Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så møkkelei av blødninger!

Hvis jeg..

.. løfter to bæreposer med varer - blod

.. og samboeren krangler - blod

.. blir stresset - blod

.. blir opprørt/lei meg - blod

.. går en lang og god tur - blod

.. har noen forbaskede bøker i skolesekken og går hjem - blod

Er så lei av sykehus, av å måtte kjøpe hjem allways med de forbanna vingene (de skulle jo holde seg vekke i 9 mnd!!!).

Men det som er verst av alt er frykten for å mista vårt lille mirakel..

Senest i går blødde jeg som en foss! Skikkelige kramper og pressfølelse ifra korsryggen og frem i bekkenet.. Enda verre enn når jeg hadde SA.

Blødde ut fire(!) nattbind iløpet av 8 timer.. Hjelper sikkert ikke at jeg går på blodfortynnende akkurat...

Hjelper enda mindre at leger sier at det står fint til denne gangen også. Hva med neste gang?

En grense må vel all denne påkjenningen for miraklet vår gå..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010395-lei-av-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

huff det var da veldig så uheldig du er mht mye blødninger! Hvor langt er du på vei nå?

Jeg skjønner dette må være nervepirrende for deg!

Har du fått svar på hvorfor du blør? Er det et hematom feks?

Jeg har hørt at det er lettere for å blø om mokaken ligger foran og langt nede, vet du hvor din ligger?

huff det var da veldig så uheldig du er mht mye blødninger! Hvor langt er du på vei nå?

Jeg har hørt at det er lettere for å blø om mokaken ligger foran og langt nede, vet du hvor din ligger?

Jeg er 16+6 uker på vei..

Har ikke fått svar på det. For livmoren ser normal ut og skal egentlig ikke begynne å blø. Vet ikke enda hvordan morkaka ligger.. Håper de kan snart finne ut hvorfor, men det er spesielt i situasjoner jeg blir veldig stressa eller opprørt så jeg begynner å fossblø.. ikke bare litt.

Så den enkle beskjeden ifra de: ikke stress. ikke bli opprørt..

Hadde det vært så lett så hadde jeg jo gjort det for lenge siden.

Bare håpe vi kommer oss over uke 30 før noe drastisk skjer iallefall..

huff.. føler med deg.. va skal man liksom gjøre.. ligge i sengen å lese hele dagen... det går jo ikke... krysser fingrene for at alt går som det skal, og skjønner at du er nervøs.. jeg ble nervøs for bitte litt blødninger i begynnelsen... (hadde ikke det med de 2 første) så kan ikke tenke meg hvordan du har det...

Annonse

Gjest Trulte med to små

Jeg er 16+6 uker på vei..

Har ikke fått svar på det. For livmoren ser normal ut og skal egentlig ikke begynne å blø. Vet ikke enda hvordan morkaka ligger.. Håper de kan snart finne ut hvorfor, men det er spesielt i situasjoner jeg blir veldig stressa eller opprørt så jeg begynner å fossblø.. ikke bare litt.

Så den enkle beskjeden ifra de: ikke stress. ikke bli opprørt..

Hadde det vært så lett så hadde jeg jo gjort det for lenge siden.

Bare håpe vi kommer oss over uke 30 før noe drastisk skjer iallefall..

Jeg forstår så godt hvor fælt dette må være for deg! Men føler du at du ikke blir tatt på alvor nok av legen så bær du mase mer eller evnt bytte lege.

Jeg ville jo tro du må ta det helt med ro og leve veldig forsiktig pga disse store blødningene og man kan ikke være forsiktig nok når det gjelder slike ting.

Ingenting er mer viktig en å klare å holde på den lille og gjøre alt for at babyen skal holde seg inni magen.

Selvfølgelig blir man bekymret ved store blødninger! Det er jo skummelt og et faresignal, selv om det ofte også kan gå bra selvfølgelig!

Jeg vil anbefale deg å få en UL snarest mulig og be de sjekke deg grundig slik at du kan få noen svar på hva årsaken til blødningen er og hva du må gjøre for å blø minst mulig.

Jeg har skrevet med deg før tror jeg, så du vet vel kanskje at jeg, etter en stor blødning, fikk beskjed på sykehuset om at jeg hadde spontanabortert for gynekologen så ingenting i livmoren på UL.

Han tok feil og gjorde en ufattelig dårlig undersøkelse, for han overså to fostersekker og et hematom!

Den ene tvillingen hadde sluttet å vokse, mens den andre var sprell levende!

Klaget til fylkeslegen og de skulle opprette sak på det som skjedde ( det hører også mer til historien ) så mitt poeng er at om man ikke blir sjekket nøye og tatt på alvor, må man gå til en annen.

Hva med en tur på legevakt om du blør mye nå??

Jeg hadde fire fossblødninger frem til uke 17. Årsaken var et stort hematom i livmoren og at morkaken var plassert foran åpningen.

Jeg fikk beskjed om å kutte ut treningen, gå minst mulig og ikke bære noe tungt, da dette kunne forårsake blødninger.

Etter ordinær ultralyd fikk jeg beskjed om at morkaken hadde flyttet seg, og ikke lenger var noe faremoment. Jeg har ikke hatt blødninger etter uke 17, men for sikkerhets skyld tar jeg det veldig med ro om dagene.

Vil forresten tipse deg om å kjøpe angelsound. Det var veldig betryggende å kunne sjekke at hjertet til den lille slo, selv etter en kjempeblødning.

Lykke til med svangerskapet, håper du slipper flere blødninger!

Huff det kan ikke være lett å ha blødninger hele tiden. Blod forbinder vi jo hele tiden med fare!!

Jeg har morkake forran åpningen og har visstnok vært veldig heldig som har unngått blødninger så langt. Har sexforbud for å hindre blødning.

Kanskje det kan være morkaken som skaper problemer for deg?

Masse lykke til, krysser fingrene for at det ikke skjer noe som helst før minst uke 30 :-)

Nå er det blitt bekreftet liv i magen i dag ♥

Etter heftige blødninger, teite legevakter, sjukehus som ikke fant hjertelyden, så måtte det til en standheftig eldre jordmor til å komme på sjukehuset for å sjekke! (Skal sies jeg var krakilsk og i heftig gråtehulk når de ringte til hun, så at hun kom rett ned på sjukehuset).

Etter mye leiting så fant hun hjertelyden! :)

Hun kunne ikke fortelle meg hvorfor jeg ikke kunne finne lyden selv, siden jeg har kunnet det i 2 uker. Men hun lurte på om det har vært en så stor belastning at frekvensen gikk såpass ned at jeg forvekslet med min sin var høyere enn hvilepuls.

Så det blir en lengre undersøkelse under rutine UL enn normalt for å være sikker på at alt er som det skal være..

Men spørs om det ikke blir en privat UL i denne uka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...