Gå til innhold

Dressing på salat-hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i salat og spiser det mye, men liker ikke dressing.Blir litt tørt uten noe på, men har dere noen tips til hva man kan bruke.Kjeddelig ed rømme hver gang......

Anonym poster: 11427ecb28b2be3d3667632cc9b1a065

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ofte fetaost i, og da tar jeg med en skje av sausen over :)

Ellers er det en sånn mango-curry saus fra heinz som er ganske god på salat :)

Skrevet

Jeg pleier å heller oppi en boks Arla apetina fetasnack med hvitløk & grønn oliven. Veldig godt.

Anonym poster: 4c36c7f5b2bfdc1584a4000875726fed

Skrevet

Cottage cheese blandet med ananas.

Anonym poster: 74fb0e61966a01b582847c7fb9b97b3a

Skrevet

Kremet balsamicodressing, mmmm..

Anonym poster: 66adfb2c514ac005c85aab056e1e5b1f

Skrevet

Den høye runde flaska med hamburger dressing fra idun. Den er alt for god :P

Skrevet

Å ja også er balsamico og pesto godt på salat :)

Skrevet

naturell yoghurt med dipkrydder eller annet krydder

Anonym poster: 989daf1cf38624bbfd2345449a1633ef

Skrevet

Helst ingenting. Litt av poenget med en salat for min del er at det er lite kalorier, og da vil jeg ikke pøse på med olje. Men det hender jeg tar en T-skje av oljen fra fetaosten.

Skrevet

Jeg er veldig glad i salat og spiser det mye, men liker ikke dressing.Blir litt tørt uten noe på, men har dere noen tips til hva man kan bruke.Kjeddelig ed rømme hver gang......

Litt mais eller noen biter fetaost. Bruker ikke dressing.

Anonym poster: 43a267ba1c13a767ee7d13fef7bb9cd9

Skrevet

Jeg liker den.franske dressingen i pose som man blander ut med olje og vann.

Ellers så bruker jeg ofte bare salt og pepper, eller evt oljen til fetaosten. Nam nam!

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

God olje (vanligvis oliven), noe surt (eddik eller sitrus), litt krydder (salt, pepper, urter kanskje), og kanskje litt sennep for å binde det hele sammen. Kanskje litt søtt oppi og kanskje litt vann om jeg ønsker dressingen lettere.

Skrevet

fransk dressing fra knorr (?). Slik pulver som skal blandes med vann og olje. Ellers er sweet chili saus godt, og også bare olivenolje om det er mye annen smak i eller til salaten. :)

Skrevet

Balsamico eller gresskarkjerneolje..

Anonym poster: b743f0f7b602ea8d9029f3ba7112cc9d

Skrevet

Her har vi alltid bearnesaus når vi har salat. To av ungene liker vist ikke salat, men de elsker bearnesaus så har vi det så glir salaten ned på høykant. Jeg liker heller ikke dressing så da er sausen ett must. De andre i huset varierer med forskjellige dressinger, alt etter hva som er i skapet.

Anonym poster: 3c8ab4db5452b495eb4b2216eafc9fe2

Skrevet

Jeg liker ikke dressing og bruker heller ikke det på salat. Eller det hender jeg bruker hjemmelaget hvitløksdressing, kjøpt fikser jeg ikke. Syns ikke det blir så tørt uten jeg, men det kommer jo helt an på hva man har i.

Jeg pleier ofte å ha litt olje over når jeg lager salat hjemme.

Skrevet

Hjemmelaget fransk dressing

3 ss rødvinseddikk - rør inn 1 ts salt ca. Tilsett 3 ss olje og 1 ts dijonsennepp samt litt kvernet pepper. Dere damer som sverger til fransk kjøpedressing burde teste denne! Nydelig..

Skrevet

Fransk dressing.

Fetaost med soltørkede tomater, tror jeg det var :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...