Gå til innhold

Hvor mye og ofte trenger en 8 mnd baby mat?

Anbefalte innlegg

Min lille på 8mnd får mat hver 3.time, men hun sitter stort sett bare og tuller og tøyser :P gjennom hele måltidet så vet liksom ikke om hun er mett eller bare rastløs.. Vil jo ikke at hun skal være sulten, men litt unødvendig å sitte og mase med skjeen hvis hun er mett! :P Hvor mye får deres små, og hvor ofte? Er et helt middagsglass feks for mye for små mager..?

Fortsetter under...

Tror det er veldig forskjellig. Mini på 8 mnd spiser

Frokost grøt av 11/2 dl vann

Lunsj 1/2 - 1 skive + 200ml mme

Middag 1 middags glass + 1 fruktbeger

Kvelds grøt av 2 dl vann

Noen ganger får han en flaske når han legger seg og noen ganger en flaske om natten.

Han er 72cm og veier 9 kilo så er ikke så stor, men han krabber og går langs bordene og er en ekstremt aktiv baby så det er nok derfor han spiser så mye

Min på 8,5 mnd får morsmelk hver 3.time hele dagen og faktisk hver 2. time hele natta gjennom... Vanskelig å gjøre om på den uvanen..

Prøver å få i han brødskive til hvert måltid for å fylle på med noe mer næringsrikt. Er vanskelig å se om han ikke vil ha mer for han spytter ut hver bit så jeg må dytte den inn ett par ganger. Men når han begynner å "gjespe" faktisk så virker det som han ikke orker mer/blir sliten av å spise. Han får også samme middag som oss, om ikke vi spiser noe altfor usunt da selvfølgelig. Min er en puppegutt;P

Min på 8,5 mnd får morsmelk hver 3.time hele dagen og faktisk hver 2. time hele natta gjennom... Vanskelig å gjøre om på den uvanen..

Prøver å få i han brødskive til hvert måltid for å fylle på med noe mer næringsrikt. Er vanskelig å se om han ikke vil ha mer for han spytter ut hver bit så jeg må dytte den inn ett par ganger. Men når han begynner å "gjespe" faktisk så virker det som han ikke orker mer/blir sliten av å spise. Han får også samme middag som oss, om ikke vi spiser noe altfor usunt da selvfølgelig. Min er en puppegutt;P

Klarer du å få ham mett med bare morsmelk da? I så fall er det litt lettende å høre, jeg var litt redd for at hun fikk for lite mat! Selv om det ikke ser sånn ut akkurat, hun virker veldig fornøyd :) Min er forresten heller ikke spesielt begeistret for den brødskiva, lettere å få i henne grøt og denslags ;)

Annonse

Min store lille gutt er hele 10,6kg;P Tror jeg må ha fløte altså. Men er åpen servering hele natta så ikke rart han blir mett nok:) Jeg skulle ønske jeg kunne slutte å amme, hvertfall på natten, men han spiser ikke grøt eller noen moser. Bare brødskive og middag i biter og det er liksom ikke store mengder. Tar heller ikke flaske eller mme. Har til og med prøvd mme med oboy i uten at han ville ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...