Gå til innhold

Hva heter ditt barn..og hva er grunnen til at du valgte akkurat det navnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Emil Mathias. Han navnet fordi samboeren min ville ha Emil og jeg Mathias, jeg elsker navnet og sammen var det veldig fint. Og etter en stund fant vi også ut at Tippoldefaren min het Emil,så blir jo litt oppkalling også, er kjempe poppis,det vet vi,men synes det er viktigere at begge liker det :)

Jenta vår heter Eira. Mannen var ikke begeistret for navnet når jeg nevnte navnet Eira for han! Men jo mer han "smakte" på det ,jo mer likte han det:) Så tilslutt ble det Eira. Dette er vi begge to kjempe fornøyde med! Vi syns det er et nydelig navn:)

Gutten vår heter Aron! Dette syns vi også selvfølgelig er kjempe fint, hvis ikke hadde vi jo ikke kalt sønnen våres for det:)

Stod mellom Aron og Theo. Men Aron ble det.

Jenta vår heter Ellie, etter min mor. Har alltid syntes at det navnet er fint. Hadde egentlig tenkt å kalle henne for Ella, men siden det var så høyt på navnetoppen så bestemte vi oss for å bruke Ellie i stedet for.

Eldstejenta har et av de sjeldne navn. Gammelt men lite brukt. Enkelt å bruke i utlandet også om hun en dag ønsker det. Vi hadde tre navnealternativer klar da vi fikk henne men vi var begge enige om at det var det navnet som passet henne best. Navnet var på listen rett og slett fordi vi begge var fallet for det.

Lillebror heter Aksel. Vi hadde store problemer med å bli enige om navnet. Det var et forslag fra meg som min mann ikke avviste totalt da jeg foreslog det (gutten var en del uker på det tidspunktet). Neste dag ringte jeg ham på jobben og sa at jeg syntes gutten lignet mer og mer på en Aksel. "Ja, da blir det vel det da" var svaret. I dag er vi begge veldig fornøyd med navnet. Det passer bra til gutten. Jeg ser jo at det bare stiger og stiger på listene men ennå er han alene om navnet sitt i barnehagen.

Endret av Giss

Annonse

Mitt barn heter Albert. Et navn jeg synes er litt kult som gamle navn nå er, men samtidig pent. Kan uttales på mange språk og det synes vi er positivt. Og det er et av relativt få guttenavn både jeg og min samboer virkelig liker. :)

Frida Emilie - min farmors mellomnavn var Elfrida, og min manns farfar het Emil.

Anna Kristofa - min oldemor het Anna og min manns bestemor hadde Kristofa som mellomnavn.

Så begge er oppkalt på begge sider :) Venter gutt i mars, og har ikke peiling på hva han skal hete... Sliter med guttenavn altså!

Begge har dobbelt navn ett oppkalling, norrønt. Gutten heter Ener-Mathias og jenta heter Dagny-Andrine, litt tungt å si, men sier man det noen ganger og på rett måte er dét fint.. Mathias klang fint med Ener og Andrine er ett navn som har vært med hele veien som vi synes er fint.. Vi er fornøyd med navnene i allefall:)

Hermine. Jeg falt for navnet da jeg leste om søstrene Hermine og Celina Middelfart i 1995. Da jeg 11 år senere skulle ha barn dukket navnet opp igjen, og lykkeligvis likte mannen det også :-)

Gutten vår skal hete Jonathan - et navn jeg har likt helt siden jeg leste "Brødrene Løvehjerte" for første gang som barn. I og med at barnefaren ikke er norsk var det en selvfølge for oss å velge et navn som fungerer internasjonalt. Av alternativene vi begge likte, var dette navnet også hans favoritt :)

Annonse

Jenta vår heter Victoria. Det navnet valgte vi fordi vi liker det veldig godt :)

Gutten vår heter Magnus, og er oppkalt etter ene oldefaren sin. Liker navnet også veldig godt selvfølgelig :)

Venter også en liten jente om en tre uker ca +/- :) Men har fremdeles ikke funnet noe navn til henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...