Gå til innhold

Når tidligst teste etter insett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg satte inn et superegg onsdag den 9. og har da testdag den 22. Men jeg holder på å gå på veggene her! Nå har jeg kjøpt en test for alle agene frem til tirsdag. Ellers har jeg det bra;)

Testen i dag var selvsagt suuupernegativ, og det regnet jeg jo med den skulle vere. Men det stakk i hjertet fordet.

Når tester dere først? Er alle fline å vente til testdag? Er det oen her som har fått positivt svar før testdag?

Jeg er helt svimmel i magen, og hodet. Denne "rugetiden" er den største prøvelsen synest jeg. Og jeg er redd jeg ikke takler det så veldig bra akkurat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vet akkurat hvordan du har det, ventetiden fra innsett er grusom lang og slitsom. Har skjønt at sensitiviteten på disse hjemme testene er forskjellige, alt fra 10-50 visstnok og det er jo store forskjeller! Har 3 forsøk bak meg, og etter det siste målte jeg en HCG (med blodprøve) på 33 10 dager etter innsett. Med andre ord hadde jeg fått positivt utslag på en hjemmetest med sensitivitet på 25 den dagen...Om den hadde hatt 50 hadde det ikke gått. HCG var 63 den 12 dagen :) Ønsker deg masse lykke til og sender gode tanker din vei!

Skrevet

Tusen takk for svar MonicaBF!

Det var faktisk utroig beroligende=)

Jeg har kjøpt Clearblue, og den kan teste positiv fra 25mlU/ml.

Og i dag er jeg på 9. dagen. Så håpet er der enda =)

Puppene er kjempeømme, og jeg har masse murringer. Så jeg tar det som et godt tegn. Kan jo selfølgelig vere medisinene. Men jeg synest å huske at bivirkningene gikk over tidligere forge gang.

Takk for lykkeønskninger og gode tanker! Jeg suger til eg alt jeg kan få =)

Skrevet

Jeg har vært gravid fire ganger, to var IVF og to FER. (mistet to ganger) Jeg testet positivt på RD7 første gang jeg var gravid, de andre gangene har jeg testet positivt på RD9. Dette har vært med billigtester fra nettet. Men det er tidlig, mange får ikke positiv test før noe senere. Masse lykke til i dagene fremover, vet akkurat hvordan du har det nå og hvor sent dagene går. Krysser fingrene for positiv test snart.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg har alltid begynt å teste tidlig :( og vet godt hva du mener.

Det ber alltid en stor risiko for å bli unødvendig skuffet om testen er negativ fordi en testet tidlig, men den sjansen har jeg tatt hver gang ;)

Jeg er gravid i uke 15+2 og fikk supersvak test på dag 7 tror jeg, det var nesten en usynlig strek, men gravid var jeg, med tvillinger riktignok og hadde høyt hcg i blodet.

Mistet den ene tvillingen, men den andre har det helt fint!

med andre ord så vil testen slå ut tidligere ut når det er høyt hcg i blodet.

Mange mener det bare er tull og unødvendig bekymring å teste tidlig, men det må være opp til hver og en av oss, om man klarer den påkjenningen.

Det blir dyrt også så jeg kjøpte meg etterhvert billigtester slik at jeg kunne teste hver dag og se utviklingen.

Faren ved å teste tidlig er dessuten at man kan få et svakt utslag på testen for så å bli svakere eller negativ igjen, dette om egget såvidt har festet seg og så sluppet igjen.

Blir testene sterkere derimot er det jo et godt tegn.

Jeg syns det var så spennende å se hele testrekken bare bli sterkere og sterkere, endelig etter 8 år!

Masse lykke til og husk vi kan produsere hcg ulikt, noen mye andre mindre, men likevel være gravid.

Håper du lykkes! :)

Skrevet

Ligger en dag etter deg, og brenner etter å teste, men mannen min vil vente..

Skrevet

Fikk positiv test rd 10. Men vær forberedt på kjemisk.. Lykke til

Skrevet

Jeg har alltid starta testinga på rd 8, selv om jeg hver gang har lova meg selv å vente!! Umulig for meg! Men nå når jeg endelig ble gravid så testa jeg positivt allerede på rd 8 også, om enn litt svakt enda.

Skrevet

Jeg bruker å teste ti dager etter eggløsningssprøyten for å se at det er blitt negativt. Deretter har jeg testet svaaakt positivt åtte dager etter opplegg to av gangene jeg har blitt gravid, da riktignok antagelig med to festede egg begge ganger (og dermed uvanlig høy hcg). Den gangen jeg ble gravid med en og ikke gikk på hcg-støtte, testet jeg svakt positivt på dag ti.

Det var i grunn litt avslappende i siste forsøk nå, hvor jeg gikk på hcg-støtte og dermed ikke kunne teste før blodprøve på dag tolv. :)

Skrevet

Jeg testet positivt på RD10. Svak strek, men utvilsomt en strek.

Ellers er det verdt å merke seg at hcg stiger raskere i blodet enn i urinen, så verdiene er ikke direkte overførbare (altså målt hcg på 50 i blodet gir ikke automatisk utslag på en urinprøve med sensitivitet på 50).

Skrevet

Ja nå har eg testet noen dager. Og må desverre si at testene er meget negative. I går slapp alt av ømme pupper og murring i magen også. Så det var nok det for denne gang...

Sitter å rekner på når jeg kan begynne på spray i mars ;) Det virker så lenge til!

Jeg ser det er en del her som har fått positive tester her i det siste! Det er jo fantastisk. Og jeg håper så inderlig at frøet sitter og gror hos dere. Og at dere får en nydelig baby i armene om en ni månders tid =)

Skrevet

Har du testet enda Kalia?? Vi satt jo inn nesten satidig =) Håper virkelig du får en positiv test!

Skrevet

Jeg har testet tidlig en gang. Men ble jo minst like skuffet som på testdagen så det følte jeg ikke at jeg ville utsette meg for igjen. De andre 8 forsøkene jeg har hatt har jeg ventet til testdag. Det synes jeg er det mest skånsomme. Lykke til!

Skrevet

Testa negativt i dag.. Håper den endrer seg til onsdag

Skrevet

Ja det håper vi! Jeg krysser fingrene for deg =)

Skrevet

Trist å høre Loyse! Håper det går bra neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...