Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

Jeg skal ut på tur snart, dvs til DK for inseminering og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det mtp jobben.

Jobber på kjøkken og har masse ansvar, tunge løft (når matvarene kommer f.eks) og dager som flyr avgårde fordi det er så mye å gjøre der. Føler selv jeg stresser en del, har lite energi når jeg kommer hjem og er temmelig sliten. Går å legger meg tidlig omtrent hver kveld, maks to timer etter at sønnen min er i seng (han legger seg rundt kl 19)

Dette er på en måte et prøveprosjekt, jobber vanligvis ikke kun på kjøkken så merker jeg ikke er helt vant med stresset og alt som skal gjøres der.

Er det noen som har tatt ut egenmelding før/like etter inseminering/IVF?

Bør jeg tenke på sykemelding i rugetiden og evt etter positiv gravidtest?

Fortsetter under...

Jeg ble såpass dårlig av uttaket en av gangene at jeg var sykmeldt litt etterpå, men har ellers erfaring med at ventetiden sneeeeegler seg av gårde om man skal sitte hjemme. Det har antagelig ingenting å si for om man blir gravid eller ei.

Hvis du skal insemineres er det ingen grunn til sykemelding i dagene etterpå egentlig, sånn jeg ser det. Det er jo som å bli gravid på normalmåten, bortsett fra at du bruker donor. Det er vel svært få som er prøvere med "normalmåten" som er sykemeldt fra jobb mellom eggløsning og mens?

Hvis du tenker på å ta sykemelding eller egenmeldingsdager når du er i Danmark for inseminering, så er det greit at du vet at du ikke har lov til å reise utenlands (uten at legen har søkt nav) mens du er sm eller bruker em. Men det er nok mange som gjør det allikevel.

Ønsker deg lykke til, håper at du lykkes raskt :-)

Jeg ble sykmeldt en uke da jeg hadde første IVF-forsøk. Dette følte jeg var ganske greit, da jeg hadde en del smerter. Etter inseminasjon trenger man ikke fri. Man søker om permisjon fra jobb for å dra til DK for inseminasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...