Gå til innhold

Fikk kateter under fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

for tre uker siden, og enda kjennes det ut som om at urinrøret er på vei ut og det er kjempeømt og få noe som helst press på. Hvor lenge pleier dette å vare?

Anonym poster: 91693a11d6ae85fcf2a6aa59aef86bf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være pga fødselen og ikke kateteret...

Ellers kan du jo ha fått en urinveisinfeksjon.

Ta med en urinprøve til fastlegen.

Anonym poster: cbca7b923f31c697f7d3acf8401b3345

Skrevet

Jeg fikk kateter under en operasjon. Hadde det inne i et døgn. For meg så gikk ubehaget over 2 timer etter det var tatt ut...

Kan nok hende du har fått et kutt på innsiden av urinrøret siden det er så ømt. Kanskje du kan høre med legenom det er noe salve eller noe slikt du kan smøre på?

Skrevet

Jeg hadde det slik uten kateter etter fødselen. Drev å søkte på urinrør-hemoroide på google og gode greier. Men det gikk over etter noen uker.

Anonym poster: 345c2bbf9a1eea19f27a27f32e1a1768

Skrevet

Det tok noen uker etter hver av operasjonene mine før plagene ga seg. Og det var utrolig smertefullt og irriterende.

Kan ikke huske at det tok tre uker, så det kan vel kanskje være på tide for deg å ta noen prøver for å sjekke at du ikke har en infeksjon.

Skrevet

Jeg merket absolutt ingenting til kateteret... Var verkend vondt å sette inn eller ta ut. Men jeg hadde smerter fra HELVETE etter føsel fordet. Ikke pga kateter men av selve fødselen..

Føltes ut som om alt blodet samlet seg i dåsa og presset på.. hoven og var mest vondt da jeg sto stille og gikk..

Hvis det er slike smerter du har, varte de hos meg i ca 2 uker..

Skrevet

Slik slet jeg etter første fødsel hvor jeg også hadde kateter.

Og det gikk mye lenger enn 3 uker før det var helt borte. Etter tre uker var det fremdeles så smertefult at jeg testet meg for UVI for hundrede gang.

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Urinveisinfeksjon vet jeg jeg har. Går på penicilin as we speak. Men det er ikke UVIsmerter.

Er heller ikke smerter ala de man har fordi man hovner opp nedentil. Hadde de også, men de gav seg relativt raskt. Ikke er det stingene i området heller. De svir som et he*********e, men kjenner igjen den type smerte.

Har altså vært i kontakt med legen som sa jeg skulle gi det litt tid, men om det ikke gikk over skulle han undersøke nærmere. Vet jeg fikk en liten rift som ikke ble sydd rett ved urinrøret, så heller kanskje litt mot at det kan ha gått en slags betennelse i denne. Eventuelt at det kan være en innvendig rift.

Får gi det noen dager til og se. :)

Anonym poster: 91693a11d6ae85fcf2a6aa59aef86bf1

Skrevet

Stakkars deg. Jeg har ingen erfaring med kateter, men jeg har all medlidenhet i verden med deg. Det høres helt fryktelig ut! Har hatt uvi ca 100 ganger, og vet at alt ubehag i det området kan gjøre en gal!

Anonym poster: 0a5525169afa5e4767e8e3052a6c04d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...