Gå til innhold

Hva er disse smertene?

Anbefalte innlegg

Hva er dette? Det begynnte 2 dager etter at jeg hadde trent (var støl i to dager pga trening) så jeg trodde det var noe fra treningen. Jeg følte på en måte at det var sårt inni muskelen på utsiden av låret. De første dagene var det bare på kvelden det kom. Det begynte å brenne nedover låret. Jeg var sikker på at det var muskulært. Etterhvert kunne jeg nesten ikke gå, måtte hinke meg oppover trappene. Så var det plutselig helt borte på morningen. På ettermiddagen/ kvelden kom de samme smertene. De kom ganske plutselig og gikk fra å være ubehagelig til enormt smertefullt på kort tid der jeg nesten ikke klarte å tråkke på det ene benet. Så begynte det å " stråle/ile" nedover det samme benet ned til ankelen. Så er det borte på morningen igjen. De siste dagene kommer den brennende smerten ned i benet til ankelen etter å ha sittet en stund og ligget i samme stilling lenge.

Kan dette være noe i klem eller noe muskulært eller høres det ut som bekkenløsning.?Dette er mitt andre barn og jeg hadde ikke bekkenløsning med min første. Jeg har alltid trodd at bekkenløsning er rundt underlivet og på insiden av lårene?

Jeg er bare i uke 16.

Hvis det er bekkenløsning, kan det være at det kan bli bedre eller ihvertfall ikke bli værre ? Jeg jobber i helsevesenet (psykiatrien og autisme) og er nødt til å være mye på bena og være klar for "action" til en hver tid. Jeg elsker jobbene mine og vil veldig gjerne ha tips om hva jeg kan gjøre for å hold e meg på bena så lenge som mulig. Jeg har tenkt meg til legen, men jeg vil gjerne ha litt tips og erfaringer fra dere i og med at jeg er helt blank.

Tusen takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010197-hva-er-disse-smertene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke bekkenløsning/låsning går nedover leggen. Jeg har bekkenløsning, og det kan godt stråle utover i lår og rumpe (muskulært), men ikke som du beskriver tror jeg.. Synes det høres mer ut som en nerve eller noe muskelgreier som er i klem, kanskje pga mer vann i kroppen, det forklarer også at det forverres mot kvelden.

Men jeg aner ikke, synes ikke det høres så svangerskapsrelatert ut egentlig så ville ringt legen.

Takk for svar. Jeg har også smerter i rompa. Spesielt i dag. Stikkende smerter på en måte. Hver gang jeg tråkker ned. Det virker som om det jeg kjenner sprer seg litt for hver dag. Det begynte på et sted men nå er det mange flere steder. Men alt jeg kjenner er bare på den ene siden av kroppen? Hmm..

Jeg krysser fingrene for at det ikke er bekkenløsning og at det kan gå over. I dag ble smerten veldig mye verre etter å ha sittet i middagsselskap (sittet på en hard stol i ca 3 timer)

Igjen, takk for svar damer:)

Tror nok en kiropraktor kan hjelpe dere. Vært og er mye plaget med bekkenplager og korsrygg. Stråler nedover beina ( ikke hele tiden) og på fremsiden av bekken og oppover magen. Kiropraktoren gjore noen strekninger som hjalp godt. Han jeg går til satte også akupunktur. Hjelper meg godt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...