Gå til innhold

10 uker , fortelle barna?

Anbefalte innlegg

Beklager darlig norsk.

I dag er jeg 10 uker på vei og frå uke 6 har jeg vært såå fryktelig syk.. vært sengeliggende og kasta op nesten hver dag.

Har et barn som er 6 år som skjønner ikkje hvorfor mamma er syk så lenge.

Hadde planer om å vente med å fortelle han til uke 12. Men nå er jeg veldig friste å gjøre det nå.

Jeg var med lege i dag og ville få høre hjertelyd men hun sa at de ikkje gjør det så tidlig. forste kontroll er om 2 uker og hun sa at de hører ikkje hjertelyd da. det er gjørt med jordmor i uke 20.

Så til å begynne med ville jeg vente til jeg hørte hjertet til å være heilt sikker på at det er liv i magen for jeg forteller han det.

Har ultralyd i uke 14 føler det blir før lenge til.

Hva dokke synes? og hva tid fortalle dokke barna om graviditeten?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010376-10-uker-fortelle-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Håpernestegang:)

Denne gangen venter vi til ordinær ul. Fortalte gutten vår sist etter ul i uke 12. Hadde så en ma i uke 16-17. Han var både sint og lei seg, det var det som var vanskeligst med hele aborten. Samtidig er han veldig søt når han nevner babyen i himmelen og håper det kommer en ny til oss:)

Tusen takk før svar.

Har Bestemmt meg å vente til uke 12 nå :)

Men trur ikkje kan vente lenger fordy snart finn alle andre ut hva som er feiler meg ;) og da sprer rykter fort vil ikkje at barna skal høre det frå andre en oss.

Håpernestegang, takk for fint svar. veldig trist den historen din :( håper det går betre for dokke denne gangen. Klem

Gjest Håpernestegang:)

Tusen takk før svar.

Har Bestemmt meg å vente til uke 12 nå :)

Men trur ikkje kan vente lenger fordy snart finn alle andre ut hva som er feiler meg ;) og da sprer rykter fort vil ikkje at barna skal høre det frå andre en oss.

Håpernestegang, takk for fint svar. veldig trist den historen din :( håper det går betre for dokke denne gangen. Klem

Takk for det! Har hatt en ma til etter det som vi heldigvis ikke fortalte gutten om. Men denne gangen skal den sitte!!! Nå gjelder det:)

Støtter deg i at det er hyggelig å fortelle selv enn at barna plukker det opp fra andre. Gutten vår var den første som fikk vite det den gangen og det var veldig koselig!!!

Lykke til videre:)

Fortalte det til jenta vår på 4 år når jeg var 6 uker. Har vært mye syk og nå skjønner hun hvorfor mamma er syk og kaster opp. Bakdelen er at hun er så stolt over å bli storesøster, så hele barnehagen fikk vite at mamma har baby i magen:)

Annonse

Jeg kommer nok til å fortelle det til ungene etter tidlig UL når jeg er 10 uker. I hvert fall til eldstemann på 7, for han forstår at han ikke skal si noe til andre enda :) Mulig vi venter til jeg er 12 uker da, hvis formen blir bedre. Men syns det er bedre at ungene vet jeg er gravid enn at de kan tro jeg er dødssyk :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...