Gå til innhold

4+6 idag og spotter brunt. Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Fortvilet. Jobber hele helgen, dag og natt, har prøvd å få byttet men får bare høre av sjefen at alle andre hadde vakt som gravide. 86 timer til jeg har fri. Bør jeg ta en blodprøve på mandag? Fastlegen min er 3 timer unna (har flyttet). Er behandlet i Danmark. Bor i Oslo. Hvor får jeg tatt blodprøve?

Fortsetter under...

Hei! Det behøver absolutt ikke være en spontanabort i gjære, men det kan også være det. Min erfaring med spotting og blødninger er ikke bra, men da har blødningene og smertene i løpet av 1-2 dager blitt kraftige med klumper og det hele. Det har vært spontanaborter, det har j opplevd 2ggr ned noen års mellomrom. Har nå snart 3 fullførte svangerskap. I det mellomste svangerskapet spottet jeg litt brunt i 2 dager, og det ble ikke noe mer ut av det. Resten av svangerskapet gikk bra. Men du har rett på helsehjelp der du bor, selv om fastlegen din er langt unna. Ring nærmeste legekontor og få tatt en blodprøve for å måle hcg, og så måler du igjen til mandag. Lykke til!

Gjest Trulte med to små

Jeg føler med deg! Dette trenger IKKE å bety at det går galt, men jeg ville absolutt ha ringt legen å få en sykemelding eller ta egenmelding for ingenting er viktigere en at det går bra med den lille.

Sjefer vil jo bare få dekket vaktene og man tjener ingenting på å "være snill" ved å la det gå ut over svangerskapet.

Ofte lettere sagt en gjort å sykemelde seg, men håper du får det til slik at du bare kan ta det med ro!

Jeg blødde litt allerede på dag 12 etter innsett, men var gravid og blødde litt nå og da. Fikk tidlig UL og var da gravid med tvillinger.

Hadde også et hematom i livmoren og hadde en stor blødning uten klumper i uke 7 som nok var årsaken til blødningen.

Jeg mistet den ene tvillingen, men den andre har det fint!

Er 15+2 i dag og har etter det blødd brunt blod av og til, men alt er bra likevel.

Jeg har opplevd to SA før og da var det ikke tvil om hva som var på gang, så så lenge du ikke har smerter og blør lite så er det et godt tegn.

Masse lykke til og håper alt går bra for deg!

Annonse

Ringte flere leger. Først ingen som hadde kapasitet. Nå har jeg endelig vært og tatt blodprøve. Gråt og bar meg åt. Jeg hater virkelig det her. Begynte i ny jobb i november. Hadde vakt i natt. Første helgevakten nå. Hvorfor kan man ikke bare få bli gravid enkelt og lett, beholde barnet og klare av jobben samtidlig? Nå får jeg en sur sjef etter meg i tillegg til min egen fortvilelse. Orker ikke ringe sjefen. Uff. Virkelig dårlig dag. Men er så glad jeg har dere jenter. Dere skjønner hva dette dreier seg om...

Sjefen kunne jo vært snillere men er ofte sånn at dei som ikke har anelse hva vi går gjennom, skjønner ikke dette. Men så er det andre, det ingenting å gjøre med dette heller. Å ta blodprøve - det beroliger deg en stund. Men det skjer som det skjer. En SA kan være forskjellig fra gang til gang og fra person til person også (har opplevd selv flere gangen og en MA). Jeg liksomt prøver å sette meg inn i tankegangen til legen som sier - det hjelper ikke å gå hjemme og ruge heller. Det er ingenting som tilsier at man blir gravid om man tar det med ro. Jeg har nok mast meg til noen sykemeldinger, men nå orker jeg ikke mere. Jobber som vanlig gjennom alle innsett og håper at en gang skal jo det egget ikke bare festet seg men også bli der inne i 9 mån :) Tar du ei blodprøve, så må du ta ei til om 2 dager for å se om det går oppover.

Nå ligger jeg på sofaen og håper på det beste. Er sykemeldt eller hva jeg skal kalle det. Vakten jeg skulle ha er utover 100-prosent-stillingen min. Så blir ikke sykemeldt, men slipper vakten. Føles utrolig bra. Det var jo idioti fra starten å måtte jobbe så mye rett etter positiv test. Men alltid skal jeg være flink pike.

Får se hva dagens blodprøve sier og hva mandagens prøve sier.

God helg jenter!

Lykke til,... Og så deilig at du ikke tok den vakta....

Jeg skal jobbe på mandag,... Men spotter brunt med jevne mellomrom... Har helt angst for å tørke med etter en do tur.....

Har du noen andre symptomer nå silja??

Skal ta det helt med ro i helgen, så håper jeg ikke det skjer noe på jobben mandag. Er lærer,.. Og jeg har stått foran en klasse før hvor jeg har hatt starten på en abort,.. Det var helt grusomt,.. Så blir nok ingen do turer før klokka tre på mandag;) skal ta en ny hcg på mandag også,.. Skulle tatt i dag, men etter spottinga orket jeg rett og slett ikke å dra ut.... Det har steget bra hittil, men er livredd for neste verdi. Synes puppene er mindre ømme, må ikke tisse, er ikke sentimental, :) , ikke metallsmak i munnen,... Ja har ikke tegn til å være gravid,.. Og det skremmer meg. Kjenner meg igjen fra de gangene jeg har mistet!!!

Men heia oss!!! Jeg hååer så inderlig vi har hver vår lille spire.

Gooood helg!!

God helg til deg også;). Jeg hører ikke under ass.befr forumet, men titter innom innimellom. Det er helt riktig av deg å ta det med ro nå, selv om ikke det avverger en eventuell SA. Min erfaring med 2x SA er jo store smerter og MYE blod, så da har man ikke noe på jobb å gjøre uansett. Dessuten så blir man så bekymret når man går å lurer på " mister jeg nå,eller hva er dette ", så konsentrasjonen blir ikke akkurat på topp om man går på jobb og ikke vet hva som foregår. Krysser lt for det er "kun" en ufarlig gammel blødning hos deg!

Annonse

Heia oss Aurora! Da får vi tenke på hverandre som ligger der på hver sin sofa. Håper at det er mange bra filmer i helgen :). Mannen min passer opp på meg som om jeg var kongelig. Jeg har ømme pupper, litt kvalm, trøtt og sentimental ja. Gråt på jobben, på legekontoret og i bilen idag. Men jeg har erfart MA tidligere med fullt oppsett av symptomer. Så ingenting er sikkert i dette gamet..

Det er desverre (eller heldigivis?) ikke alle som forstår alt vi må gjennom i denne babyprosessen :( Du har god grunn til å tenke på deg selv i den situasjonen du er i! Ta deg litt egenmeding eller sykemelding og sløv skikkelig på sofaen. Og så krysses alt for fin hcg-stigning :)

Jg har spottet i begge mine svangerskap, fra uke 5 til uke 16. Kommer og går, både lysebrunt/mørkebrunt og friskt blod. Har også styrtblødd, men det har gått helt fint;-) Bare noen av oss som blør lettere. Litt tidlig med UL for dere enda, men å ta blodprøver med 2-3 dagers mellomrom er jo en fin måte å få bekreftet på....selv om de 2 dagene kan kanskje føles som 2 uker! Føler med dere. Selv om jeg er dreven med blødninger blir jeg like nervøs hver gang det skjer. Var på UL i dag (11+2) pga ny blødning. Men alt er i skjønneste orden med den lille krabaten:-) Ønsker dere lykke lykke til!!!

Har du mensenfølelse når du blør bollibompa?? Kjenner ikke noe i magen men det stikker og er litt ubehgelig der "nede ".... Akkurat som mensen kommer snart. Er så vandkelig å beskrive, men det kjennes ikke riktig!!!!

Kunne vi ikke bare døippet de bekymringene.... Blir såååå sliten.

Hei. Kjenner meg igjen i alt som skrives her. Det er mye følelser i sving og tiden kryper fremover. Har strevd meg gjennom 1 år med IVF behandling, en idiot av en sjef, men er endelig gravid! Jeg hadde myye menstruasjonsmerter de første 9 ukene, var sikker på at mensen skulle komme hele tiden, men den gjorde ikke det. Ønsker deg alt hell og lykke!

Hcg lå på 7000 igår og spotter mindre idag. Er så glad at jeg slipper jobbe. Men den dårlige samvittigheten gnager litt. vet ikke hvem som måtte ta vakten min på kort varsel. Nå kan jeg roe meg litt og får se hva blodprøven sier på mandag. Prøver meg på et forsiktig hurra for 5+0.

Dere jenter er bare helt fantastiske. For en støtte! Tusen takk for det!

7000 er jo kjempebra!!!!! Tror ikke du har noen grunn til begymring :) symptomer har du jo også,.... Har mindre tro på såiren min altså.... Kommer litt lyyyyyse brunt slim ( sorry,.. Huff) på papiret når jeg trøker meg,..ikke hver gang,.. Ig det er ikke masse masse,.. Men det er sånn at jeg legger merke til det. Samboer var på badet med meg i sta og da måtte jeg ta meg selv i å studere papiret etter tørk,.. He he... Man blir jo helt smårar!!!!

Men puppene blir gradvis mindre ømme her,.. Ingen spesielle mensensmreter i dag,.. Ig ellers er kroppen eøt som normalt!!!! tenk akkurat nå vil jeg være kvalm!!!!

Aurora, at det er lysebrunt er ikke farlig. Og så lenge du heller ikke har mensvondt, har jeg trua på deg:-)Jeg har hatt lysebrunt litt slimete utflod siden tirsdag, og i går kom det plutselig mye, og litt mørkere. Legen viste meg små hulrom mellom indre og ytre livmormunn, og her kan det hope seg opp rester av blod. Håper du snart er kommet så langt at du kan få komme på UL. Fra 6 uker ser de vel noe?

Skjønner det er vanskelig. Har også 5 tidlige kjemiske/aborter bak meg, men hadde aldri så sterk hcg som du. Derfor har jeg trua på deg. Er 11+ 3 i dag, så nå må det gå bra.....men tar ikke helt av jeg heller ( tror vi er på samme forum på FB)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...