eller noe. Har vært ute i maks -8. Er ikke redd for at han skal fryse, men redd for den kalde luften i lungene
November-spire-79 Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Vi går ut i -5 men hun har vært syk så vi er veldig forsiktige. Hun er 11 uker og var på legevakt og sykehus når hun var 8 uker. Vi er mye inne for tiden da
mamma 2012 Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 Vi har ikke hatt trilleturer visst det er kaldere enn minus 8-10 grader. Ser litt ann om det er masse vind også da, visst gradestokken er på minussiden. Pjokken er 8 mnd.
Prøverpåentil Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Nei asså.. De sier man bør holde seg inne når det er - 10.. Og tror de har ganske god margin da. Syns det blir så hysterisk og holde seg inne om det er 6 eller 7 minus. Vi bor jo i Norge! Greit å ikke gå på 2-timers trilletur i 12 minus.. Men man bruker jo fornuft. Er jo varmere luft nede i vogna enn ute også..
itb Skrevet 20. januar 2013 #10 Skrevet 20. januar 2013 Her sover hu to lurer ute i opptil - 10. Vi går også tur i -10 dersom det ikke er noe vind og luften er tør. Dersom vi skal noe, og må gå til bussen (ca 10 min.) så tar jeg hu med ut når det er kaldere også, hu er 9,5 måned. Har ligge ute siden i våres og har aldri vært syk. Man skal høre på helsesøster og lege, men jeg orker ikke være hysterisk på det. Så lenge man bruker sunn fornuft, tror jeg det går bra.
cici83 Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 20. januar 2013 Hvor gammel er din baby? Min er 6 måneder og sover to lurer ute kvar dag, det kaldeste har vert 9 minus.. Sover 1-2 timer... baby er 7 mnd . bor i Asker
Mamma til tre gutter Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 Bare legg babyen din ut.. Viss ungen sover godt og virker varm hadde eg ikkje tenkt så mykje på da.. Men kl han inn i to lag med ull osv...
myerz Skrevet 20. januar 2013 #13 Skrevet 20. januar 2013 Vi går ikke tur om det er under 0, da triller vi heller litt inne på kjøpesentre og sånn Myyyyyye kjekkere for mor enn å traske rundt i minusgrader, og småen sover søtt uansett
Junibaby10612 Skrevet 20. januar 2013 #14 Skrevet 20. januar 2013 Vi går ikke ut om det er kaldere enn -15. Snuppa på syv mnd sover ute to ganger om dagen. Det er lunt i vogna og blåser det tar jeg på regntrekk, slik at det ikke blåser inn. Lege og helsesøster sier det er helt greit. Hun sovner ikke inne og trives best med å sove ute. Hun har aldri vært syk og har sovet ute hele vinter. Folk er hysteriske, vi bor tross alt i Norge, man kan ikke bare la være å gå ut bare fordi det er -5 grader. Latterlig!
Overraskelsen Skrevet 21. januar 2013 #15 Skrevet 21. januar 2013 Går ikke lang tur om det er under -10. Under -15 holder vi oss inne, utover ut og inn av bilen. 6 mnd.
<3guttemamma<3 Skrevet 22. januar 2013 #16 Skrevet 22. januar 2013 Jeg er veldig frostig av meg, så jeg orker ikke ut om det er kaldere enn 5-. Baby sover bedre inne enn ute, det gjorde førstemann også. Men som ei anna over her sier, det er den kalde lufta de puster inn som er skummel.. 10- er altfor kaldt til å være ute i mine øyne, iallfall her vi bor hvor det er ganske rå luft.
iok med sønn <3 Skrevet 23. januar 2013 #17 Skrevet 23. januar 2013 De sier -10 er grensen, men tenk på at det kan "føles" som mer... altså, sjekk storm på hva det føles som... Så hadde jeg nok ikke lagt min lille ut i mer enn -5, men å trille en tur i 6-7 minus går vel greit, da du har kontroll å kan sjekke at barnet har det bra.
Ikkesåallerværst Skrevet 23. januar 2013 #18 Skrevet 23. januar 2013 Han sover ikke ute hvis det er mindre enn -10/12. Jeg kan godt gå tur i de samme gradene, men siden han sover dårlig når jeg går, så blir det sjeldent. Han må sitte i vogna når han er våken, og mindre enn -12 syns jeg blir for kaldt. Men han har vært med å levert i bhg i -17, da bar jeg han på ryggen med hodet delvis dekket av et sjal. Det tar 15 minutter å komme til bhg. Han er 8,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå