Urwa Skrevet 18. januar 2013 #1 Del Skrevet 18. januar 2013 De av dere som har vært på kontroll,hvordan var dt? Jg personelig er kjeeeeempe gla for å få nr 4. Har alltid ønsket mg 4 barn, siden jg syntes dt var så kjedelig å være enebarn Og dt i dt hele tatt å få være så heldig å få barn er faktisk ingen selvfølge. Så når jg kjempe spendt og lykkelig tropper opp hos legen for første kontroll, så oppførte legen sg så likegyldig overfor mg Hun sa ikke gratulerer eller no. Følte jg var på vanlig legetime. Og til alt sa hun "ja dette kan/vet du fra før" :( Hun rett å slett blåste i om jg var gravid bare fordi jg har "flere barn" fra før Ble sååå lei mg etter timen. Har nå bestemt at jg bare skal til jordmor. Hun er ivertfall engasjert samme hvilket nr barn som kommer... Måtte bare ut md dt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skju Skrevet 18. januar 2013 #2 Del Skrevet 18. januar 2013 Hei jeg er gravid med nr 4 og har alltid blitt gratulert av legen denne gangen bare lo ho og sa ja dere er produktive. Satt igjen med en følelse at ting ikke var så viktig . Jeg kommer bare til å gå til jordmor denne gangen, de er jo ihvertfall kjempe glade når du kommer tilbake gang på gang hehe. Legen var forsinket i nesten 40 min greit for meg ,men man forventer en god oppfølging allikevel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144949304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 18. januar 2013 #3 Del Skrevet 18. januar 2013 Tja... Legen sa gratulerer til meg. Men jeg er 100% sykemeldt etter forrige fødsel pga bekkenet. Når jeg før graviditeten sa at vi kom til å kjøre på å få nr 3 med en gang, fordi jeg ikke orker å bruke år på å bli bra, for deretter å bli gravid. Vil heller bli ferdig nå da. (Kunne tenkt meg 4 jeg og, men det blir ikke med dette bekkenet. Så nei- det er ingen selvfølge å få barn). Uansett svarte legen at: "barn er en bonus i livet". Tolket det som at med min helse burde jeg la være,.. Så den "gratulerer greiene følte jeg var litt falsk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144949371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 gull-ett i vente <3 Skrevet 18. januar 2013 #4 Del Skrevet 18. januar 2013 Vi skal ha nr 3 sammen og legen min gratulerte heller ikke, men ikke at jeg legger mye vekt på det selv om det hadde vært hyggelig:) Jordmødre er mye mer hyggeligere slk og det er ikke så rart da de har spesialisert seg i dette:) Hadde en kjempefin opplevelse på UL (offentlig) i uke 12 hvor den kvinnelige legen/jm ga oss som foreldre masse skryt for at vi velger å ha 3 barn sammen! for en berikelse for barna våre mente hun, det måtte vi ikke glemme! da ble jeg rørt da:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144950257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 18. januar 2013 #5 Del Skrevet 18. januar 2013 Vi skal ha nr 3 sammen og legen min gratulerte heller ikke, men ikke at jeg legger mye vekt på det selv om det hadde vært hyggelig:) Jordmødre er mye mer hyggeligere slk og det er ikke så rart da de har spesialisert seg i dette:) Hadde en kjempefin opplevelse på UL (offentlig) i uke 12 hvor den kvinnelige legen/jm ga oss som foreldre masse skryt for at vi velger å ha 3 barn sammen! for en berikelse for barna våre mente hun, det måtte vi ikke glemme! da ble jeg rørt da:) ble helt rørt bare av å lese det jeg har selv to søstre, og de betyr så utrolig mye for meg!!! Venner kommer og går, men søsken... man har et livslangt bånd, og alltid noe til felles! Vil gjerne gi barna mine det samme! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144950739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 18. januar 2013 #6 Del Skrevet 18. januar 2013 Ååååhhhh... Jeg har vokst opp med to søstre og synes det var fantastisk å vokse opp i en søskenflokk på tre. Nå ser det ut at jeg pga helsa og sånt setter punktum på to (har senplager etter kreftbehandling). Det betyr at dette er siste gang jeg er gravid... Når jeg leser det dere skriver, får jeg lyst på å få flere barn!! Er oppvokst med fostersøster, så kanskje jeg heller skal oppfylle drømmen om å bli fostermor?! PS! Ikke bry dere om hva helsepersonell mener om hvor mange barn man får. Det skal ikke de ha noe med ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144950812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirenrfire Skrevet 18. januar 2013 #7 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg venter også nr 4 og var på første ktr på onsdag,som gikk kjempefint, har så godt forhold til min lege at jeg har vært til henne med 2 av mine tidligere sv.skap. Med 1 av dem valgte jeg å gå annenhver gang til jm og lege for å se hvordan det var å være til jm, men jeg syntes hun dullet for mye og snakket babyspråk til meg så jeg bestemte meg for aldri mer hehe så nå er d kun legen min jeg er til Jeg blir så lei meg når jeg hører om alle som har dårlige opplevelser hos fastlegen sin..Jeg jobber selv som helsesekretær og er opptatt av at alle jeg møter eller snakker med på tlf skal føle seg velkommen og godt ivaretatt. Ingen skal føle seg avvist! Det er kjempebra at man har muligheten til å velge å gå til jm og lege. Jordmødre er flotte mennesker som bryr seg om de gravide og det fantastiske mirakelet som vokser i mangene våre, det er virkelig ikke noe å ta lett på selv om man har aldri så mange barn fra før Legene i dag har altfor mange pasienter og ting å holde øye med og å være spesialister på, en jm har bare gravide å forholde seg til og å være spesialister på. Jeg ville nok anbefale alle å gå utelukkende til jm nettopp på grunn av det- hun er proff på det du skal gå igjennom og hun gleder seg med deg uavhengig om det er nr 1 eller 7 du venter Fjellrypa sier vi ikke skal bry oss med hva helsepersonell mener om hvor mange barn man får, men jeg mener at så lenge noen har valgt å beholde barnet de venter, uavhengig om det er nr 1 eller 8 så har vel INGEN noen ting med det å gjøre. Hvorfor kan ikke ALLE glede seg på andres vegner når man er gravid? Er det fint bare når man venter nr 1 eller 2? Skjønner ikke det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144951209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skju Skrevet 19. januar 2013 #8 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg venter også nr 4 og var på første ktr på onsdag,som gikk kjempefint, har så godt forhold til min lege at jeg har vært til henne med 2 av mine tidligere sv.skap. Med 1 av dem valgte jeg å gå annenhver gang til jm og lege for å se hvordan det var å være til jm, men jeg syntes hun dullet for mye og snakket babyspråk til meg så jeg bestemte meg for aldri mer hehe så nå er d kun legen min jeg er til Jeg blir så lei meg når jeg hører om alle som har dårlige opplevelser hos fastlegen sin..Jeg jobber selv som helsesekretær og er opptatt av at alle jeg møter eller snakker med på tlf skal føle seg velkommen og godt ivaretatt. Ingen skal føle seg avvist! Det er kjempebra at man har muligheten til å velge å gå til jm og lege. Jordmødre er flotte mennesker som bryr seg om de gravide og det fantastiske mirakelet som vokser i mangene våre, det er virkelig ikke noe å ta lett på selv om man har aldri så mange barn fra før Legene i dag har altfor mange pasienter og ting å holde øye med og å være spesialister på, en jm har bare gravide å forholde seg til og å være spesialister på. Jeg ville nok anbefale alle å gå utelukkende til jm nettopp på grunn av det- hun er proff på det du skal gå igjennom og hun gleder seg med deg uavhengig om det er nr 1 eller 7 du venter Fjellrypa sier vi ikke skal bry oss med hva helsepersonell mener om hvor mange barn man får, men jeg mener at så lenge noen har valgt å beholde barnet de venter, uavhengig om det er nr 1 eller 8 så har vel INGEN noen ting med det å gjøre. Hvorfor kan ikke ALLE glede seg på andres vegner når man er gravid? Er det fint bare når man venter nr 1 eller 2? Skjønner ikke det... Venter nr 4 og har fått hørt fra flere at nå var det ikke så spesielt lenger, nå var det bare en vane... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144951966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
verpesjuk86 Skrevet 19. januar 2013 #9 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg er førstegangsgravid og hadde min første kontroll på onsdag. Gikk derfra med en viss forundring... - Ingen gratulasjon eller spørsmål og det var planlagt eller hvor lenge vi hadde prøvd - Ikke ett ord om folat - Ikke ett ord om kosthold - Ingen spørsmål om jeg røyker, ikke ett ord om alkohol - Influensavaksine ble ikke nevnt - Fikk ikke spørsmål om vekta mi (som ganske tydelig ligger 30 kg over normalen), og det ble ikke nevnt at den kunne skape problemer av noe slag Altså en kort og grei time med måling av blodtrykk, blodprøve og urinprøve, søknad om fødeplass, spørsmål om jeg hadde vært gravid før og om jeg hadde noen sykehistorie (ikke familie, kun meg) og oppsett av jordmortime i uke 24. Greit for meg, har jo lest meg opp på det meste, men litt overrasket. Første gang jeg er hos denne legen, men valgte ham fordi han er svært engasjert i svangerskapsomsorg og har sittet i diverse grupper som skal gi anbefalinger om dette. Men fokuset deres ser ut til å være færre kontroller og målinger av friske gravide, og jeg er vel å anse som frisk inntil noe tyder på det motsatte (og vekta mi er tydeligvis - og heldigvis - ikke nok). Han spurte riktignok et par ganger om det var noe jeg lurte på, men kom ikke på noe egentlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144952504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 19. januar 2013 Hmmmm Kansje du burde gå til jordmor neste gang. Ikke vent til uke 24. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144952541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirenrfire Skrevet 19. januar 2013 #11 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg er førstegangsgravid og hadde min første kontroll på onsdag. Gikk derfra med en viss forundring... - Ingen gratulasjon eller spørsmål og det var planlagt eller hvor lenge vi hadde prøvd - Ikke ett ord om folat - Ikke ett ord om kosthold - Ingen spørsmål om jeg røyker, ikke ett ord om alkohol - Influensavaksine ble ikke nevnt - Fikk ikke spørsmål om vekta mi (som ganske tydelig ligger 30 kg over normalen), og det ble ikke nevnt at den kunne skape problemer av noe slag Altså en kort og grei time med måling av blodtrykk, blodprøve og urinprøve, søknad om fødeplass, spørsmål om jeg hadde vært gravid før og om jeg hadde noen sykehistorie (ikke familie, kun meg) og oppsett av jordmortime i uke 24. Greit for meg, har jo lest meg opp på det meste, men litt overrasket. Første gang jeg er hos denne legen, men valgte ham fordi han er svært engasjert i svangerskapsomsorg og har sittet i diverse grupper som skal gi anbefalinger om dette. Men fokuset deres ser ut til å være færre kontroller og målinger av friske gravide, og jeg er vel å anse som frisk inntil noe tyder på det motsatte (og vekta mi er tydeligvis - og heldigvis - ikke nok). Han spurte riktignok et par ganger om det var noe jeg lurte på, men kom ikke på noe egentlig. Jeg er sjokkert! Her hvor jeg bor blir overvektige, altså jenter med bmi over 25 kontrollert ekstra nøye, de får tilbud om kostholdsveiledning og de blir sendt til et regionalsykehus 30 mil unna, jeg bor i en middels stor by,med en ordentlig barselavd, men vi har ikke en ordentlig barneavd, derfor sendes de til den andre byen 14 dager før termin. Hvis du selv mener du er overvektig ville jeg dratt til en annen lege. Du er i risikogruppa for flere ting som det er viktig å ta på alvor. Når det gjelder influensavaksine så ville jeg ikke hengt meg opp i den, influensaen har nådd sin topp og det er færre og færre som kommer til å bli syk. Kanskje er du heldig å bo et sted hvor det ikke har vært så mange influensatilfeller?! Dra til jordmor du, og snakk om alt det du har skrevet opp her, tror du blir bedre ivaretatt hos en jm:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144953367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 20. januar 2013 #12 Del Skrevet 20. januar 2013 Jeg ble uplanlagt gravid med nr 4, og legen anbefalte meg nesten å ta abort av hensyn til mine andre tre barn... (gikk til han for råd, da jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre) Var helt fra meg da jeg gikk derfra, men bestemte meg jo for å beholde. Var tilbake hos han for kontroll nå (uke 11), og gruet meg litt. Men han sa bare at det var fint jeg hadde bestemt meg og at jeg kom til å få et mye mer positivt svangerskap siden jeg hadde tenkt så grundig over saken. Så det gikk heldigvis fint. Han er jo en flink lege som jeg kjenner godt, så han tar seg tid til alt som skal gjøres, men noen gratulasjon ble det jo ikke, da! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144957073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
You can call me Dårris Skrevet 20. januar 2013 #13 Del Skrevet 20. januar 2013 Jeg skal ha nr tre, og har ikke dette problemet heldigvis. Men så forventer jeg ikke at det skal brukes tid på informasjon om at røyk og alkohol er farlig, og at jeg skal ta folat. Etter to svangerskap så hadde jeg nesten blitt fornærmet om legen ikke antok at jeg visste dette. (bør selvfølgelig spørre om mor røyker da) Når det er sagt så er jeg langt mer usikker denne gangen enn med de to første, så jeg er glad jeg har en lege som er forståelsesfull. Uansett bør kjemien med lege/jordmor stemme, og føler man seg ikke velkommen så tror jeg at det er best å bytte lege. Det er ikke alle leger som passer til eller liker svangerskapskontroller like godt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010409-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-3-4-gangsgravide/#findComment-144957163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå